דף הבית > קהילה > טוב מדביק בטוב

טוב מדביק בטוב

השר חילי טרופר מתרגש מגל מחוות קהילתיות המייסעות למשפחת ברוך להתחיל בשיקום ביתם

“תעשה טוב, תקבל טוב”, כך בחרו לזכור את בנם הוריו של עידו ברוך ז”ל, עינב ואיתן.

ברוח המעשים הטובים של הבן שנפל בפיגוע שבי שומרון, כך גם גומלת למשפחה קהילת המושבה וקהילת האזור.

השר חילי טרופר, שר התרבות והספורט, אשר ביקר את המשפחה במהלך ימי השבעה, זכה לביקור גומלין מצד ההורים שהגיעו לבקרו בכנסת ופרסם לעת שבת דברי פרגון לקהילה המחבקת את המשפחה:

בתום ימי השבעה, הגינה של משפחת ברוך, שאיבדה את בנה סמ”ר עידו ז”ל בפיגוע בחג סוכות האחרון, היתה חרבה.

אלפי המנחמים שהגיעו במהלך השבעה לא הותירו לה סיכוי. אמנם מי שאיבד את בנו, לא בטוח שיש לו פניות להיות מוטרד ממראה הפרחים שנבלו, הדשא שבוטש והשיחים שקמלו, ועדיין עינב ואיתן ההורים רצו להתחיל לשקם את ביתם, גם דרך הגינה.

בתום השבעה הם ניגשו למשתלת מרמלשטיין מגני טל, משתלה של מפוני גוש קטיף שהוקמה מחדש אחרי ההתנתקות. אנשי המשתלה זיהו אותם ואחרי שהזוג ברוך הסביר להם את הצורך, הם התעקשו לבוא לשקם את הגינה בלי לקחת שקל על העבודה. העובדים הגיעו, שיקמו ושידרגו את הגינה, תוך כדי הסבר שזה המעט שהם יכולים לעשות כדי להגיד תודה למי ששילמו את המחיר היקר ביותר. יש טוב בעולם.

משפחת ברוך היא משפחה מיוחדת כל כך. עידו ז”ל שכל חייו התנדב, למד את זה מהוריו שכל חייהם מתנדבים. מתברר שטוב מדביק בטוב, בדומה למדבקה שהוריו הוציאו עם הכיתוב “תעשה טוב, תקבל טוב”. השבוע, כשהם באו לשבת איתי בכנסת, הם סיפרו לי גם על השבר הנורא והגעגוע העצום אבל גם על כל הטוב והיפה בחברה הישראלית, שהם נחשפים אליו מאז איבדו את בנם.

על מיטתו של עידו ברוך

הגיע לביקור ניחומים. בחדרו של עידו במהלך השבעה. השר טרופר לצד איתן ועינב ברוך

על המשפחה שלא הכירו קודם לכן, אבל מדי יום שישי מקפידה להביא להם עוגה לשבת; על ארבע תלמידות מאולפנה חקלאית בגולן שנסעו בטרמפים עד גדרה עם ארגז של תוצרת חקלאית, הקישו על דלתם והגישו להם את היבול; על אסף סבח שף של  אירועים, שבשבוע שעבר כשההורים אירחו בביתם את כל הצוות של עידו, הוא אמר להם ‘אל תכינו כלום, הכל עלי’ וכששבו מהעבודה בגינה עמד אירוע מתוקתק עם ארוחה דשנה והכל על חשבונו של אסף, שסירב גם הוא לקבל תשלום. יש טוב בעולם.

איתן ועינב סיפרו ששמחו מאוד בחברים הטובים של עידו שבאו, אבל בפנים כל כך צרב להם שכולם הגיעו לארוחה בביתם, מלבד הבן שלהם.  מבחינתם, מה שבכל זאת מעט מקל על הכאב זה הטוב העצום שהם פוגשים בשבועות האחרונים בעם ישראל.

אולי דווקא בימים כאלה, כשמדברים בצדק על האלימות בכבישים ועל הכיעור בפוליטיקה ובשדות אחרים, שווה להפנות לרגע מבט גם לצד היפה והמואר שיש בעם ישראל.

אם איתן ועינב, שאיבדו את היקר מכל, בוחרים להביט על זה, אולי שווה שגם אנחנו נסיט לשם מבט.

בנפשם נפער בור עצום, אבל סביבם יש הרים של חסד וטוב לב.

שבת שלום

מהפוסט של חילי טרופר

הגיעו לביקור גומלין בכנסת. (מהפוסט של השר טרופר)
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

זה הזמן

כישרונות הבמה

מופע הסיום של שנת הפעילות בבית הספר ‘זמן תנועה’ של מרכז אופק כבש את הבמה …

תגובה אחת

  1. אני מעוניינת בסטיקר לזכר עדו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים