דף הבית > פוליטיקה > מכתב ראשי הרשויות

מכתב ראשי הרשויות

66 ראשי רשויות מקומיות הצטרפו לרשימה ההולכת ומתארכת של הקוראים לעצור את הליכי חקיקת שינוי שיטת המשפט. “יש לקיים הדברות”

מכתב ראשי הרשויות. חתם או לא חתם?

66 ראשי רשויות ובהם רשימה ארוכה של ראשי רשויות המזוהים עם מפלגת הליכוד הגישו הבוקר מכתב לראש הממשלה נתניהו הקורא לו לעכב את הליכי החקיקה לאור המחאות הנרחבות כנגד השינוי במערכת המשפט ולקיים הדברות טרם השלמת החקיקה.

“אנו קשובים היטב לרחשי הלב של הציבור”

“אנו קשובים היטב לרחשי הלב של הציבור ועוקבים בדאגה אחר המתרחש” כתוב ראשי הרשויות במכתבם שהופנה הן אל נשיא המדינה והן אל ראש הממשלה.

ראשי הרשויות ציינו שיש בין החותמים בעלי דעות שונות באשר ל”מחלוקות והדעות השונות לגבי האיזון הראוי בין הרשוית והאופן לממש שינויים אפשריים.”

טענתם העיקרית של החותמים היא ש”דומה כי שיח זה בעיקרו שיח של אחד מול השני וכמעט לא מתקיים ונערך שיח האחד עם השני.”

“לפעול להסכמות רחבות בטרם תושלם החקיקה”

“לאור זאת, אנו קוראים לכל הצדדים, אלו אשר מקדמים ותומכים בהצעות החקיקה הנידונות, ואלו אשר מתנגדים להן, לשבת יחדיו, לברר לעומק את העמדות של כל צד, ולפעול ככל האפשר כדי להגיע להסכמות רחובת בנושאים בהם הצעות החקיקה נוגעות בטרם תושלם.”

“אנו, נבחרי ונבחרות הציבור בשלטון המקומי והאזורי, המייצגים את כל חלקי הציבור והמגזרים במדינה וראים, כי טרם יושלם הליך החקיקה בנושאי חשובים אלו, יעשה כל מאמץ להגיע להבנות והסכמות רחבות ככל האפשר, מתוך אמונה עמוקה כי למחבר ביננו יש ערך זהותי, חברתי ולאומי הנמצא בבסיס קיומנו בארץ הזאת.”

על המכתב חתמו לא פחות מ 66 ראשי רשויות במדינה מכל הקשת הפוליטית ובינהם חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין וראש המכרז לשלטון מקומי, גבי גאון ראש מועצה אזורית מזכרת בתיה ודורון שידלוב, ראש מועצה אזורית ברנר.

בין החותמים לא נמצא ראש עיריית תל אביב, אשר עמדותיו נגד התכנית מוכרות היטב ואשר מארח בשבועות האחרונים את קהל המאחה הנרחב בכיכרות תל אביב. יש להניח שראשי רשויות אשר לא מוכנים להסכים לחלק מהתכנית בתום הידברות לא צרפו שמם אל המכתב ומכאן שהמכתב מייצג רק את ראשי הרשויות אשר נכונים לשינויים במערכת המשפט אך בתום הליך הידברות והסכמות רבות בלבד.

גמליאל אינו בין החותמים

מי שלא חתם על המכתב הוא ראש מועצה מקומית גדרה, יואל גמליאל, אחיה של שרת המודיעין גילה גמליאל.

בתחילת היום נפוצו ידיעות כי שמו של ראש מועצת גדרה נכלל בין החותמים ותמונתו אף הויעה בצמוד לכתבת שער על המכתב ב N12. אך מבדיקה בנוסח המכתב הפורמלי עצמו התברר כי ראש המועצה, אשר לא הצטרף בעבר גם למכתב דומה כנגד הכוונה להעביר סמכויות במשרד החינוך לחבר הכנסת אבי מעוז אינו בין החותמים.

גם במקרה קודם בו חתמו כ 170 ראשי רשויות על מתכב המבהיר את התנגדותם להצרת סמכויותיהם עם הקמת הממשלה החדשה, לא הצטרף גמליאל לחותמים.

לא ברור האם הטעות בכתבת השער היא טעות עיתונאית של מערכת N12 או שמא מישהו ביקש לתת לעיתון מידע שגוי בנושא.

יואל גמליאל

לא חתם גם הפעם. ראש מועצת גדרה גמליאל

הנוסח המלא

לנוסח המכתב המלא עם רשימת כל ראשי הרשויות שחתמו עליו – ראו ממש כאן.

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

זה הזמן

כישרונות הבמה

מופע הסיום של שנת הפעילות בבית הספר ‘זמן תנועה’ של מרכז אופק כבש את הבמה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים