דף הבית > חינוך > עלייה של 2000 ₪ בשנה בצהרוני גדרה

עלייה של 2000 ₪ בשנה בצהרוני גדרה

הממשלה לא טרחה להתכנס לאישור הסבסוד – מחיר הצהרונים צפוי לעלות ב-200 ש”ח לכל ילד בגדרה

מידי שנה, מאז המאה החברתית בשנת 2011, מתכנסת הממשלה לאשר את הסבסוד לצהרונים העומד על מאות שקלים לכל ילד בשכול הסוציואקונומי של היישוב בו הם מתגוררים. בגדרה מדובר על 200 ₪ לחודש לכל ילד.

בשנת 2017 הוביל שר האוצר דאז, משה כחלון, מהלך להגדלת הסבסוד, במסגרת תוכנית נטו משפחה, בהתאמה נקבע כי כל משפחה בגדרה תקבל 200 ש”ח סיוע מהמדינה בעבור כל ילד הנרשם לצהרונים היישוביים.

הסבסוד המדובר מסתכם לסכומים משמעותיים מאוד בראיית תקציב המדינה ומגיעים לכדי 1.5-1.1 מיליארד שקל בשנה ונדרשים לאישור ייעודי בכל שנה ושנה שלא במסגרת אישור תקציב המדינה הכולל.

משנה לשנה

גם בשנה שעברה עמדה התוכנית לסבסוד הצהרונים בפני סכנת ביטול בעקבות החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות, אך המשבר נפתר על ידי תוספת תקציבית שניתנה ברגע האחרון.

השנה, מסיבות השמורות עם הממשלה, לא התכנס הדיון לתיקוף הסבסוד והרשויות המקומיות קיבלו התראה להיערך לפתיחת הצהרונים ללא הסבסוד הממשלתי. בהיעדר מקור אחר נראה שהעלות הנוספת צפויה להיות מגולגלת במלואה על ההורים שייאלצו לשלם כ-2000 ₪ נוספים בשנה לכל ילד.

סימני שאלה רבים. סקירת הנהגת ההורים הארצית לגבי מתווה החזרה ללימודים בשנת הקורונה

האם ייפתחו צהרונים לתלמידי כיתות ג’?

בנוסף, הוראות הקורונה שנכנסו לתוקף לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה מכתיבות מגבלה של 18 ילדים לכל היותר בקפסולת צהרונים לילדי כיתות ג’. מגבלה זה מכתיבה פיצול של קבוצות הלימוד והופכת את הצהרונים לשכבת גיל זו ללא כלכלית כלל ועיקר מה שמציב בסימן שאלה מהותי את פתיחת הצהרונים לשכבת הגיל האמורה.

שבועיים נותרו עד לפתיחת שנת הלימודים, פתיחה שנראה שלא תוכל להתנהל על מי מנוחות כלל ועיקר נוכח ריבוי הקשיים הבריאותיים והתקציביים שבפתח.

גם הנהגת ההורים הארצית, אשר נערכת במקביל לפתיחת שנת הלימודים, מצאה לנכון לפרסם עדכון להורים ובו מצביעה על שורת ליקויים ארוכה במתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים.

נמשיך לעקוב,

זכויות יוצרים

בדוק גם...

טקס יום השואה

טקס זיכרון יישובי לשואה ולגבורה יתקיים באולם הספורט רמון טקס יום השואה היישובי יתקיים ביום …

שינוי גודל גופנים