דף הבית > חינוך > עוברים לחמישה ימים
תיכון בגין

עוברים לחמישה ימים

חטיבות הביניים והתיכונים עוברים ללמוד חמישה ימים בשבוע

שנת הלימודים הבאה תפתח רק בעוד כחודש אבל בבתי הספר הכנת מערכת השעות לשכבות הלימוד השונות בעיצומה.

בימים האחרונים קיבלו תלמידים בבתי הספר הודעה, מהפכנית מבחינתם, לפיה הלימודים בשנת הלימודים הבאה יתמקדו בחמישה ימים בשבוע בלבד כאשר ביום שישי לא יתקיימו לימודים כלל.

כנגד צמצום ימי הלימוד צפויים התלמידים ללמוד שעה נוספת בכל אחד מימות השבוע כך שבסך הכל מספר שעות הלימוד השבועי לא צפוי להפגע.

“בכל שכבות בית הספר”

הנהגת ההורים:

כל תיכוני גדרה (בגין, רות, רמון ונתיבי נועם) עוברים בשנה הבאה ללימוד של 5 ימים בשבוע שבכול יום התלמידים ילמדו שעה נוספת. השינוי חל על כל שכבות בית הספר (כיתות ז-יב).
בימי שישי ביתי הספר פתוחים ויתקיימו בהם תגבורים לילדים שצרכים.
ההחלטה היא יישובית והוחלתה על ידי מנהלת החינוך שאנחנו שותפים בה(ההנהגה היישובית) ותמיכתנו (יורים התיכונים) נעשתה לאחר בדיקה מידגמית בין ההורים ובנוסף בדיקת התוכנית בישובים שהיא פועלת כבר מספר שנים (הרצליה, ביתי ספר אזוריים ועוד…)

שינוי מעידן שאשא ביטון

כבר בשנת 2022, בתקופתה של השרה שאשא ביטון החליטו במשרד החינוך להעביר את התיכונים לחמישה ימי לימוד. אז נתקלה היוזמה בהתנגדות של ארגוני המורים.

יו”ר הארגון, רן ארז, טען אז כי משרדי החינוך והאוצר מבקשים לכפות על המורים את המעבר לחמישה ימים, אך מסרבים לעגן את השינוי בהסכם קיבוצי, כמקובל. הוא הדגיש כי הארגון בראשותו לא יאפשר כל פגיעה בזכויות המורים. עוד אמר כי ללא הבנות שיעוגנו בהסכם קיבוצי, יחזרו גם בתי הספר שכבר עברו לשבוע למידה של חמישה ימים בתחילת השנה לשישה ימי עבודה כרגיל. זאת לאחר שבמהלך השנתיים שקדמו לכך נקטו בארגון מדיניות מכילה מתוך סולידריות ונשיאה בנטל משבר הקורונה. עם זאת, מבחינתם:

” הנחתה של שינוי במבנה שבוע העבודה של המורים ללא תיאום מראש איתם – היא קו אדום.”

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

ארבעת בוגרי רמון בפינת ההנצחה

פינת ההנצחה

תיכון רמון חנך את פינת ההנצחה לזכר בוגריו שנפלו חלל ונרצחו בפעולות האיבה וקיים אירועי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים