דף הבית > חי מהשטח > מצב מיוחד בעורף – גם בגדרה

מצב מיוחד בעורף – גם בגדרה

שר הביטחון קיבל החלטה על הכרזת מצב מיוחד בעורף בטווח רצועת ה 80 קמ מרצועת עזה

החל מהשעה 15:00 היום ולמשך 48 שעות הוכרז מצב מיוחד בעורף בטווח רצועת ה-80 ק”מ מגבול רצועת עזה. ההכרזה כוללת גם את גדרה ואת יישובי הסביבה.

לאחר מתקפת הרקטות הבוקר על אזורינו ולאור הערכות המצב החוזות התמשכות המצב המתוח גם ליממות הקרובות החליט שר הביטחון הטרי שנכנס רק היום בשעות הצהריים לתפקידו, להכריז על מצב מיוחד בעורף.

מצב מיוחד בעורף הוא מצב חוקי בישראל, המוכרז בעת שאוכלוסייה אזרחית בעורף מצויה תחת מתקפה ממושכת, על מנת להקנות לשלטונות סמכויות שונות שיאפשרו לשמור על הסדר הציבורי ועל שלומם של האזרחים. הסדר זה נקבע כתיקון לחוק ההתגוננות האזרחית בשנת 1997, כחלק מהלקחים שהופקו בעקבות מלחמת המפרץ והמבצעים “דין וחשבון” ו”ענבי זעם”, לאחר שהתברר כי כוחות הביטחון יכולים להשתמש בסמכויותיהם בעת התקפה, אך לא בזמן הפוגה.

החלטה תקדימית. המכתב ובו אחת ההחלטות הראשונות של השר בנט כשר הביטחון

לראשונה בטווח ה – 80 ק”מ

זו הפעם הראשונה שמצב זה מוכרז בשטח כה גדול בישראל, אחרי שבפעמים הקודמות שבהם נעשה שימוש בהליך חוקי זה הוכרז המצב המיוחד לטווח ה-40 ק”מ בלבד מרצועה. בפעם האחרונה שבה נעשה שימוש במצב זה היתה במאי השנה.

אז מה זה אומר?

משמעות המצב המיוחד היא הרחבת הסמכויות של צמרת המטכ”ל והשרים השונים לגבי שגרת החיים האזרחית. הרמטכ”ל או סגנו רשאים במצב זה להנחות על צעדים אזרחיים להצלת חיי אדם ובכלל זה לחייב אזרחים לשהות במקום מסוים, להגביל את הלימודים ולתת הוראות לגבי התגוננות אזרחית.

שר הכלכלה רשאי להורות על צווי ריתוק משקי על פי הצורך ובהתייעצות עם שר הביטחון, שר התקשורת רשאי לעשות שימוש בציוד תקשורת אזרחי לשימוש בטחוני ושר הפנים רשאי להורות לרשות מקומית אחת לפעול מחוץ לשטח שיפוטה בסיוע לרשות מקומית אחרת שלא מצליחה לעמוד באתגרים הביטחוניים במהלך אותו מצב מיוחד.

המשיכו להשמע להוראות הרשויות להבטחת בטחונכם.

 

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

המנכל רוטשס

המנכ”ל

מנכ”ל חדש למועצה המקומית גדרה – שמואל רוטשס מנכ”ל חדש. באישור נציג משרד הפנים, ראש …

שינוי גודל גופנים