דף הבית > ישיבות מועצה > יש מדליה – אין תמיכה

יש מדליה – אין תמיכה

המועצה המקומית מסרבת לתמוך תקציבית בענף הטאקוואנדו

ללא תמיכה. חלק מתקציבה השנתי של המועצה המקומית גדרה המתבסס על תשלומי הארנונה של כל תושבי המושבה מופנה לתמיכות בעמותות הספורט הפעילות במקום כדי לעודד את הספורט היישובי.

למרות שענף הטאקוואנדו הביא ללא צל של ספק את הכבוד הגדול ביותר לגדרה אי פעם לאחר זכייתה של אבישג סמברג במדליה אולימפית השנה, מתכננת המועצה המקומית להשקיע את כל תקציב התמיכות שלה בענפי הכדורגל וכדורסל בלבד.

החלטה מסתמנת זאת נעשית בזהירות באופן המשכי להחלטות בשנים קודמות. בשנת 2017 נאלץ ראש המועצה להתפטר מתפקידו בעמותה לקידום הספורט בגדרה לאחר שהתברר ניגוד העניינים שבין מי שמחליט על גובה התמיכה וייעודה לבין מי שמקבל את התמיכה ומשתמש בה.

100% מהכסף יוקצה לכדורגל וכדורסל

מסיכום ועדת התמיכות שהגדירה באחרונה את התבחינים לתמיכות לשנת התקציב הנוכחית, תבחינים שיעלו לאישור מליאת המועצה השבוע, עולה כי 100% מהתמיכות מתוכננות אך ורק לקבוצות הכדורגל והכדורסל הפעילות בגדרה.

התמיכה בקבוצות משחקי הכדור בלבד עומדת בסתירה קיצונית לעובדה כי מעבר לאבישג סמברג עצמה, גדרה התבססה כאימפריית טאקוואנדו בשנים האחרונות עם מספר בוגרים של מועדון שרעבי אומנויות לחימה המתגוררים ביישוב והתחילו בו את דרכם הספורטיבית.

טופשקובסקי

אימפריית טאקוואנדו. טום פשקובסקי, תושב גדרה, מגיע לאליפות באירופה לפני מספר שבועות ללא תמיכה כלשהיא מגדרה

חוגגים על חשבון ההשקעה של אחרים

הסתירה עוד יותר צורמת אל מול האופן שבו חיבקה לכאורה המועצה המקומית והעומד בראשה את זוכת המדליה עם נחיתתה בארץ מטוקיו. ראש המועצה הוליך את האלופה המקומית כאב המוליך את בתו לחופתה אל עבר הבמה המפוארת שהוכנה לרגל ההישג התקדימי.

עם זאת נראה שבגדרה מעדיפים להמשיך ולחגוג את ההצלחות של מי שמתגורר בגדרה אך נאלץ להעביר את אימוניו ליישובים אחרים, דוגמת רמלה, שבהם מוצא את התמיכה ההכרחית הנדרשת על מנת לתמוך את הענף.

קבלת הפנים

יצביעו נגד התמיכה בטאקוואנדו? ראש המועצה וחברי הקואליציה על במת החגיגות עם קבלת הפנים לסמברג לאחר המדליה (יולי 2021 ברחבת המועצה)

האם תתקבל הצעת התיקון של פינטו?

מתוך ניסיון לתקן את המצב האמור הגישה סיעת הגדרתים, בראשות סהר פינטו, הצעה נגדית לישיבת המליאה שבה הם מציעים לפתוח את התמיכות לכלל ענפי הספורט הפעילים בגדרה בהתאם לתבחינים מתאימים שלא יגבילו מראש את התמיכות רק לקבוצות הכדורגל והכדורסל.

מליאת המועצה תדרש להחליט השבוע האם לצדד בהצעת ראש המועצה או דווקא לקבל את הצעתו של פינטו ולהתחיל בתמיכה מתבקשת בענף הטאקוואנדו ובענפים נוספים המתפתחים בגדרה.

כיצד יצביעו חברי המועצה? בעד הצעת פינטו או בעד הצעת התמיכה בכדורגל וכדורסל בלבד? ההחלטה ביום רביעי (צילום מהצבעות קובמות במליאת המועצה)
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

שישו ושמחו

הקפות שניות בגדרה

למרות ואולי גם בדיוק בגלל. הקפות שניות יתקיימו במוצאי שמחת תורה בגדרה האסון הלאומי שפקד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים