דף הבית > פוליטיקה > רביבו משך את ההצעה
הצעת חוק של רביבו

רביבו משך את ההצעה

חבר הכנסת אלי רביבו מגדרה נאלץ למשוך את הצעת החוק שלו שעלולה היתה לבהיא לפגיעה בטוהר הבחירות

בליץ החקיקה נמשך.

בתוך אוסף החוקים המתמשך שמנסה הקואליציה להעביר עוד לפני התפזרות הכנסת לפגרה ומנסה להצר עוד ועוד את צעדיה של מערכת המשפט הוגשה ביום ראשון השבוע הצעת חוק מרחיקת לכת במיוחד.

על פי הצעתו של חבר הכנסת אלי רביבו, חבר הכנסת הנמרץ מגדרה, יו”ר ועדת הבחירות, תפקיד אשר אותו ממלא כיום שופט,

החוק היום קובע כי יו”ר ועדת הבחירות המרכזית יהיה שופט מכהן בבית המשפט העליון, שייבחר על ידי נשיא בית המשפט העליון. על פי הצעת החוק היו”ר ימונה לפי המלצת יושב ראש הכנסת בידי מליאת ועדת הבחירות המרכזית, ובכל מקרה לא יהיה שופט עליון מכהן או בדימוס.

“כדי למנוע תיאוריית קונספירציה”

עיתוי ההצעה קריטי במיוחד נוכח הזמן המתקצר לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו השנה בסוף אוקטובר, בחירות אשר תפקידו של יו”ר ועדת הבחירות בהבטחת טוהר הבחירות במהלכן חשוב במיוחד.

ההצעה נבלמה רק לאחר התערבותו של ראש הממשלה בעצמו אשר הבין את חומרת ההצעה שיישומה היה עלול לפגוע בטוהר הבחירות, אם הבורר במחלוקות סביב נהלי הבחירה היה מינוי מטעם שאינו שופט עצמאי בכיר.

נתניהו ביקש מחבר הכנסת רביבו למשוך את הצעתו וזה אכן עשה כן במצוות נתניהו, לא לפני שהבהיר כי: “בעקבות פניית יו”ר הקואליציה וכדי למנוע תאוריית קונספרציה באופוזיציה החלטתי למשוך את הצעת החוק”.

נענה לבקשת נתניהו “כדי למנוע תיאוריית קונספירציה”. חבר הכנסת רביבו עם בליץ החקיקה

כדי ל”מנוע מצב של ניגוד עניינים”

מוקדם יותר הבהיר רביבו כי “הגיע הזמן שבוועדת הבחירות המרכזית, שלה תפקיד משמעותי ומרכזי במיוחד בניהול ההליך הדמוקרטי בישראל, לא יהיה עוד מצב של ניגוד עניינים בו שופט העליון העומד בראשה הוא גם עמיתם בפועל של השופטים בבג”ץ הדנים בעתירות כנגד החלטות הוועדה.

לכן, הצעת החוק אותה אני מקדם תאפשר למנות יו”ר לועדת הבחירות שלא יהיה לו ניגוד עניינים כה ברור תוך חיזוק הדמוקרטיה הישראלית. בכוונתי לקדם הצעה זו בכל הכלים העומדים לרשותי יחד עם חבריי במחנה הלאומי, כפי שהתחייבנו לבוחרינו ממפלגות הימין”.
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

חמישי בילויים

חמישי של בילויים

מופע נוסף של ‘חמישי בילויים’ שמח במיוחד נערך לרגל פתיחת חופשת הקיץ ברחוב הבילויים המועצה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים