דף הבית > איכות הסביבה > תכנית המתאר לגדרה עומדת לעיון הציבור

תכנית המתאר לגדרה עומדת לעיון הציבור

שלטים רבים הוצבו השבוע על גבי מוסדות ציבור ובקרבת מרכזים מסחריים ברחבי גדרה, המודיעים לציבור על הפקדת תכנית המתאר לגדרה.

מוזמנים להצטרף בקליק לקבוצה ולהיות תמיד הראשונים לדעת!

תכנית המתאר החדשה לגדרה שהחלה לפני כשנתיים הגיעה לשלב ההפקדה לאחר שמוסד התכנון המוסמך לכך ביצע את כל שלבי קידום התכנית והחליט לאשר אותה.

תכנית המתאר החדשה מתעתדת להחליף את תכנית המתאר לגדרה זמ/500 משנת 1985 שהתוותה את התפתחותו של יישוב המיועד ל 14,000 תושבים.

שלב ההפקדה הינו שלב חשוב הקודם לאישור התכנית ולפיכך קובע חוק התכנון והבנייה חובה לפרסם הודעה על הפקדת תכנית בעיתונות ובתחום בו חלה התכנית אשר יידע את תושבי הסביבה הקרובה על קיומה של התכנית.

בתקופת הפקדה בת 60 יום, יכול הציבור לעיין בתכנית ולהגיש התנגדויות, בכלל זה הצעות לשיפור או לשינוי.

עם סיום תקופת ההפקדה, מוסד התכנון המוסמך שומע את המתנגדים, ודן בהתנגדויות. לאחר שמיעת המתנגדים, עומדות בפני מוסד התכנון שלוש אפשרויות: לדחות את ההתנגדויות ולאשר את התכנית ללא שינויים; לאשר את התכנית בהתאם לשינויים הנובעים מההתנגדויות; לדחות את התכנית בעקבות ההתנגדויות.

החוק קובע כי כל המעוניין בקרקע, בבניין או בכל פרט תכנוני אחר הרואה עצמו נפגע ע”י התכנית שהוגשה, רשאי להגיש התנגדות. התנגדות צריכה לפרט את הטעמים שבגינם סבור המתנגד שיש לדחות את התכנית או לשנות חלקים ממנה.

 

להלן מטרת התכנית ועיקרי הוראותיה:

מטרת על – יצירת ישוב בעל ייחוד, איכות וזהות מובחנת הנשענת על ערכיו המורשתיים, ערכיו הנופיים והקשר למרחב הפתוח הסובב.  ישוב המהווה מוקד לסביבתו והמאפשר תמיכה בחיי קהילה פעילים, המשכיות בין דורית ומאזן כלכלי.

1. פרוגרמה כללית.

1.1. הגדלת הישוב ומתן מענה תכנוני לצרכי האוכלוסייה של כ- 40,000 תושבים, לרבות צרכי דיור, שטחי ציבור ותעסוקה, וכולל התייחסות להמשך פיתוח עתידי.

2. המבנה העירוני.

2.1. יצירת שלד עירוני הררכי ונהיר של שדרות, רחובות עירוניים וצירים ירוקים.

2.2. הסטת הכביש הארצי (דרך מס’ 40) מרחוב הרצל לכביש עוקף משוקע המאפשר המשך פיתוח עתידי וקשר לשטחים הפתוחים ולמושבים ממערב.

2.3. תוספת רובע חדש בין רחוב הרצל ודרך מס’ 40 בתוואי החדש.

2.4. פיתוח מרכז ישובי הנשען על ערכו ההיסטורי וקישורו לרובע החדש.

2.5. שילוב תוואי הרכבת פלשת-שורק בתכנון העירוני.

3. אופי ותבנית הבנייה.

3.1. קביעת הנחיות לתבנית הבנייה בעיר, קביעת הנחיות לפיתוח ושימור המרכז ההיסטורי ולהתערבות באזורי המגורים הוותיקים.

4. שטחים פתוחים ואיכות הסביבה.

4.1. פיתוח מערכת המשכית ומקושרת של שטחים ציבוריים פתוחים משולבת במוסדות ציבור.

4.2. קביעת הנחיות לפיתוח נחל שורק ולממשק בינו לבין הישוב כולל פארק עירוני חדש בקרבתו.

 

לצפייה בתכנית  לחץ כאן

כל מעוניין רשאי לעיין בתכנית, בימים ובשעות שהמשרדים האמורים פתוחים לקהל, וכן באתר האינטרנט של מנהל התכנון www.iplan.gov.il. כל מעוניין בקרקע, בבניין או בכל פרט תכנוני אחר הרואה את עצמו נפגע על ידי התכנית, וכן כל הזכאי לכך על פי סעיף 100 לחוק, רשאי להגיש התנגדות תוך 60 ימים ממועד פרסומה של ההודעה המאוחרת בין הפרסומים בעיתונים, למשרדי הועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז המרכז, שד הרצל 91 רמלה 72430 טלפון: 08-9788409. העתק ההתנגדות יומצא למשרדי ועדה מקומית לתכנון ובניה זמורה, ביל”ו סנטר  קרית עקרון 70500 טלפון: 08-6223088.

זכויות יוצרים

בדוק גם...

תחרות ציורי בטיחות

מציירים בטיחות

פרויקט בטיחות בדרכים דרך האומנות לזכרו של גיא נזירי ז”ל הושלם בגדרה גיא נזירי נהרג …

שינוי גודל גופנים