דף הבית > חינוך > לא מוכנים להיות שקופים
לא מוכנים להיות שקופים

לא מוכנים להיות שקופים

הפגנת הורים לילדי החינוך המיוחד בגדרה נערכה אל מול כינוס עובדי המועצה לחניכת רחבת המועצה החדשה

הפגנת ההורים.

ראש המועצה התמיד בשבועות האחרונים לפרסם ברבים את ההזמנה להרמת הכוסית השנתית לקראת ראש השנה שנערכה לעובדי המועצה ברחת המועצה החדשה לכל ציבור תושבי גדרה.

בין התושבים שנענו לקריאה היו קבוצת הורים לילדי מערכת החינוך המיוחד בגדרה אשר הגיעו לכינוס להפגין את זעמם על התנהלות המועצה אשר רואה בהם שקופים ולא פותרת את הבעיות בתחום החינוך המיוחד המלוות את המשפחות המיוחדות החל מתחילת שנת הלימודים לפני שלושה שבועות.

דורשים גן שיקומי

עיקר הטענות של המפגינים התמקדו בדרישה להקצאת מבנה אחד מתוך גני המועצה עבור פתיחת גן שיקומי לילדי גדרה.

בעקבות ההפגנה הבטיח הבוקר ציון ידעי, סגן ראש המועצה, להביא את הנושא בפני ראש המועצה.

“לא סופרים אותנו”

העדר גן שיקומי אינה הבעיה היחידה בתחום החינוך המיוחד.

כזכור פרסמה המועצה המקומית ‘התנצלות’ על אוזלת ידה בסיכום המכרז להיסעים בחינוך המיוחד כבר לפני שבועות ארוכים אך מאז נמשכת מסכת חוסר המענה של המועצה המקומית האחראית על היסעים אלו, מסכת הגורמת לרבים מילדי החינוך המיוחד להישאר בבתיהם במקום להשתלב בשגרת החינוך הכה קריטית עבורם.

לפני ימים אחדים פרסמנו כאן את הקריאה של ההורים הנואשים הטוענים ‘לא סופרים אותנו’.

“ביזיון, הם לא סופרים אותנו” אמרה לנו אז אחת האימהות לילדים הממתינים ארוכות להסעות בכל בוקר מאז שהחלה שנת הלימודים “זה לא רק השנה כל שנה יש בעיות ומצדם שנתפוצץ.”

“לא מובילה בחינוך”

אל ההפגנה הגיעו הורים רבים אשר הניפו בפני הבאים לכינוס שלטים להעלאת המודעות הציבורית למאבקם.

ההורים קראו לראש המועצה גם תוך כדי נאומו החגיגי בקריאות ‘גדרה לא מובילה בחינוך המיוחד’, ‘חוק חינוך חובה גם לילדים עם צרכים מיוחדים’.

הפגנת הורי החינוך המיוחד הפגנת הורי החינוך המיוחד

כל מי שהגיע לאירוע לא יכל להתעלם מקריאות ההורים: “גדרה לא מובילה בחינוך המיוחד”. שלישי בערב בגדרה

“עשית פאדיחה”

בצמוד לאירוע פרסמה אחת מהאימהות לילדי החינוך המיוחד פירוט נוסף ברשת החברתית

ראש מועצת גדרה- יואל גמליאל סירב לפתוח גן שיקומי כאשר קיימים 3 (לפחות) גני תקשורת ועשרות גנים רגילים במושבה אך אין גן שיקומי אחד בכל גדרה והסביבה הקרובה!
עמותות רבות היו מוכנות להקים גן שיקומי בגדרה ונזקקו רק למקום – מקום אחד הקצאה של גן שיקומי אחד מתוך עשרות גנים רגילים במושבה(!)
התנהלותו הקלוקלת יצרה מצב בו ילדים שהיו עם בני במעון השיקומי בשנה שעברה (בחפץ חיים) מצאו את עצמם נשארים ללא מסגרת והוריהם נאלצו לעזוב את מקום עבודתם ולהישאר במשך שנה שלמה (לפחות) עם ילדיהם בבית.
שלא לדבר על הטיפולים הפרא רפואיים שאותם ילדים היו יכולים לקבל בגן השיקומי- טיפולים להם הם זקוקים בכדי להיות מסוגלים לעמוד, ללכת, לדבר ועוד.. טיפולים שמקדמים בצורה מהותית את התפתחותם.
יואל גמליאל עשית פאדיחה, עוד ניתן לתקן את העוול שיצרת, עוד לא מאוחר להקצות מקום (א-ח-ד מתוך עשרות) לילדים המיוחדים לאוכלוסיה הפחות ״נוצצת״ בעיניך ושפחות כדאית לך מבחינה כלכלית ככל הנראה.

הפגנת ההורים לא הזיזה. נותרו שקופים

בסיכום האירוע פרסמה המועצה המקומית בעמוד הפייסבוק שלה פוסט המתעלם לחלוטין מההפגנה שליוותה את הכינוס וכולל רק צילומים שהותירו את המפגינים מחוץ לפריים.

כמו כן מתעלם הפרסום מהעלויות המופרזות של שיפוץ רחבת המועצה ואפילו מהמבוכה של שיפוץ בניין המועצה שהסתיימה בשיפוץ 3 פאות בלבד של הבניין והותרת הפאה האחורית המוסתרת מעיני רוב הציבור כשהייתה בעשרות השנים האחרונות.

הורים לחינוך המיוחד בגדרה

נותרו שקופים ומחוץ לפריים. הפוסט של המועצה המקומית המתעלם לחלוטין מההפגנה שליוותה את אירוע השקת רחבת המועצה החדשה

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

זה הזמן

כישרונות הבמה

מופע הסיום של שנת הפעילות בבית הספר ‘זמן תנועה’ של מרכז אופק כבש את הבמה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים