דף הבית > בחירות מקומיות 2023 > “על הפתק שיקדם את גדרה כתוב סהר פינטו”
התושבים יחליטו

“על הפתק שיקדם את גדרה כתוב סהר פינטו”

שבוע לקראת הבחירות המקומיות לרשות המועצה המקומית גדרה ישבנו לראיון עומק עם סהר פינטו, יו”ר גדרתים

ימים ארוכים עוברים על סהר פינטו, יו”ר גדרתים אשר נמצא בעיצומה של תקופה אינטנסיבית מאוד בהובלת מיזמים קהילתיים רבים תוך כדי הלחימה לצד הקדשת אנרגיות נוספות לקמפיין הבחירות שנכפה על כולנו לקראת הבחירות לרשות המקומית גדרה ששבו לחיינו וייערכו ב 27/2.

סהר פינטו נערך ליום הבוחר. נפגשנו עם סהר לקפה של בוקר ושיחה על עתיד המושבה.

הלב של כולנו נמצא בכלל בימים אלו בעזה. יש בכלל אנרגיות לבחירות מקומיות?

ניסחת מצוין, הלב של כולנו באמת נמצא בעזה. מאז תחילת המלחמה שמנו את הכל בצד ונרתמנו בכל היכולות שלנו לתמיכה במאמץ המלחמתי. יחד עם תנועת גשר הקמנו את מיזם ‘כיפת ברזל קהילתית’ שהפכה לפלטפורמה המרכזית של תושבי גדרה להתנדבות בעשרות מיזמים שונים לרווחת החיילים, לשליחת מזון ועוגות ליחידות הצבא, לסיוע למשפחות המילואמניקים.

הפודטראק שלנו הפך להיות שם דבר בקרב יחידות צה”ל. ערב ערב הגיעו המתנדבים שלנו עם הפודטראק לכל החזיתות ופינקו למעלה מ 30,000 חיילים בארוחה מפנקת ברמה אחרת, והם ממשיכים לעשות את זה גם כיום.

לא שכחנו אף אחד, אפילו לפעוטות שנסגרו כאן שבועות בבתים במרחק שניות מהממ”ד מצאנו פתרון. חברתנו שרה מדר, שהיא אמה צעירה לשלוש קטנטנות בעצמה, יזמה את מיזם ‘הפוגת גינה’. במקום החברים בגן הילדים או בגינה הציבורית אפשרנו לפעוטות להפגש להפוגה קצרה אחר הצהריים עם הפעלה מעניינת. היה ממש כיף ומרגש.

למעשה רק לפני מספר ימים הספקנו לכנס את כל המתנדבים ולקיים ערב הוקרה שהפעם הוקדש רק להם למתנדבים עצמם. הגיעו מאות מהמתנדבים שלנו ואנחנו מאוד מאוד שמחים וגאים על כל אחד ואחת מהן. בכיפת ברזל קהילתית הכיפה מברזל אך האנשים מזהב.

מלחמה בצד, הבחירות מתקיימות ממש בעוד כמה ימים. מה השתנה מאז הבחירות הקודמות שגורם לך לחשוב שהתוצאות יהיו אחרות?

אכן, בבחירות הקודמות היינו קרובים. מאוד קרובים לניצחון ולקבל הובלת המושבה לידנו. רשימת הגדרתים אף זכתה במספר המושבים הגדול ביותר במועצה אך גמליאל זכה בתמיכת מרבית המצביעים בפתק הצהוב ונאלצנו לעשות 5 שנים נוספות למען הציבור מספספלי האופוזיציה.

הפעם הבחירות הן שונות לחלוטין ממספר סיבות, 5 סיבות מרכזיות למעשה:

ראשית, עברו 5 שנים. התבגרנו, השתפשפנו ואני עצמי השקעתי את זמני בשנים שחלפו בצבירת ניסיון ובעשייה מוניצפאלית בעירייה מהמובילות בארץ, עיריית רמת גן כמנהל האגף המשפטי. אני משוכנע שאני מגיע לתפקיד מוכן הרבה יותר מאשר בסיבוב הקודם ועם נבחרת משובחת ומנוסה שכולה מורכבת אך ורק אנשי ונשות עשייה מקומית בגדרה, גברים ונשים שהוכיחו יכולת, יוזמה והתמדה למען הציבור.

בזמן הזה הציבור שנתן לגמליאל אשראי נוסף של חמש שנים פלוס הארכה משמעותית במיוחד בחודשי המלחמה לא קיבל את מה שציפה לו, את מה שהובטח לו. מרבית ההבטחות, לא אלו הקוסמטיות אלא ההבטחות שבשבילן בכלל קיימת מועצה מקומית, בתשתיות, בניהול התקציבי, בספורט, בחינוך, בניקיון, בתרבות, בכל תחום משמעותי בחיינו לא התקיימו. עברו 5 שנים ויותר ורוב ההבטחות נותרו גם הפעם בלשון עתיד, רואים אותם היום רק על שלטי ‘כאן יוקם’.

מעבר לכך היישוב עצמו אינו אותו היישוב שהכרנו לפני 5 שנים. האכלוס של שכונת גולדה הוא לא עוד שינוי קטן, זה שינוי אדיר בתמהיל האוכלוסיה ביישוב ובצרכים של היישוב. לצערי, היום ברור שמה שהזהרנו ממנו מראש – קרה. המועצה לא השכילה להערך לקליטת התושבים כנדרש, לא בנתה גני ילדים, לא ניהלה נכון את סוגיות הביטחון במהלך האכלוס משולב תקופת בניה אינטנסיבית ולא השלימה את הפיתוח של השכונה, אפילו עכשיו, שזו עובדה מדהימה בפני עצמה, יותר משלוש שנים אחרי הכניסה. זה לא צריך להיות כך, מגיע לנו יותר.

הציבור שהיה כאן בבחירות הקודמות לא שכח. בבחירות הקודמות חלק גדול מהציבור הוטעה להאמין שיש שתי חלופות שונות להחליף את ראש המועצה המכהן. היה מי שפיזר לו סקרים שקריים כמו חול בעיניים והמשיך משם לתפקידי קישוט במועצה של גמליאל. אני משוכנע שהציבור לא יפול באותו הבור פעמיים. לכל תושב גדרה שרוצה בשינוי ברור היום שחייבים לתת את הכוח למי שמסוגל לנצח. יש רק שתי חלופות באמת, המשך הדשדוש בראשות גמליאל או מתן הכוח בידיים שלנו. על הפתק שיקדם את גדרה כתוב סהר פינטו.

הדבר האחרון ומשמעותי אולי יותר מהכל הוא החיבורים. בבחירות הקודמות מצאנו את עצמנו, תנועה גדולה אך די מבודדת, גדרתים מול כל העולם. לא הצלחנו לייצר חיבורים חזקים מספיק כדי לבנות קואליציה אפשרית והציבור ראה את זה בדרך לקלפי. הפעם הסיפור שונה לחלוטין. מה שקרה כאן במהלך המלחמה המחיש את זה טוב יותר מהכל. בכמה חודשים ספורים ראינו איך חיבור אמיתי ממקום טוב של נתינה מגשר על כל שאר המחלוקות ומאפשר לקהילות שונות לבנות יחד, כתף לכתף, משהו גדול.

העשייה הקהילתית שלנו לאורך כל השנים עבור כל קהילות המושבה מביא לנו חיבורים של אמת עם כל הקהילות ביישוב, על כל מגוון האמונות, מכל השכונות, מכל הזרמים. גדרה תנוהל על ידי לטובתם של כל קהילות היישוב. אני משוכנע יחד ננצח.

פודטראק קהילתי

“העשייה הקהילתית שלנו עושה את ההבדל” סהר פינטו לצד שלום אזרד בפודטראק של ‘כיפת ברזל קהילתית’

הגשתם את הרשימה הגדולה ביותר למועצה, 12 אנשים, למה כל כך הרבה?

נכון מאוד. תנועת הגדרתים היא התנועה הגדולה ביותר בגדרה ובהתאם היקף האנשים והנשים שפועלים במסגרת התנועה וראויים להיות נציגי הציבור של תושבי גדרה הוא ארוך מאוד. אם היה במקום במועצה להכניס גם 20 איש היו לנו אנשים ראויים מאוד להציב לאורכה של כל הרשימה.

כשבאנו לבנות את הרשימה היה למולנו שיקול מרכזי אחד בלבד. עשייה מוכחת. ברשימת בגדרתים תמצאו גברים ונשים, שזורים באופן שיוויוני כמובן כפי שעשינו בכל הסבבים הקודמים, שכולם אנשי ונשות עשייה.

ברשימה יש ותיקים מאוד ביישוב, כמו מלי, חיותה או אליאב שנולד כאן, אנשים שחיים את גדרה מינקות ופועלים עבור היישוב ללא לאות. ברשימה תמצאו תושבים חדשים יותר בגדרה כמו איתמר פישר לצד שרה ומור, אימהות צעירות משכונת גולדה שהשתלבו בעשייה שלנו מיד עם ההגעה לגדרה ומבינות טוב מכולם את הצרכים של התושבים החדשים וכמובן את ותיקי הגדרתים, דורית, תומר ושלומי שהם עמודי התווך של העשייה שלנו כבר שנים.

המימד הנשי של הרשימה שלנו הוא מאוד דומיננטי. כתנועה שהוקמה בידי נשים לפני כעשור על ידי דורית בן בוחר וחברותיה שנמצאות איתנו עד היום, שמחנו מאוד לצרף לרשימה גם את לימור בן יוסף, פעילה קהילתית דומיננטית ביותר בעשייה הנשית במסגרת תנועת ‘בונות אלטרנטיבה’.

עוד תמצאו ברשימה את תומר כחלון, תושב מעורב ופעיל בעשייה הקהילתית בגדרה לאורך תקופה ארוכה ואשר הצטרף לעשייה שלנו לפני תקופה לא ארוכה. תומר רוצה בשינוי בגדרה כבר שנים ומבין כמו מרבית הציבור שמגיע לנו הרבה יותר ממה שיש כאן היום אבל הצביע בסיבוב הקודם לסהר רווח. גם תומר האמין להבטחות שהופרחו לאויר חוגי הבית אז, גם תומר קיבל אז סקרי כזב שהראו איך רווח הולך לנצח את הבחירות והתאכזב מאוד כאשר לא נותר הרבה מההבטחות ביום שאחרי הבחירות. שמח שכעת תומר, ואיתו עוד רבים שהצטרפו אלינו עושים תיקון.

אני גאה בכל אחד ואחת מחברי וחברות הרשימה שלנו ובטוח שזו הנבחרת הכי טובה בגדרה, הנבחרת שעושה את ההבדל ותעבוד למען כל תושבי גדרה לאורך חמש השנים הקרובות מכל הלב והנשמה.

המכולה

“גאה בכל אחד ואחת מהם”. נבחרת הגדרתים למועצה הקרובה

“התושבים יחליטו האם הם מסתפקים בקיים או רוצים ראש מועצה חדש”

אז איפה מתחילים ביום שאחרי?

יש לנו תכניות גדושות לעתידה של המושבה שלנו. נתחיל בעבודת הבניה והשדרוג של היישוב שלנו מיד עם השלמת הבחירות וקבלת הכוח מהתושבים להוביל את המועצה בעבורה. כולנו יודעים שיש כאן במקום הזה, באנשים שיש כאן, את הפוטנציאל להפוך באמת לפנינת השפלה ואין שום סיבה שלא נצליח לעשות את זה.

אבל לפני שמדברים על יום רביעי, חשוב להתמקד במה שיקרה ביום שלישי הקרוב והוא תלוי בכל אחד ואחת מציבור התושבים בגדרה, התושבים יחליטו האם הם מסתפקים בקיים או רוצים ראש מועצה חדש.

אני קורא לכל תושב וקורא לכל תושבת שחושבים שאפשר וצריך שיהיה לנו יישוב המנוהל טוב יותר בעבור כל הצרכים שלהם לסמן ביומן את ה 27 בחודש, להשקיע את הדקות הדרושות כדי להבטיח את השינוי לטובה ולהגיע לקלפי לבחור בנו בשני פתקים, סהר פינטו לראשות וגדרתים לחברות. כי גדרה חייבת להתקדם.

פתק יחיד סהר פינטו

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

מסלול הריצה

תקיפה במסלול הריצה

מועצה אזורית נחל שורק מעדכנת על אירוע תקיפה במסלול הריצה בין גדרה למועצה האזורית נחל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים