דף הבית > קהילה > “למה באתם בלי עידו?”
עידו ברוך צילום דובר צהל

“למה באתם בלי עידו?”

הוריו של עידו ברוך ז”ל מבקרים בנקודה בה נפל בנם בשומרון ומשתפים ברגעים הראשונים ובקושי לבשר את הבשורה המרה מכל לאחיותיו הקטנות

למה באתם בלי עידו? הוריו של עידו ברוך ז”ל, עינב ואיתן, עלו השבוע ללנקודה בסמוך לשבי שומרון, נקודת סיום חייו של בנם, לוחם הסיירת שנפל במהלך אבטחת צעדת השומרון בחול המועד סוכות האחרון.

יחד עם חבריו לסיירת איתם הם בקשר צמוד לאורך כל התקופה מאז נפילתו (“לקבוצת הוואטסאפ שלנו קוראים משפחת ברוך צוות 5”), חזרו עינב ואיתן לאותן שניות קריטיות בהן חמישה כדורי אקדח שנורו מצד מפגע שחלף במקום הצליחו להפיל את הלוחם הנערץ על פקודיו וחבריו.

מפקדיו של עידו שיתפו אותם ברגעים הראשונים שלאחר הפיגוע שארך לדבריהם “פחות מ-5 שניות”, במאמצים לטפל בעידו ובהחלטה להמשיך את ביצוע משימת האבטחה עד לסיומה למרות האירוע הטרגי במהלכה.

‘מה זה? למה באתם בלי עידו?’

בכתבה מרגשת של אור רביד ב N12 משתפים ההורים גם בדבר הראשון שהחליטו לעשות עם היוודע דבר מותו של עידו בבית החולים.

“הדבר היחיד שעניין את איתן ועינב הוא שאחיותיו של עידו ישמעו על האסון מפיהם. כשהגענו הביתה כבר התגודדו שם אנשים, ואנשי קצין העיר עצרו אותם. ואפילו כשנודע לנו שלחתי חברה מאוד טובה שתנעל את הדלת והיא עשתה את משימת חייה – שאף אחד לא ייכנס, השתדלה שהבנות לא יסתכלו בטלפונים, שלא יראו הודעות. לא היה פשוט”.

“כשאיתן ואני נכנסו הביתה. עברנו את אנשים, נכנסנו, סגרנו את הדלת, נעלנו אותה, אמרנו להן שבו, ואחת הבנות אמרה, ‘מה זה? למה באתם בלי עידו?'”

עידו ברוך

“מה זה, למה באתם בלי עידו?” עידו ברוך מתוך סרטון ברכה לחג שפורסם זמן קצר לפני נפילתו

בלב המושבה

אמש, בטקס הזיכרון המרכזי של המושבה, שמע הקהל בהתרגשות ובעיניים דומעות את איתן ברוך קורא את הקדיש ואת עינב ברוך נושאת דברים מרגשים משם כלל המשפחות השכולות של המושבה, משפחות אשר במהלך השנה האחרונה נוספו אליהן שתי משפחות נוספות.

מוקדם יותר הספיקו בבית המשפחה לארח את כל מי שרצה להגיע לראות את חדר ההנצחה שהקימו לזכרו של עידו ולשמוע את איתן ברוך מספר על בנו.

בשבט הצופים של עידו קיימו במוצאי השבת האחרונה ערב שירי לוחמים מרגש שהוקדש כולו לזכרו של בוגר השבט.

בכל הערוצים

סיפורו של עידו ברוך סופר ויסופר לאורך יום הזיכרון במגוון ערוצי השידור לאחר שכלי תקשורת רבים בדינה מצאו עניין רב בסיפורו המרגש של הנער האהוב על כל חבריו ובמורשתו “תעשה טוב, יהיה טוב”.

יום שני 24.4

  • ערוץ 14 בין 19:00ל 20:00
  • ערוץ 12 בשעה 20:02 אחרי הצפירה “שרים בכיכר”

יום שלישי 25.4

  • ערוץ 12 חדשות הבוקר עם ניב רסקין
  • ערוץ 13 חדשות הבוקר עם גאולה אבן
  • ערוץ 12 בין 16:00 ל 18:00 כתבה של אור רביד

הכתבה המלאה

לכתבה המלאה ב N12 – הקישו כאן.

נר לזכרו

לסיפור חייו של עידו והסלקת נר זיכרון וירטואלי לזכרו – הקישו כאן.

עידו ברוך ז"ל

“האירוע ארך פחות מ 5 שניות” עידו ברוך זכרו לברכה
(בשער: עידו ברוך, צילום דובר צה”ל)
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

סערה במליאה

סערה במליאה

דיון סוער בדיון מליאת המועצה המקומית גדרה שהתקיים השבוע סערה במליאה. דיון מליאה סוער נרשם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים