בין השורות של תוצאות הבחירות – שלוחת מפלגת ‘עוצמה יהודית’ בגדרה לא עברה את אחוז החסימה ונותרה מחוץ למועצה

עוצמה יהודית מחוץ למועצה. ספירת קולות החיילים ביום חמישי האחרון שמה סוף לתקוות שהיו בקרב תומכי מפלגת מאוחדים בגדרה, מפלגתו של איתי גרנק, שלוחת מפלגת עוצמת יהודית במושבה.

התוצאות שעל פיהן לא עברה מפלגת מאוחדים את אחוז החסימה מותירות את בן גביר מחוץ לנקודת השפעה ישירה סביב שולחן מועצת גדרה בניגוד מוחלט מכל הבטחותיו של גרנק אשר הבטיח לתומכיו כי הוא זוכה לאחוזי תמיכה גדולים שיכניסו מרשימתו כשני מנדטים למועצה ויאפשרו לו להיות לשון מאזניים שתאפשר לו כוח רב במועצה המקומית.

כיוון להכניס נציגים גם למועצת גדרה ונותר בחוץ. כרזת הבחירות לרשויות המקומיות של בן גביר

מפוצלים – מעל 2000 קולות לא הכניסו אף אחד למועצה

כישלונה של מפלגת מאוחדים נגזר בעיקר מאחוזי ההצבעה הגבוהים שנרשמו בגדרה שכן אם היו אחוזי תמיכה נמוכים יותר בציבור הכללי סביר להניח שמפלגת מאוחדים היתה נכנסת למועצה על חשבון צמצום מנדטים לאחת מהמפלגות הגדולות יותר.

נראה שלמרות השם המחמם לבבות מאוחדים, הפיצול שהביאה מאוחדים לקהל הדתי בגדרה גרם למאות רבות של קולות להישאר מתחת לרף אחוז החסימה ולציבור רחב בגדרה לא לראות את הנציג שבחר לייצגו בקרב חברי המועצה.

3 מתוך 4 המפלגות הקטנות שרצו למועצה נותרו בחוץ ורק מפלגת הציונות הדתית הותיקה של עו”ד יקותיאל תנעמי הצליחה להיכנס לאחר שהשיגה את הקולות הדרושים בפער קטן מעל אחוז החסימה.

למעשה למעלה מ-2000 קולות, אחד מכל שמונה קולות, לא הכניס אף חבר מועצה לחברות במועצה שכן שלוש המפלגות שלא נכנסו זכו לתמיכה נרחבת יחסית של מאות קולות כל אחד.

מתוך שלוש המפלגות שנותרו בחוץ, 2 מפלגות: מאוחדים ולמען גדרה בעלות ציביון דתי ומכאן שהפיצול בקרב קהל שומרי המסורת הוא שגרם לתוצאה הסופית.

האם נכס או משקולת? השר בן גביר ממליץ על איתי גרנק בסרטון שפרסם גרנק לפני מספר חודשים לתושבי גדרה

מדוע הוחלף השם?

מפלגת מאוחדים רצה תחת השם ‘מאוחדים’ רק בחודשים האחרונים לאחר שנאלצה להיפרד משמה המקורי ‘מחוברים’ בהתאם להחלטת ועדת הבחירות.

ועדת הבחירות קבעה כי השם מחוברים אינו זמין למפלגה חדשה שכן הוא חלק משמה המלא של מפלגת ‘גשר – מחוברים לתושבים’, מפלגתו הותיקה של שלום אזרד שאכן סיימה את הבחירות עם הישג ושמרה על ייצוג נרחב עם שני מנדטים ותכניס למועצה את שלום אזרד ואת הראל דוד.

3 מ-8 המלגות נותרו בחוץ בשל פיצול הקולות. התוצאות הסופיות של חלוקת המנדטים

בשאר היישובים בן גביר דווקא נחל הצלחה

כישלונה של מאוחדים להיכנס למועצה המקומית גדרה עומד בסתירה להצלחה היחסית של מפלגת עוצמה יהודית להכניס נציגים למועצות מקומיות רבות ברחבי המדינה ולהרחיב את האחיזה של עוצמה יהודית בשלטון המקומי.

עם התבהרות התוצאות של הבחירות לרשויות המקומיות התברר כי עוצמה יהודית הצליחה להכניס נציגים בירושלים, מעלה אדומים, עפולה, באר שבע, בת-ים, חדרה, אשדוד, נתניה, חריש, כרמיאל, קריית עקרון, ירוחם, חצור, צפת, אשקלון, קרית גת, רחובות, בית שמש, מבשרת ציון אלעד ותל אביב.

ברשימת המועמדים לראשות העיר שקיבלו את תמיכת ‘עוצמה יהודית’ ואשר ניצחו או עלו לסיבוב שני: יוסי קקון בצפת; יוסי אסרף בגבעת זאב; נילי אהרון בירוחם; ישראל ברמסון בקרית ארבע ויהונתן קוזניץ בקרני שומרון.

(בשער: השר בן גביר. צילום: אלון נוריאל)
גדרה היום

Recent Posts

כישרונות הבמה

מופע הסיום של שנת הפעילות בבית הספר 'זמן תנועה' של מרכז אופק כבש את הבמה…

4 שעות ago

הוחלף הנשיא

מועדון רוטרי גדרה, המועדון הותיק במושבה, החליף נשיא. שלמה ברונכר יוביל את חברי המועדון לשנת…

5 שעות ago

אריאל קרן בגדרה

מופע ליצנות של אריאל קרן יתקיים השבוע במסגרת פעילות שלישי משפחתי של גרעין אורי שלישי…

5 שעות ago

הפתיחה

מתחם גדרהלנד ייפתח ביום שלישי השבוע לאחר דחיות של הרגע האחרון, מתחם גדרה לנד מוכן…

12 שעות ago

תרומת דם לחיילים

התרמת דם תתקיים היום בגדרה החל מהשעה 16:00 התרמת דם תתקיים היום בין השעות 16:00…

12 שעות ago

לביאה בכלוב

עינב צנגאוקר ממשיכה להקצין את הטון הבוטל ביותר בקרב הורי החטופים בקריאה לממשלה להשלים את…

יום 1 ago