דף הבית > חי מהשטח > הציבור הכתיב את דברו

הציבור הכתיב את דברו

כ 30 נציגי תושבים נפגשו הערב עם ראש המועצה על רקע מחאה רחבה למניעת שינוי הסטטוס קוו בגדרה

“המועצה המקומית גדרה בראשותי, לא תתן יד להקמת קהילות קיצוניות, מכל סוג שהוא.” כך סיכם הערב בפרסום מטעמו ראש המועצה את הפגישה שבה הבהיר הציבור לראש המועצה באופן מפורש את דרישתו לשמור על הסטטוס קוו בגדרה.

חוסר אמון

הפגישה מתקיימת לאחר שבועות ארוכים בהם נמשך חוסר האמון של הציבור בהצהרות החד משמעיות של ראש המועצה שאמר במספר הזדמנויות ‘ליטא לא תהיה’ ושלא התיישבו עם הצטברות העדויות ברחובות המושבה על פעילות הישיבה הליטאית בגדרה. למרות הבהרות תקיפות של ראש המועצה המשיך הציבור לפרסם את הנושא, לאסוף חתימות בעד שמירת הסטטוס קוו ועשרות תושבים הטריחו עצמם לפגישה בלשכתו כדי לוודא שנעשים הצעדים הדרושים בנושא.

אל הפגישה בלשכתו הגיע ראש המועצה מלווה ביועצו הבכירים ובחברת המועצה אפטר-אילון, מצד התושבים הגיעה לפגישה נציגות נרחבת של כ 30 תושבים אשר הבהירה כי היא מייצגת מאות רבות של תושבים אשר קרוב ל800 מהם חתמו בשמם על עצומה לשמירה על הסטטוס קוו.

מעדויות של משתתפים בפגישה, הבהיר ראש המועצה שמקורבים למועצה כנגדם נטען כי היו מעורבים במתן האישורים הבלתי מוסמכים לשימוש במבנה הציבור על ידי בחורי הישיבה ננזפו על ידו. ככל הנראה התייחס בכך ראש המועצה למקורבו, ראש התרבות התורנית במועצת גדרה, אמנון מלמד, אשר נראה בתמונות שהתפרסמו ב’כיכר השבת’ ביחד עם בחורי הישיבה המדוברת במבנה ברחוב גמליאל.

רק המליאה מוסמכת

עם זאת הבטיח ראש המועצה לציבור שבחורי הישיבה עזבו את גדרה וכי הפרסומים האחרונים בהם נראים צילומים מתוך פעילותם במבנה הציבורי ברחוב גמליאל 18 הם צילומים ישנים.

עוד חזר גמליאל על הבהרתו כי הקצאת מבני ציבור היא פעולה המחייבת את אישור מליאת המועצה ומאחר ולא נערכה ישיבת מליאה לאישור שימוש שכזה בוודאי שלא ניתן אישור המועצה לשימוש ישיבה ליטאית במבנה ציבור כלשהוא בגדרה.

‘שומרים על ערנות’

על רקע הבטחות ראש המועצה מחד ועל רקע פרסומים מכיוון הישיבה הליטאית על כוונותיה להמשיך בהתיישבות בגדרה ‘לאחר שיחלוף זעם’, גם הערב מבטיחים בקבוצת המוחים זה לזה ‘לשמור על ערנות’ למניעת הישנות התהליך שבו בחסות המועצה נסגרים רחובות בשבת ומוקצים מבני ציבור לפעילות לימוד של בחורי ישיבה שאינם בני המקום.

ראש המועצה הודה לתושבים המעורבים על שהגיעו ללשכתו והצהיר ש’דלתו תמיד פתוחה’. התושבים המודאגים משינוי צביונה של המושבה מקווים שאין הכוונה לדלתות מבני הציבור שנפתחו עד כה ללא שום פיקוח לאירוח תלמידי ישיבה שאינם בני המקום.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

ישיבת מליאה פה אחד

פה אחד

מליאת מועצת גדרה התכנסה לדיון בנושאים ותקציבים שונים שעל סדר יומה של המושבה. מרבית ההחלטות …

שינוי גודל גופנים