דף הבית > פוליטיקה > ביקור השר
ביקור שר הדתות מתן כהנא

ביקור השר

שר הדתות הנכנס, מתן כהנא, ביקר בשבוע הראשון לתפקידו בגדרה ונפגש עם ראשי המועצות הדתיות

ביקור השר. מכל 28 שרי הממשלה שהושבעה בתחילת השבוע, השר הראשון שהגיע לבקר בגדרה הוא דווקא שר הדתות, מתן כהנא ממפלגת ימינה.

כינוס ראשי מועצות דתיות בגדרה

במסגרת הביקור סייר השר במועצה הדתית גדרה ונפגש לדיון שנערך בספריית גדרה עם ראשי מועצות דתיות מיישובים ברחבי המדינה שהגיעו לגדרה לצורך הפגישה.

מבנה המועצה הדתית גדרה נמצא בסמוך לספרייה ומיועד לעבור בעתיד למבנה חדש וייעודי עבור המועצה הדתית לאזור מזרח גדרה (בצמוד למרכז הקניות ‘מרכז המושבה’).

הדימוי אינו חיובי

במסגרת הביקור אמר השר לראשי המועצות הדתיות:

“היה חשוב לי שהסיור הראשון שלי כשר יהיה במועצה דתית. באתי לפה כדי להקשיב ולהכיר. אתם הנציגים שלי והפנים של שירותי הדת, הזרוע הארוכה של המשרד מול הציבור.

הדימוי של המועצות הדתיות היום בעיני הציבור אינו חיובי ואחת המטרות המרכזיות שלי כשר היא להפוך את הדימוי הזה. עבור רבים מאזרחי ישראל המשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות הוא הממשק היחיד עם היהדות. אם אתם מעניקים שירות טוב, היהדות נראית טוב ולכן יש לכם אחריות גדולה לדאוג שהממשק הזה יהיה חיובי ויקדש שם שמיים.

אני מתכוון בעז”ה להיות אתכם בקשר רציף ולשתף פעולה. בכוונתי להמשיך בסיורי במועצות הדתיות ברחבי הארץ.
המשימה שלנו היא קידוש ה'”

פגישה עם ראש המועצה

לצד פגישתו עם ראשי המועצות ניצל השר את הביקור במושבה לפגישה עם ראש המועצה גמליאל.

בפגישה שנערכה בלשכת ראש המועצה השתתפו סגן ראש המועצה, חבר מפלגת הבית היהודי ומספר 3 ברשימתה האחרונה שלבסוף לא הוגשה לכנסת, עו”ד יקותיאל תנעמי ויו”ר המועצה הדתית בגדרה, שלמה תנעמי.

בדיווח של ראש המועצה לציבור הושמטו סיבות הביקור של השר:

“הבוקר שר הדתות הנכנס, מתן כהנא, הגיע לפגישה בלשכתי בה השתתפו סגן ראש המועצה, יקותיאל תנעמי, ויו”ר המועצה הדתית, שלמה תנעמי. הפגישה היתה מקצועית ומוצלחת בה הצגתי את הצרכים הקיימים בגדרה בתחום הדתות.”

עתירה לבג”צ כנגד השר

הפגישה נערכה על רקע עתירה שהגישה המועצה המקומית גדרה כנגד שרי האוצר, הדתות והפנים בגין צמצום התמיכה של הממשלה בתקציב המועצה הדתית גדרה, צמצום המחייב את המועצה להתייעל.

בתחילת מרץ השנה, פסק הבג”צ בהרכב של שלושה שופטי עליון, השופטים הנדל, עמית ושטיין כי על המועצה המקומית להגיש בתוך חודש בקשה להפחתת סכום ההשתתפות וזו תיבחן בתוך חודש נוסף. לא ידוע האם המועצה אכן מלאה את הנחיית השופטים והגישה בקשה להפחתת הסכום.

גדרה נגד שר האוצר כץ

האם העתירה לבג”צ היא הסיבה לדחיפות הביקור דווקא בגדרה? הידיעה בדבר התפתחות בעתירה
(תמונת שער: השר מתן כהנא, קרדיט: אריאלסון)

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

טקס יום השואה

טקס זיכרון יישובי לשואה ולגבורה יתקיים באולם הספורט רמון טקס יום השואה היישובי יתקיים ביום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים