דף הבית > חי מהשטח > חקירת השחיתות בשלטון המקומי

חקירת השחיתות בשלטון המקומי

ראשי רשויות, עוזר לשר ותיק, עורכי דין ואנשי עסקים בין העצורים והנחקרים בפרשת השחיתות הרחבה אשר עברה לשלב החקירה הגלויה היום בבוקר

10 עצורים, 9 נחקרים נוספים כולל 2 עובדי ציבור בכירים בין המעורבים בפרשה המטלטלת את השלטון המקומי. משטרת ישראל פרסמה הבוקר את דבר חקירתה של פרשת שחיתות רחבה ביותר הנחקרת מזה תקופה ממושכת במספר רשויות מקומיות.

החקירה בהגנת הסביבה

על פי המידע שפורסם עד כה מתמקדת החקירה ברשויות באזור הקריות ובשרון ובמשרד עו”ד מאזור השרון. בין השאר נעצרו קבלן גדול, מנכ”ל חברה עירונית ונחקר עוזר לשעבר לאחד השרים המכהנים כיום, ככל הנראה מדובר בשר ותיק ממפלגת הליכוד. על פי פרסום במעריב: “הגיעו החוקרים עם צו אל המשרד להגנת הסביבה, שם העביר הנציג את המסמכים הנדרשים הקשורים לחשדות שהועלו כנגד אותו עוזר שר לשעבר, הנמצא כעת בחקירה.”

מדוברות המשטרה נמסר:

“במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות של שחיתות ציבורית, פתחה הבוקר היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 בחקירה גלויה, בתום תקופה ממושכת של חקירה סמויה.
הבוקר נעצרו לחקירה 10 חשודים ועכבו 9 מעורבים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות. בין המעורבים שעוכבו שני אישי ציבור בכירים בשלטון המקומי.
מדובר בחקירה מורכבת ורחבה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).
במסגרת החקירה עלה החשד כי עובדי ציבור בכירים, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ובמוסדות שלטון.
ממצאי החקירה עולה כי בעלי אינטרסים פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם. כמו כן עלה החשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.
במהלך היום בוצעו עשרות חיפושים וכן התבצעה פעילות אכיפה כלכלית נרחבת.
משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף עבירות הנוגעות לטוהר המידות הפוגעות באזרחים הנורמטיביים, במדינה, בקופתה ובאמון הציבור במוסדותיה ונבחריה.”

פרשה אחרי פרשה

פרשת השחיתות המדוברת אינה הראשונה בה מעורבים גורמים רבים מהשלטון המקומי. אחת הפרשיות הזכורות היא ‘פרשת ישראל ביתנו’ שבמסגרתה הורשע בין השאר ראש מועצת תמר לשעבר דב ליטבינוף, בהפרת אמונים. על ליטבינוף, אשר כיהן כראש מועצה אזורית תמר נגזרו באחרונה 6 חודשי עבודות שירות. במועצה אזורית תמר מכהן כמבקר המועצה רן אורפני שמונה באחרונה למבקר מועצת גדרה,לא ידוע האם לאורפני היה חלק בחשיפת העברות בהתנהלותו של ראש המועצה שהובילו להרשעתו.

5 שנים ללא מבקר. המבקר החדש של מועצת גדרה אורפני

כשהון נדל”ני וסמכויות תכנון מתערבבים

על פי הפרסומים ניתן להבין כי גם הפרשה האמורה נוגעת להחלטות תכנון בסוגיות נדל”ן אשר התקבלו על ידי נבחרי ציבור תמורת טובות הנאה שונות.

לא ידוע על כל קשר ישיר של הפרשה לגורמים מקומיים במושבה ולא ידוע על חקירות משטרתיות בתחום זה בגדרה כלל. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אשר סמכויותיה הועברו מוועדת ‘זמורה’ לוועדה מקומית במושבה לפני כשנה וחצי מתכנסת בתדירות גבוהה ומקבלת את החלטותיה הענייניות. באחרונה מונה לתפקיד יו”ר הוועדה ראש המועצה בעצמו לאחר שסגנו, דני דורון, שכיהן כיו”ר הוועדה מאז שנקלטה במושבה התפטר מכל תפקידיו מסיבה שאינה ידועה.

בין השאר מקדמת המועצה את התכניות ליישום התחדשות עירונית בשכונת שפירא, שכונה שבה עלו והורדו כבר שלטי יזמים רבים אך עדיין ממתינה לתחילתו של פרויקט ההתחדשות הראשון.

ההתערבות המשפטית האחרונה שנרשמה בתחום הנדל”ן בגדרה היא בפסיקה האחרונה במשפט אשר התנהל בין המועצה לבין הקבלן אשר זכה, בנוהל פטור, בעבודת הפיתוח של שכונת ‘נחלים ב’ וזכה במרבית תביעותיו כנגד המועצה. על פי הפרסום בגלובס (אוגוסט 2016) שחשף את ‘מסמך יצחקי’: “עובדו לשעבר של הקבלן ויזם נדל”ן הוקלט מספר על העברת “שקלים” לשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל בשמו של הקבלן כביכול.”

הקבלן זכה בפטור, המועצה תחזיר לו מליונים. לחצו על התמונה לכתבה המלאה

ממתינים להכרעה בפרשת הסחיטה

בתוך כך ממתינה גדרה להכרעה בפרשה האחרונה בה נחקר ראש מועצת גדרה היא פרשת האיומים על חבר המועצה בגדרה. ראש המועצה נחקר במשטרת רחובות בחשד למעורבות בפרשה שבה הוגש כתב אישום חמור על סחיטה באיומים כנגד חבר מועצת גדרה הותיק ציון ידעי ומקורביו.

ממתין להכרעה בעניינו. חבר המועצה ידעי
זכויות יוצרים

בדוק גם...

רחוב מקרטון

רחוב חדש בגדרה

עשרות ילדים ומשפחות בנו יחד ‘רחוב’ מקרטון במסגרת פעילות החג ‘מושבה מקרטון’ רחוב מקרטון. עשרות …

שינוי גודל גופנים