דף הבית > ספורט > החבר’ה הטובים
ליגת ליב"י לוגו

החבר’ה הטובים

גמר ליגת ליב”י בכדורסל ייערך השנה בגדרה. יוקדש לזכרו של עידו ברוך ז”ל

ליגת ליב”י. ליגת ליב”י (ליגת ביתא ישראל), בה משחקות 16 קבוצות כדורסל מכל הארץ מקרית מוצקין ועד קרית גת, היא ליגה שהוקמה לפני כ-13 שנים על ידי בני קהילת ביתא ישראל שלקחו את התחביב השכונתי והפכו אותו לליגה מקצועית ברמה הארצית.

הליגה, המחולקת לשני מחוזות, צפון ודרום, פועלת באופן מקצועי עם תקנונים וחוקים מסודרים והיא למעשה רשת חברתית הפועלת מתוך ערכים של תרומה לקהילה ודוגמא אישית בקרב הנוער.

בקבוצות הליגה חברים כיום שחקנים מגיל 16 ועד בכלל מבני הקהילה ומחוצה לה.

החבר’ה הטובים

בשנה שעברה הצטרפה לליגה, במסגרת משחק פתיחה שנערך בתיכון רמון בגדרה, קבוצת ‘החבר’ה הטובים גדרה’ המבוססת על שחקני בני גדרה אשר שחקו יחד בשכונה כ-15 שנים ואמצו להם את השם ‘החבר’ה הטובים גדרה’ לפני שנים.

לאחר ששלמה ברקו, ממייסדי הקבוצה, הצטרף לליגת ליב”י דרך קבוצת רחובות, החליט לחזור הביתה ולאסוף את החבר’ה הטובים ולהקים קבוצה רשמית בליגה.

החבר’ה הטובים, בהנהלת שלמה ברקו, אמיר דסטה ושחר סנבטו, שלושה בני דודים שעלו מהכפר דרגז’ אשר ליד גונדר בנערותם, מנהלים את הקבוצה מאז הצטרפותה באוגוסט האחרון לליגה והביאו אותה לפיינל פור של הפלייאוף התחתון כבר בשנתה הראשונה.

“הצטרפנו לליגה כי האג’נדה ורוח ההתנדבות מאפיינת אותנו”

החברה הטובים החברה הטובים

יחד! אמיר דסטה בכחול ושחקני החבר’ה הטובים

החברה הטובים אמיר שחר ושלמה

בני הדודים ומנהלי הקבוצה, שחר (מימין), אמיר (במרכז) ושלמה (משמאל) במשחק גמר הגביע שהתקיים בתאריך לפני כחודש בבת ים לזכר יהודי אתיופיה שנספו בסודן בדרכם לארץ ישראל

הגמר על שם עידו ברוך

בכל שנה מקדישים בליגה את משחקי הגמר לדמויות בולטות אשר תרמו לחברה והמשחקים נערכים לאור מורשתם וכדי לתרום להנצחת פועלם.

השנה הציעו מובילי ‘החבר’ה הטובים גדרה’ להנהלת הליגה לקיים את משחקי הגמר על שמו של עידו ברוך ז”ל, הלוחם שמורשתו היתה ‘תעשה טוב, תקבל טוב’, מורשת המתחברת מידית לרוח הקבוצה שאף נקראת ‘החבר’ה הטובים’.

“עם תחילת דרכנו בליגה פקד אותנו מותו הטרגי של עידו. ביקרנו את משפחתו ביקור ניחומים, שמענו וראינו מקרוב את העשייה והתרומה של עידו לקהילה בתחומים שונים והחלטנו לבקש את רשות המשפחה לקיים את ארוע הגמר של הליגה על שם בנם.”

החבר’ה הטובים שמחו מאוד לקבל את אישור הנהלת הליגה ואת אישור ראש המועצה ומחזיק תיק הספורט במועצת גדרה לקיים את המשחקים בגדרה על שמו של סמ”ר עידו ברוך ז”ל והזמינו את המשפחה להשתתף באירוע שיתקיים ב 7/7 באולם שוש, זמן קצר לאחר שהמשפחה תציין את יום ההולדת הראשון של עידו בלעדיו.גמר ליגת ליבי

 

בדרכו. עידו ברוך ז”ל

בתמיכת אגף חברה וקהילה

החבר’ה הטובים נתמכים לאורך דרכם כקבוצה מקצועית על ידי המועצה המקומית גדרה אשר קשובה לכל צרכי הקבוצה והתקציבים הנדרשים כדי לקיים קבוצה מקצועית רצינית באמצעות אגף חברה וקהילה במועצה.

“בזכות התמיכה לה זכינו מהמועצה הצלחנו להשתלב בעונה הראשונה שלנו בליגה בצורה חלקה, הגענו להישגים מרשימים ואנחנו משוכנעים שאנחנו מהוים דוגמא לכל הקבוצות בליגה.”

בדרך אל הגמר

לפי שעה טרם נקבעה זהות הקבוצות שיחקו בגמר שכן סדרות חצי הגמר עדיין בעיצומן.

בחבר’ה הטובים קוראים לכל תושבי גדרה להגיע ולעודד את הקבוצה במשחקיה בליגה ובוודאי אם תגיע למשחקי הגמר בגדרה כדי הפוך את המשחקים למשחק ביתי אמיתי.

“אנחנו מבקשים את ההירתמות של התושבם שיגיעו להשתתף ולהוקיר את זכרו של סמ”ר עידו ברוך ז”ל כדי שיהיה אירוע מכבד.

אנחנו מחוייבים להמשיך את המורשת ואת דרכו של עידו ז”ל, מורשת של נתינה, ערכיות ואהבת האדם!”

יישר כוח ובהצלחה לחבר’ה הטובים!

(בשער: לוגו הליגה)

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

סערה במליאה

סערה במליאה

דיון סוער בדיון מליאת המועצה המקומית גדרה שהתקיים השבוע סערה במליאה. דיון מליאה סוער נרשם …

תגובה אחת

  1. עלו והצליחו מרגש ממש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים