דף הבית > צרכנות > בריאות > טרגדיית קלר לדיון בכנסת

טרגדיית קלר לדיון בכנסת

מידן קלר הובא למנוחות. ארגוני הבריאות דורשים דיון דחוף בכנסת לגיבוש תכנית מקיפה למניעת התחלות עישון בקרב בני נוער ישראליים

הובא למנוחות. מידן קלר, הנער בן ה-16 אשר נפטר במהלך סוף השבוע בשל נזקי עישון סיגריות אלקטרוניות הובא היום למנוחות ברחובות.

אימו ספדה לו ואמרה:

מאז שהגעת לעולם התמלאתי באושר, הלב שלי התרחב והרגשתי אותך בכל אבריי. אני לא יכולה לדמיין את החיים בלעדיך. עשית מצווה גדולה, בזכותך הרבה ילדים מבינים עכשיו את הנזק של העישון.

דורשים דיון דחוף בכנסת לגיבוש תכנית כוללת למניעת התחלת עישון בקרב ילדים

בהמשך לטרגדיה שיגרו היום כ-70 ראשי ארגוני בריאות ורפואה לראשי ועדות הכנסת על מנת ליצור תוכנית מקיפה למניעת התחלת עישון בקרב בני נוער וילדים, זאת על רקע העלייה בתרבות העישון בקרב קבוצות נרחבות של בני נוער בישראל.

“אנו קוראים לכם לכנס בדחיפות דיון חירום ולדרוש ממשרד הבריאות להציג תוכנית פעולה לאומית מקיפה למניעת התחלות עישון בקרב ילדים ובני נוער. תוכנית זו חייבת להיות מלווה במנגנונים לאכיפת החוק לאיסור פרסום והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון ובפרט איסור מכירתם לקטינים.

יש להשוות באופן מידי את המס על הסיגריות האלקטרוניות למס על הסיגריות, שכן מיסוי הוכח כאסטרטגיה היעילה ביותר למאבק בעישון. לצערנו הרב, נער בן 16 נפטר אמש בבית חולים שניידר. ידוע כי הנער אושפז כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית. זהו מקרה עצוב המחזק את הטענה כי סיגריה אלקטרונית אינה שעשוע בלתי מזיק, אלא מוצר מסוכן וממכר. שימוש בסיגריה אלקטרונית עלול לגרום, בין היתר, לשינויים בכלי הדם וגם, במקרים מסוימים, לנזק ריאתי חמור ובלתי הפיך. מחקרים עדכניים מצביעים גם על שינויים גנטיים המזוהים עם התפתחות גידולים סרטניים בחלל הפה, בריאות ובשלפוחית השתן בקרב משתמשים.

המשתמש שואף לריאות כימיקלים מזיקים המומסים בנוזל שמנוני, שגורמים לתגובה דלקתית שעלולה להוביל למחלות ריאה חמורות ואף, בדומה למקרה המצער האחרון, לקריסת ריאות ולפגיעה לטווח ארוך.

על אף שקיים במדינת ישראל חוק האוסר על שיווק ומכירה של מוצרי טבק ועישון לקטינים מתחת לגיל 18, בפועל, מאחר וחוק זה אינו נאכף כלל, נוצר מצב בו לילדים ובני נוער יש גישה חופשית למוצרי טבק ועישון המסכנים את חייהם. חברות הטבק והניקוטין מציגות את הסיגריות האלקטרוניות כפתרון למעשנים בגירים, אבל בפועל משווקות אותם לבני נוער וצעירים על ידי שימוש בטעמים מתוקים ופירותיים ושימוש במשפיענים”.

האם ניתק עצמו מהמכשירים?

בתוך כך נמשכת המחלוקת בין בית החולים שניידר לבין המשפחה כאשר בית החולים טוען כי מותו הטרגי של מידן קלר ז”ל נגרם בשל ניתוק עצמי של מכשיר האקמו אשר החליף את תפקודי הריאה הקורסים שלו ואילו המשפחה טוענת שאין לכך כל עדות אמיתית.

מידן קלר על רקע אקמו

(בשער: מידן קלר על רקע כנסת ישראל, צילום: ג’יימס אמרי)
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

משטרת ישראל

התפרצות וגניבה

רכב נגנב לפני כשבוע בגדרה מבית שבעליו שהו בטיול בחו”ל גל הפריצות של השבוע האחרון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים