בנייני המועצה, הספרייה היישובית והמוזיאון הוארו באורות אדומים לאות הזדהות עם יום המאבק באלימות נגד נשים
יום אדום. כבר בשנה שעברה הואר בניין הספרייה באור אדום לאות הזדהות עם יום המאבק באלימות נגד נשים.
השנה הורחב המיזם ושלושה מבני ציבור מרכזיים של המועצה המקומית גדרה הוארו הערב באור אדום לשם העלאת המודעות למאבק באלימות כנגד נשים.
המיזם הוא חלק מיום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שחל ב-25 בנובמבר בכל שנה מאז הוכרז על ידי האו”ם ב-17 בדצמבר 1999.
בישראל בעשור האחרון מתרחשות סביב יום זה צעדות אותן מובילים מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית.
התאריך נקבע ל-25 בנובמבר לציון רצח האחיות מיראבל, שלוש פעילות פוליטיות ברפובליקה הדומיניקנית שנרצחו בשנת 1960 בהוראת הדיקטטור רפאל טרוחיו.
“נרצחתי. הישמרי”
השנה התעוררה המודעות לתופעת האלימות נגד נשים כאשר חמש נשים שנרצחו בידי בני זוגן ‘הוחזרו לחיים’ בטכנולוגיית דיפ פייק והוסרטו לכאורה מדברות על הסימנים המעידים לאירוע שבו נרצחו.

“נרצחתי בידי בעלי”. מתוך הסרטון המטלטל שפורסם השבוע
מזהים או משהות סימנים מעידים. אל תחכו – צרו קשר:
- מוקד משרד הרווחה – 24/7 בכל השפות – במספר 118
- ויצו – ייעוץ וסיוע לנשים נפגעות אלימות – במספר 3980*
- נעמת למשפחה – א’-ה’ 9:00-15:00 – במספר 9201*
- בת מלך – סיוע לנשים דתיות וחרדיות – במספר 1-800-292-333
- נשים נגד אלימות – סיוע בחברה הערבית 24/7 – במספר 04-6566814
- נעם – סיוע לנשים ערביות במרכז – במספר 08-9965008
- אפליקציית SafeUp – קהילת נשים ששומרות עלייך בכל זמן ומקום בלחיצת כפתור


נורת אזהרה אדומה. מוזיאון גדרה וספריית גדרה מוארים באור אדום הערב (צילום: צוות גדרה היום)

גדרה היום חדשות המושבה גדרה

