דף הבית > חינוך > הזדמנות לכולם באקדמיה
מיכאל בן שיטרית הזדמנות לכולם באחוה

הזדמנות לכולם באקדמיה

מיכאל בן שטרית היה נהג משאית בלי בגרות, והיום הוא מרצה באוניברסיטה. ליעד משען לא היה בטוח שיצליח לשלב ספורט מקצועני עם לימודים, אבל יסיים השנה תואר ראשון. עבור סופה סוויד האקדמיה הייתה חלום, ובקרוב היא תסיים תואר שני. שלושה סיפורים על שלושה אנשים שהאמינו – והצליחו

מספר הסטודנטים בישראל הולך ועולה משנה לשנה, וישראל היא אחת המדינות המשכילות ביותר בעולם המערבי, כך על פי נתונים בינלאומיים. זאת, על אף שהנגישות להשכלה הגבוהה בישראל נחשבה עד לפני כשני עשורים לרוויה במכשולים ועם מחסומים משמעותיים שמנעו מרבים ללכת לאקדמיה. השנים חלפו והשינוי הגיע גם הגיע. כיום, כמעט כל אחד יכול לקבל הזדמנות להגיע לאקדמיה, לרכוש השכלה גבוהה ולבנות לעצמו קריירה מבטיחה בשוק התעסוקה.

סטודנטיות באחוה

הזדמנוות אקדמית לכולם. המכללה האקדמית אחוה

נהג המשאיתי שעבר ליד המכללה

סיפורו של מיכאל בן שטרית, תושב גדרה, הוא דוגמא מצויינת להזדמנות. בן שטרית היה נהג משאית שבגיל 25 חלף, עם המשאית שלו ליד המכללה האקדמית אחוה. בתיכון הוא לא הצליח לסיים בגרות, אבל החליט לנסות את מזלו ונרשם ללימודים לתואר ראשון. כעבור שנים ספורות הוא סיים את תואר ראשון ושני באקדמית אחוה, הפך להיות מנהל בית ספר לנוער בסיכון, מרצה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע ומנהל אגף החינוך בעיריית קריית מלאכי וכיום משמש כמנכ”ל עמותת שיעור אחר. ולחשוב ששנתו הראשונה באקדמיה הייתה במכינה, כשהשלים את הבגרויות הנדרשות כדי להתחיל בלימודים אקדמיים.

הספורטאי המצטיין

גם סיפורו של ליעד משען מרתק. ליעד הוא ספורטאי מצטיין ושחקן כדורסל בליגת העל. הוא שיחק במכבי קריית גת ובמכבי ראשון לציון, כשלא היה בטוח האם זה הזמן הנכון עבורו להירשם ללימודים באקדמית אחוה. לאחר התלבטויות רבות ועם לא מעט חששות, החליט להירשם לתואר ראשון בפסיכולוגיה. שלוש שנים אחרי, בסוף השנה הנוכחית הוא יסיים את התואר הראשון שלו, וצפוי להתחיל מיד את התואר השני. כל זה מבלי לוותר על אהבתו הגדולה: לאורך שנות הלימודים הוא שילב בין הלימודים לבין משחק הכדורסל שהוא אוהב.

גם סופה סוויד לקחה את ההזדמנות לפתח קריירה בשתי ידיים. היא התחילה את המסע האקדמי שלה באחוה עם הרבה חששות, אבל הצליחה להגשים את החלום. היום היא לומדת לתואר שני מחקרי, והכלים שקיבלה באקדמיה צפויים בוודאי להיות לה לעזר לקראת השתלבותה המובטחת בשוק התעסוקה.

יום פתוח – בקרוב

כמו מיכאל, ליעד וסופה, יש עוד סטודנטים וסטודנטיות רבות שחלמו והצליחו גם להגשים. אחרי שנתיים של ימים פתוחים שנעשו בעיקר באמצעות הזום, הכריזו באקדמית אחוה על יום פתוח פיזי שצפוי להתקיים ביום שני הקרוב, 22 למארס. במסגרת היום הפתוח, יוכלו צעירים להירשם למגוון הרחב של מסלולי הלימודים באחוה, בהם חינוך ותעודת הוראה, פסיכולוגיה, הפרעות בתקשורת, מדעי החיים, מערכות מידע ומדעי המחשב היישומיים ועוד, וכן תואר שני במינהל מערכות חינוך, חינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי, תרבות עם ישראל והסבת אקדמאים להוראה.

חלק מהמסלולים מאפשרים לא רק פתיחה של מגוון אפשרויות בשוק התעסוקה, כולל בהייטק, אלא גם אפיק מעבר ללימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב – במסגרת מסלול מדעי החיים עם אפשרות להשתלב בלימודי תעודה במעבדנות רפואית. באחוה אמרו כי נרשמים במהלך היום הפתוח יקבלו הנחה של 50% בדמי הרשמה, וצופים כי מאות צעירות וצעירים יגיעו ליום, בו יינתנו הסברים על ידי ראשי תכניות, מרצים מהסגלים המקצועיים במכללה ויועצי לימודים. “האקדמית אחוה מציעה אינספור הזדמנויות לצעירים ולצעירות להגיע לכל מקום שרק ירצו”, אמרו במכללה. “אנחנו כאן כדי לסייע לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו למצות את היכולות שלהם ולהגיע למקומות מעבר לציפיות שלהם”.

מסלול לאימהות

בין שאר המסלולים שמציעה המכללה גם מסלול ייחודי לתואר ראשון רב תחומי שנבנה בדיוק לצרכיהן של אמהות עובדות וייפתח בגדרה באם יהיה למסלול זה מספיק ביקוש.

(בשער – מיכאל בן שיטרית, קרדיט צילומים: המכללה האקדמית אחוה)

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

זיכרון בסלונינו

ארבעה מפגשי זיכרון בסלון ייערכו בגדרה. זה הזמן לבחור סלון ולהצטרף זיכרון בסלון. מספר מועט …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים