דף הבית > חינוך > שכחו אותם בבית

שכחו אותם בבית

למרות הירידה התלולה במדדי התחלואה והמתווה המאפשר – הלימודים לא יחזרו לסדרם השבוע בגדרה

בלתי מוסבר.

המועצה המקומית גדרה החליטה להשאיר את ילדי המושבה בביתם לעוד מספר ימים למרות שהיישוב כבר לא מוגדר כתום גבולי כמו אתמול אלא כבר כיישוב צהוב המותר לפי מתווה משרד הבריאות בהחזרת שגרת הלימודים בגני הילדים ובשכבות הנמוכות.

המועצה המקומית פרסמה הודעה לקונית המובאת כאן במלואה:

” תושבים יקרים, אגף החינוך במועצה המקומית גדרה בשיתוף עם הנהגת ההורים היישובית, נערך לקראת פתיחת מוסדות החינוך ביום ראשון 21.2.2021, בהתאם למתווה משרד החינוך ומשרד הבריאות. אמשיך לעדכן בכל התפתחות ככל שתהיה.”

העדכון לא כלל נימוקים או הסברים אלא קביעת עובדה כי הלימודים לא יתחדשו לא ברביעי, לא בחמישי ולא בשישי הקרובים למרות מצב התחלואה המאפשר.

הלכו לישון בציפייה, התעוררו באכזבה

הבוקר הוחמר המצב עבור עשרות רבות של ילדים בגני הילדים שעודכנו אתמול בשמחה רבה על שעתיים בגן בקבוצות קטנות שתוכננו הבוקר באויר הפתוח בהתאם לכללי יישוב אדום.

הבוקר התעוררו הילדים לעדכון מאכזב שקבע כי המפגשים בגנים בטלים בשל ‘תנאי מזג האויר’, זאת למרות שהסופה שנכנסה לעת ערב למדינה נחזתה להתחיל רק בשעות אחר הצהריים לכל המוקדם כפי שאכם קרה בפועל.

עדיין רחוק. החזרה לבית הספר צפויה בגדרה לא לפני יום ראשון הקרוב

ילדים בוכים, הורים זועמים

הרשת החברתית בגדרה הוצפה בתיאורים של הורים זועמים על האכזבה המיותרת וחוסר ההתחשבות בילדים הרכים המשתקפת מהחלטת הביטול ונראית עקבית גם בהחלטה מהערב על עיכוב בהחזרת התלמידים ללימודים.

אחד ההורים כתב בקבוצות הוואטסאפ היישוביות תגובה שנראה כי משקפת את עמדתם של רבים:

“כלו כל הקיצים. מועצת גדרה מתנהלת בזלזול אל מול תושביה. גדרה הפכה צהובה כבר היום, ההודעה הרשמית מהממשלה ככל הנראה תנתן מחר, וההודעה של המועצה שאם כך הדבר אז הלימודים יפתחו ביום ראשון. מה עם חמישי ושישי? הם טוענים שאינם ערוכים לכך!! לא רק זה, מדברים על חזרה ללימודים של 5 ימים בשבוע, למרות שמערכת החינוך חוזרת במלואה בגדרה יחזרו ל5 ימים, למה? כי אין להם מספיק צוות לאייש 6 ימים. כך היה גם לפני הסגר. זאת ועוד- היום ביטלו את המתווה שהיה לגנים בימים האחרונים (מפגשים בחצר הגן של 5 ילדים כל פעם) – למה? בגלל מזג האוויר!! היה שמש כל היום! אבל בגלל הסופה שצפוייה להגיע בלילה בקלות דעת ביטלו את המעט שניתנו ומגיע לנו. כלו כל הקיצים. לא שומעים את זעקותינו. אנחנו נחנקים!!”

עלייה במבודדים – לכו להתחסן!

במקביל עוד לפני החזרת הלימודים לשגרה מורגשת עלייה במספר המבודדים במושבה, איתות מדאיג להתפרצות נוספת העלולה להתרחב עם החזרת התלמידים לשגרה במוסדות הלימוד. סיבה נוספת למי שעדיין מתלבט ללכת ולהתחסן.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

טקס יום השואה

טקס זיכרון יישובי לשואה ולגבורה יתקיים באולם הספורט רמון טקס יום השואה היישובי יתקיים ביום …

שינוי גודל גופנים