דף הבית > חינוך > המכללה הדומיניקנית
המכללה הדומיניקנית

המכללה הדומיניקנית

סטודנטים ומורים מישראל ומהרפובליקה הדומיניקנית לומדים חינוך מיוחד יחדיו במכללה האקדמית אחווה

המכללה הדומיניקנית. המכללה האקדמית אחוה פתחה קורס ראשון משותף עם מורים לחינוך מיוחד מהרפובליקה הדומיניקנית, הנועד לסייע לשילוב תלמידים המתמודדים עם צרכים מיוחדים.

המחלקה לחינוך מיוחד במכללה האקדמית אחוה, חברה לראשונה לשגריר הרפובליקה הדומיניקנית בישראל, מר ארנסטו טורז-פריירהו, במטרה ללמוד על אתגרי מערכת החינוך ברפובליקה הדומיניקנית ובישראל, ולפעול למען מציאת הדרכים הפרקטיות לשילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים במסגרות של החינוך הרגיל.

בעקבות הקשר שנוצר ובעידודה של השרה לחינוך מיוחד ברפובליקה הדומיניקנית, הגיע השגריר לביקור באקדמית אחוה ויחד עם הנהלת המכללה, בית הספר לחינוך והוראה והמחלקה לחינוך מיוחד, פיתחו קורס משותף למורים מהרפובליקה הדומיניקנית וסטודנטים להוראה. מדובר בקורס ייחודי העוסק באתגרי החינוך המיוחד, כולל תיאורה ופרקטיקה, ועוסק ביתרונותיה של גישת ההוראה החברתית-רגשית בשילוב עקרונות התיווך לפיתוח חשיבה, העתידות לתרום להצלחת שילוב תלמידים עם צרכים מיוחדים, במערכת החינוך הרגילה. כל זאת, במטרה להעניק כלים למורים בפועל ולמורים לעתיד.

אולי יעניין אותך גם:

מגשרים על פערי השעות

יוזמת ומפתחת הקורס היא ד”ר היידי פלביאן, ראש המחלקה לחינוך מיוחד, בשיתוף עם ד”ר יעל ברק לוי, ראש המחלקה לגיל הרך ופרופ’ אורית אבידב-אונגר, דיקן ביה”ס לחינוך במכללה האקדמית אחוה. אחת לשבוע נפגשים הסטודנטים משני קצוות העולם באמצעות מערכת הזום. הקורס מתקיים בשפה האנגלית, בשעות אחר הצהריים בישראל ובשעות הבוקר המוקדמות ברפובליקה הדומיניקנית.

מעבר ללמידת התכנים, הסטודנטים לומדים עבודת צוות מהי; את השיעורים הנבנים בקורס המשותף מעבירות ד”ר פביאן וד”ר ברק-לוי המשתפות את הסטודנטים בשיקולי הדעת של תכנון השיעורים וביצועם. כך מרחיבים הסטודנטים גם את ההיבטים הפדגוגיים בתכנון שיעורים דיפרנציאליים. במסגרת השיעורים בזום, מתבצעת בכל מפגש גם למידת עמיתים בחדרים, כאשר בכל חדר משובצים סטודנטים משתי המדינות, המתנסים בפועל בלמידה שיתופית והרחבת הדעת. מעבר לכך, כל הסטודנטים גם מרחיבים את יכולתם לתקשר בשפה האנגלית (שאינה שפת אם עבור אף אחד מהמשתתפים). במבט לעתיד, משתתפי הקורס מקבלים ידע, מיומנויות וניסיון בהוראה דיפרנציאלית מבוססת גישת התיווך וה-SEL , והשתלבותם במערך ההוראה יתרום לשיפור מערך החינוך בכלל.

ד”ר היידי פלביאן, ראש המחלקה לחינוך מיוחד במכללה האקדמית אחוה

“מודלינג היא אחת מאסטרטגיות ההוראה היעילות ביותר. משתתפי הקורס רואים וחווים את ההתאמות שמבצעות המרצות על מנת לגשר על פערי הזמנים, השפה והתרבות והם חווים את הצלחת הקורס בזכות התאמות אלה. אין ספק שהם יהיו שגרירי הוראה דיפרנציאלית וחשיבות ההתאמות בבתי הספר שבהם הם ילמדו”.

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

כרוב WIN WIN WIN

כרוב חגיגי

שיתוף פעולה בין מיזם כרוב לבעלי עסקים בגדרה – וכולם מרוויחים כרוב חגיגי. לקראת חג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים