דף הבית > חי מהשטח > הארנונה שוב בעלייה
הארנונה נוסקת

הארנונה שוב בעלייה

שיעור הארנונה למגורים בגדרה צפוי לעלות שוב בתחילת השנה בשיעור 1.37%

הארנונה נוסקת. בניגוד לחלק מהיישובים במדינה שכבר הודיעו למשרד הפנים שהם מבקשים להקפיא את עליית הארנונה הצפויה בתחילת השנה הקרובה ובניגוד לחלק מהם שאף ביקשו להוריד את שיעור המס על תושביהם, בגדרה המס צפוי שוב לעלות.

העלאת המס הצפויה השנה היא בשיעור המשקף על פי משרד הפנים את עליית המדדים והיא הוגדרה בסך 1.37%, שיעור עלייה המכונה במסדרונות השלטון המקומי ‘הטייס האוטומטי’.

אך הטייס אינו כה אוטומטי בחלק מהיישובים ואף ראש הממשלה הנבחר יצא כנגדו בהכירו ששיעור עליית הארנונה הוא מהפרמטרים הדוחפים למעלה את יוקר המחייה במדינה. נתניהו הכריז במהלך קמפיין הבחירות שבכוונתו להקפיא את שיעור הארנונה, הקפאה שלא ברור האם אכן תיושם בפועל לקראת מועד עדכון שיעורי הארנונה המתקרב.

הארנונה בעליה

טייס אוטומטי? לא כל הרשויות יעלו את הארנונה בתחילת השנה. רשימת הרשויות שביקשו להוזיל את הארנונה לתושביהם

עולה ועולה

בתחילת השנה שעברה עודכן שיעור הארנונה בגדרה בכמעט 2%, עלייה המבטאת כ-1500 ש”ח נוספים לדירה ממוצעת ביישוב בראייה שנתית. העלייה לאורך השנים האחרונות היא עלייה גבוהה משמעותית מהעלייה הממוצעת במדינה.

אם לשפוט על פי דפוס ההחלטות של ראש המועצה המכהן בשנים הקודמות, יש להניח שעליית הארנונה המצפה לנו בהמשך, באם ייבחר שוב להמשך ניהול המושבה, הוא גבוה אף יותר. זאת, בשל עומס המלוות העצום אשר המועצה המקומית לקחה על עצמה בשם תושבי גדרה לאורך השנים האחרונות.

נשענים יותר ויותר על התושב

בניגוד להצהרות הנעימות לאוזן לפיהן המועצה המקומית מביאה תקציב חיצוני למושבה כדי לתגבר ולהאיץ את פיתוחה ואת השירותים הניתנים לתושבים, המועצה משנה לשנה נשענת יותר ויותר על התושבים.

כך משתקף גם מתקציב 2023 שאושר באחרונה על ידי מליאת המועצה המקומית ובו נראה כי בעוד בשנת 2019 הסתכמה הסתמכות המועצה על התושבים (ארנונה והיטלים אחרים) ב 54.05% מתקציבה הכולל, בתכנון 2023 מתכננת המועצה להישען על התושבים הרבה יותר ולבסס 59.37% מתקציבה על התושבים ורק כ-40% מהתקציב לקבל ממקורות חיצוניים (משרדי ממשלה בעיקר).

מאחר ופיתוח אזור התעסוקה, שאפשר היה להשלימו לפני שנים ארוכות, עדיין בביצוע, גם בשנת 2023 מרבית ההכנסות האמורות הן על בסיס ארנונה למגורים, ארנונה שהיקף הגבייה שלה עלה בכ-9 מיליון ש”ח בשנה לאחר השלמת אכלוס שכונת גולדה מאיר אשר הקפיצה את מספר בתי האב משלמי הארנונה בגדרה באופן דרמטי.

 

 

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

משטרת ישראל

התפרצות וגניבה

רכב נגנב לפני כשבוע בגדרה מבית שבעליו שהו בטיול בחו”ל גל הפריצות של השבוע האחרון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים