דף הבית > פוליטיקה > מועצת גדרה נגד שר האוצר

מועצת גדרה נגד שר האוצר

הועדה המקומית לתכנון ובנייה הגישה עתירה לבג”צ כנגד שר האוצר כחלון

עתירה נדירה הוגשה בשבועות האחרונים עת הועדה לתכנון ובניה המקומית גדרה, הועדה שבראשה מכהן ראש המועצה בעצמו, הגישה עתירה לבג”צ כנגד החלטה של שר האוצר כחלון.

מבירור נסיבות העתירה המוזרה מתברר שמדובר בהחלטה של שר האוצר לתת ארכה בהרשאה להגיש תביעת פיצויים למשפחה אשר ביקשה להגיש תביעת פיצויים על החלטה של וועדת התכנון לאיחוד וחלוקה של מגרשים, החלטה אשר התקבלה לפני עשרות שנים.

החוק מאפשר למי שמרגיש שנפגע מתכנית של הוועדה לתכנון לתבוע פיצוי כספי אך בהליכים המשפטיים שנערכו בעניין עד כה נפסלה בקשת המשפחה בשל התיישנות ההחלטה של הוועדה ממנה טענו כי נפגעו.

הסמכות בידי שר האוצר

ההחלטה לתת ארכה להגשת התביעה היא בהתאם לסעיף 197 לחוק התכנון והבנייה שעל פיו ניתן להגיש תביעה שכזו רק בתוך 3 שנים ממתן ההחלטה של הוועדה, אולם לשר האוצר נתונה הסמכות הסמכות להארכת פרק זמן זה.

לשון החוק: “(ב) התביעה לפיצויים תוגש למשרדי הועדה המקומית תוך שלוש שנים מיום תחילת תקפה של התכנית; שר האוצר רשאי להאריך את התקופה האמורה, מטעמים מיוחדים שיירשמו, אף אם כבר עברה התקופה.”

הוועדה לתכנון ובנייה בגדרה לא קיבלה את החלטת השר שהחליט לאפשר את הגשת תביעת הפיצויים באיחור ופנתה לערכאה המשפטית היחידה האפשרית מבחינתה כדי לפסול את החלטתו באופן חוקי – לבג”צ.

צעד נדיר ותמוה

מחד, ההחלטה של ראש המועצה ללכת להליך משפטי נגד שר האוצר היא עקבית להליכים משפטיים רבים בהם בוחר ראש המועצה להשתמש כדי לנהל את מאבקיו, גם אלו שתוצאותיהן ידועות מראש לחובתו. מאידך, תמוה שראש המועצה, אשר מכהן גם כיו”ר הליכוד גדרה בוחר בתקופת בחירות לצאת חוצץ כנגד שר האוצר אשר התפקד באחרונה למפלגתו ומשתלב כחלק מקמפיין הליכוד להמשך השלטון במדינה.

לא ברור מה יפסוק בג”צ אך ברור שעתירה של גוף רשמי של מועצת גדרה כנגד שר האוצר היא צעד משפטי מוזר ונדיר מאוד.

זכויות יוצרים

בדוק גם...

טקס יום השואה

טקס זיכרון יישובי לשואה ולגבורה יתקיים באולם הספורט רמון טקס יום השואה היישובי יתקיים ביום …

שינוי גודל גופנים