דף הבית > פוליטיקה > מדור החשב המלווה > מהומת חובות גמליאל
מהומת חובות גמליאל

מהומת חובות גמליאל

המועצה המקומית מתמודדת עם גירעון בסך 75 מיליון ש”ח שהוריש לה ראש המועצה הקודם גמליאל. האופוזיציה מנסה להאשים דווקא את ראש המועצה פינטו

מהומת חובות גמליאל. הרשות המקומית גדרה, ככל ראשות מקומית נדרשת להתנהל בכל שנת תקציב בתקציב מאוזן, כלומר סך ההכנסות אמור לכסות את סך כל ההוצאות.

בשנים חריגות בהן המועצה לא מצליחה לאזן את התקציב היא נדרשת לקחת הלוואות מהבנקים ולהראות איך מוחזרות אותן הלוואות לאורך השנים הבאות כדי לחזור למצב מאוזן, בדיוק כמו כל חנות מכולת.

הפקרות תקציבית מקוממת

במועצה המקומית גדרה התקציב לא נוהל באופן מאוזן בשנים האחרונות, באופן שמתברר כלא תקין בעליל, חורג מכל הכללים המוכתבים על ידי משרד הפנים ומבטא הפקרות תקציבית של ממש, הפקרות שהובילה את המועצה המקומית לגירעון העמוק בתולדותיה, בסך 75 מיליון ש”ח בעת העברת השילטון מגמליאל לפינטו.

את הגירעון הצליח גמליאל לטשטש עד ליום סיום תפקידו במגוון דרכים מגוונות ומתוחכמות. לטשטש ממשרד הפנים על ידי אי הגשת דוחות תקציביים כמחוייב לאורך כל שנת העבודה 2023, לטשטש משותפיו לניהול המועצה ולטשטש כמובן מעיני הציבור שלו הוצג מצג שווא מתמיד לאורך כל הקמפיין תחת המנטרה ‘רק גמליאל יודע להביא כסף’.

הגירעון העמוק בתולדות גדרה

הגדיל גמליאל לעשות ובשלהי שנת העבודה 2023, כאשר משרד הפנים הציע לרשויות המקומיות הנמצאות בקשיים כלכליים מענק בסך של עד 5 מיליון ש”ח כנגד הגשת דוחות המציגים את עומק הפער המקומי, סירב גמליאל לאשר הצגת הדוחות למשרד וויתר על 5 מיליון ש”ח, 5 מיליון שהתווספו ל70 מיליון נוספים החסרים בקופה והפכו את גדרה ליישוב על סף פשיטת רגל ציבורית.

את החובות האמורים ישלם ציבור תושבי גדרה, הציבור שאפשר לגמליאל לכהן למעלה מ15 שנים בתפקיד הכי חשוב בניהול תקציבו הציבורי ישלם על מחדלי ראש הרשות לשעבר שהוכיח כי לא יודע לאזן את התקציב והותיר את הקופה ריקה ובחובות גדולים.

אפילו הגזבר התפטר

ההפקרות התקציבית בניהולה של המושבה הביאה גם את הגזבר הראשי של המועצה המקומית, מי שהיה בתוך התהליכים שהביאו לבור העמוק, להתפטר לפני מספר שבועות ואת המועצה להתחיל באיתור גזבר מקצועי שיסייע בידי נבחרי הציבור לאזן את התקציב.

ומי יוצא נקי?

מנגד, בהיבט האישי, גמליאל הפורש נהנה, כך על פי החוק, מכל הזכויות של ראש מועצה אשר עשה למען היישוב 15 שנים ונמצא כעת בחודשי הסתגלות לחיים האזרחיים תוך שהוא עדיין מקבל שכר מהמועצה לאותם חודשי הסתגלות על פי החוק.

ואת מי נאשים?

על פי התנהלות גורמי האופוזיציה בגדרה, לרבות אנשי גמליאל עצמו, כל העובדות האמורות לעיל אינן מעניינות ואינן מפריעות להטיח האשמות בראש המועצה המכהן של גדרה מזה כשלושה וחצי חודשים, סהר פינטו, כאילו הוא אשר הפקיר את הקופה הציבורית והביא לבור העמוק בתולדות היישוב.

מאז שנכנס פינטו לתפקיד חוזר שוב ושוב הניגון מצד אנשי האופוזיציה המנסים לטפוח האשמות דווקא במי שנבחר ועובד בתיקון המחדל וזאת למרות שהצליח למתן את העלייה שתוכננה על ידי גמליאל להיות עוד יותר גבוהה, כאשר זה חשב עוד שיזכה בקדנציה רביעית.

במקום שהאופוזיציה החדשה תבחר בנושאי הניהול התקציבי להצטרף לפינטו ולגבותו בניסיון להצעיד את גדרה קדימה – עצומות נפתחו, פלאיירים חולקו, הצעות פופולוסטיות הופרחו ואייטמים מוזמנים שודרו ברשתות הרדיו אך כל זה לא משנה את העובדה הפשוטה: המועצה הקודמת התנהלה בהפקרות תקציבית מקוממת, הותירה את היישוב בגירעון העמוק בתולדותיו ואין מנוס לציבור תושבי גדרה מלשלם את חובות היישוב באמצעות תשלומי הארנונה הצפויים לעלות גם במהלך שנת 2024 וגם בשנת 2025 כדי לסגור בתהליך דו שנתי את הגירעון.

יואל גמליאל

הותיר חובות עתק. מנסה לייצר מהומות לטשטוש אחריותו לבור התקציבי? חבר המועצה גמליאל

“מצער שחלק מחברי האופוזיציה לא למדו כלום”

פינטו התייחס במסגרת העדכון השבועי האחרון שלו להתנהלות הגורמים בישיבת המועצה האחרונה:

*ישיבת מועצה – עשייה מול דיבורים, אמת מול שקרים!* ✅

השבוע נחצה קו אדום, כאשר מחלק המודיעין של משטרת ישראל פנה אלינו להתריע על התארגנות חריגה להפרעה בישיבת המועצה. במשך שנים הייתי אני עצמי אופוזיציה לוחמת ועיקשת אך תמיד באחריות ומעולם לא הגענו למצב שפל שכזה שבו משטרת ישראל צריכה לעסוק בהתארגנות לישיבת מועצה. נחצו כל הגבולות!!!

יש בגדרה מיעוט ממורמר של פעילות ופעילים מטעם שלא השלימו עם תוצאות הבחירות וקשה להם עם ניקוי האורוות שאנחנו עושים: הפסקת התשלומים למקורבים, הפסקת ההטבות לפעילים, מיגור השחיתות והכנסת סדרי מנהל תקין.

אז מה הם עושים? מפיצים פייק ניוז, מפיצים שקרים, נצמדים למספרים שקודמינו תכננו להעלות ארנונה (ושהצלחנו להפחית!), מייצרים מהומות ומביאים פעילות ופעילים להפריע באלימות לישיבת המועצה ולסדר הציבורי.

מצער שחלק מחברי האופוזיציה לא למדו כלום מהשבעה באוקטובר, ומבחינתם כל עוד הם לא בשלטון – שגדרה תישרף – הם ופעיליהם יכפישו, יסיתו ויפצלו את גדרה.

הזדעזעתי לשמוע את חברת המועצה לנקרי מודיעה כי כל חברי ההנהלה – שפועלים כל כך הרבה למען התושבים בהתנדבות – “לא לרמתה”.

קראתי בישיבה ואני חוזר וקורא לשלישיה הזו של גמליאל-לנקרי-רווח; ההסתה ברשתות היא באחריותכם. תפסיקו אותה כאן ועכשיו. תעצרו את המקורבים והפעילים הפרועים שלכם, גנו את דבריהם. מספיק זיהמתם את השיח בגדרה, שימו לזה סוף. לא צריך לחכות לאלימות פיזית!

אני מבקש להבהיר שאנחנו מצידנו לא חוששים ולא נעצור לרגע. מה שמנחה אותנו ואותי באופן אישי מהרגע הראשון הם אמת, יושרה שקיפות ועשייה למען הציבור.

אני ראש המועצה של כל תושבי גדרה ואני אדאג לכל התושבות והתושבים.

אני רוצה להודות לכם ולכן הרוב המכריע והשפוי של תושבי ותושבות גדרה, על הודעות התמיכה הרבות שאני מקבל כל פעם שעולה הכפשה נוספת ושקר נוסף מופץ בפייסבוק ובווטסאפים. אנחנו נמשיך בעוצמה ונהפוך את גדרה להיות המושבה הכי טובה במדינת ישראל!

מגירעון עמוק לאיתנות תקציבית

התקווה בסיפור העגום הוא קשרי העבודה המצוינים שבונה פינטו עם משרדי הממשלה ומהלכי סגירת הפערים שכבר החלו להתקדם בהנחייתו תוך כדי צמצום סעיפים בזבזניים בתקציב המועצה שהציבור לא נהנה מהם וגיוס מקורות תקציביים נוספים ממשרדי הממשלה.

כך הצליח פינטו בתוך חודשים ספורים לסכם על הקמת מעון יום לבני הגיל השלישי בגדרה עם שר העבודה והרווחה, לסכם על השקעות בתחום התרבות והספורט עם שר התרבות והספורט, לסכם על תמיכות ברשות המקומית על ידי משרד הפנים ומהלכים רבים נוספים המביאים לתועלות מיידיות לציבור התושבים ומותירים תקווה שבהמשך יוכל נטל הארנונה על התושבים ובעלי העסקים ביישוב לקטון לכשהיישוב יגיע לסטטוס איתנות תקציבית.

סערה במליאה

גמליאל הותיר חוב, פעילי גמליאל זועקים כנגד מי שבא לטפל בסגירת החובות. בישיבת המועצה האחרונה

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

שישו ושמחו

הקפות שניות בגדרה

למרות ואולי גם בדיוק בגלל. הקפות שניות יתקיימו במוצאי שמחת תורה בגדרה האסון הלאומי שפקד …

7 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מי שכותב תגובה והוא לא מתייחס רק למעשים שנעשו נטו אלא לכל מיני נטיות פוליטיות קרי (שמאל-ימין), הוא מושחת אפילו יותר.

  2. למה ממנים סגנית שניה בשכר אם כזה גרעון ????על חשבון הציבור

  3. איזה כתבה מוטית אלוהים ישמור..
    מעון יום יש לגיל השלישי. המעון יום שהוא פתח נמצא בתוך בית גנים, זה אומר עוד אחד, לא להמציא שלא היה בכלל
    ושאר המלל לא רלוונטי. רק מתבכיין על מה שיש

  4. שלמה מעוז

    אין דבר כזה גזבר ראשי, כמו שאין ראש מועצה ראשי… יש גזבר אחד והוא האחראי לניהול הכספי, יחד ובאישור ראש וחברי המועצה

  5. מי שסרח וגנב על חשבון האזרח
    ישב בכלא

  6. יישר כוח סהר פינטו, ובוז לכל האופוזיציה הפופוליסטית שמנסה לדרדר את המועצה לתהום שוב

  7. אח של גילה
    כמה מפתיע, ככה נראה הליכוד עכשיו. גם בשלטון המקומי וגם בארצי. חבורה של מושחתים נהנתים שבאים רק לחיות טוב על חשבון הציבור. לא מעניין אותם תועלת הציבור או המדינה.
    תעשו כתבה דומה על כוכב יאיר. רוצה התנהלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים