דף הבית > חינוך > מעדיפים להמשיך ללמוד
כפר הנוער כננות

מעדיפים להמשיך ללמוד

בעוד תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים יצאו לחופש הגדול כבר לפני כשבועיים, כמחצית מהתלמידים בשכבות ז’ עד יא’ בבית הספר בכפר הנוער כנות נשארו ללמוד עוד שבועיים. “החופש ארוך מידי, כאן אנחנו גם נהנים מהמפגש עם החברים וגם מנצלים את הזמן לצבור ידע”, אומרים התלמידים

כפר הנוער כנות ממשיך ללמוד. בחטיבות הביניים והתיכונים בגדרה כמעט ואין מי שהמשיך את הלימודים אל תוך החופש הגדול כפי שמתכונת השלמת הלימודים בשל פערי הלימודים בקורונה מאפשרת.

מאידך, בכפר הנוער הסמוך רבים מהתלמידים בחרו להמשיך בלימודים אל תוך שבועות החופשה.

חופשה ארוכה מידי

האות הרשמי ליציאת תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים לחופשה לה הם מחכים שנה שלמה, החופש הגדול, ניתן בשבוע שעבר ומאות אלפי בני הנוער יצאו לחופשה ארוכה – יש שיגידו ארוכה מידי – עד לראשון לספטמבר. בבית הספר התיכון בכפר הנוער כנות – בו לומדים עשרות תלמידים מאשקלון והסביבה – קרה דבר דיי נדיר: התלמידים התנדבו להאריך את שנת הלימודים בשבועיים נוספים. כ-200 מתלמידי בית הספר שבכפר, יישארו בבית הספר עד ה-8 ליולי, כדי להשלים פערים שנצברו אצל חלקם במהלך השנה, לתגבר מקצועות מסויימים ולהגיע מוכנים טוב יותר לשנת הלימודים תשפ”ב הבאה עלינו לטובה.

כפר הנוער כננות

עוד על כפר הנוער כנות

סיבה לגאווה – תעודות הצטיינות ארציות לחניכי כפר הנוער

מכנות למאדים – יוזמות חדשנות של תלמידי כפר הנוער בתחרות של נאס”א

כן המפקד – חניכי כפר הנוער כנות בקורס מפקדים

מצוינות טכנולוגית – על ההישגים בטכנולוגיים בבגרות של כפר הנוער

אחים לנשק – על הסיפור המרגש של שלושה אחים, בוגרי כפר הנוער כנות

“גם ללמוד גם להינות”

“כשחשבנו להוסיף שבועיים לימודיים נוספים אחרי המועד הרשמי של סיום השנה, חשבנו שההיענות תהיה נמוכה, כי בכל זאת, בני נוער מחכים חופשה הזאת הרבה זמן ורוצים לבלות, לטייל, ליהנות וגם לישון”, סיפרה זהבית רותם, מנהלת בית הספר בכפר. “הופתענו לגלות שיותר מ-200 תלמידים מכיתות ז’ עד יא’ אמרו שהם ישמחו להישאר בבית הספר למשך עוד שבועיים. אמנם אנחנו יודעים כמה התלמידים שלנו הם בעלי כוח רצון ויכולת התמדה, אבל לא תיארנו לעצמנו שההיענות תהיה כל כך משמעותית, במיוחד שלא הכרחנו אף אחד להישאר כמובן, רק מי שרצה ובחר בכך”, מוסיפה רותם, שמציינת כי בכל שכבות ז’ עד יא’ יש כ-500 תלמידים, כך שכמעט מחצית מהם נשארו בבית הספר להמשך הלימודים גם לאחר סיום השנה הרשמית.

במסגרת ימי הלימודים לאורך השבוע האחרון והשבוע הבא, יעברו התלמידים על החומרים הלימודיים ממהלך השנה החולפת בקבוצות קטנות מאוד שמאפשרות התקדמות לימודית בקצב גבוה עם יחס אישי לכל תלמיד. בני הנוער ייהנו גם מפעילויות חברתיות, למידה מחוץ לכיתה ולימודים חוויתיים. כ-20 מורים מהצוות המקצועי בבית הספר בכפר נרתמו למשימה, שמטרתה מעבר להתקדמות הלימודית גם לחזק את המוטיבציה האישית של התלמידים ואת יצר סקרנותם.

מעדיפים להישאר ללמוד. כפר הנוער כנות

ממוצע זכאות לבגרות גבוה מהממוצע הארצי

“האמת היא שהחופש הגדול ארוך מידי, וכאן אני גם נהנית מהמפגש עם החברות והחברים וגם מנצלת את הזמן לצבור ידע כדי להגיע במוכנות טובה לשנה הבאה”, אמרה אחת התלמידות בבית הספר בכנות. “במקום לקום באחת בצהריים כל יום, אני באה לכאן, לומדת בקבוצות קטנות מאוד – דבר שלא תמיד מתאפשר במהלך השנה הרגילה – וגם עושה הרבה כיף עם החבר’ה”.

בכפר הנוער כנות לומדים כיום כ-600 תלמידים, כאשר רבים עוד יותר מתמודדים על מקום בבית הספר לשנת הלימודים הבאה. בשנים האחרונות שינה הכפר את פניו, כאשר אחוזי הזכאות לבגרות המריאו אל מעבר ל-82% זכאות – נתון גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. עדות להצלחת המוסד החינוכי – שלצד ההצלחה הלימודית שם בראש סדר יומו את החינוך לערכים – ניתן למצוא בגידול הדרמטי במספר התלמידים בו, שיותר מהכפיל את עצמו בחמש השנים האחרונות.

זכויות יוצרים

בדוק גם...

טקס יום השואה

טקס זיכרון יישובי לשואה ולגבורה יתקיים באולם הספורט רמון טקס יום השואה היישובי יתקיים ביום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים