דף הבית > קהילה > נוער > זוכרים את הפצועים
תודה לפצועים בני עקיבא 2020

זוכרים את הפצועים

יום ההוקרה לפצועי צה”ל יצוין ביום ראשון הקרוב. בבני עקיבא גדרה מתכנסים לפעילות ייחודית בנושא

זוכרים את הפצועים. מאז שנת 2014 מצוין יום ההוקרה לפצועי צה”ל ופעולות האיבה בי”ז בכסלו. השנה יחול יום ההוקרה ביום ראשון הקרוב 21.11.21.

לרגל ציון יום ההוקרה לפצועים, חיילים וחיילות, לוחמים ולוחמות הנושאים בגופם ובנפשם את צלקות המלחמות ופעולות האיבה לאורך כל חייהם, יציינו חניכי בני עקיבא את ההוקרה לפצועים בפעילות שתוקדש לנושא במוצאי השבת הקרובה, שבוע לאחר שציינו בחגיגות שמחות במיוחד את שבת הארגון.

מיוזמה מקומית ליום הוקרה לאומי

היוזמה ליום ההוקרה, אשר אומץ כיום לאומי, החלה כפעילות מקומית של תנועת בני עקיבא מחוז דרום. רכז המחוז, אליעד אברקי החל זאת כפיילוט בבאר שבע ובמקביל נעשו ניסיונות לקבל לכך הכרה ממלכתית. ביולי 2014 אישרה ממשלת ישראל הצעת החלטה אותה יזם מנכ”ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר בשיתוף עם ארגון נכי צה”ל. ההחלטה קובעת כי בישראל יתקיים יום הוקרה שנתי לפצועים במלחמות ישראל ובפעולות האיבה.

התאריך שנקבע, י”ז בכסלו, הוא התאריך העברי של כ”ט בנובמבר 1947, יום החלטת עצרת האומות המאוחדות על סיום המנדט הבריטי והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל.

בני עקיבא

לא שוכחים את הפצועים גם השנה. הפעילות של סניף בני עקיבא גדרה המתוכננת השבוע

זוכים את הפצועים כל שנה

חשיבות יום זה עצומה כלפי הפצועים ובני משפחותיהם ששנים ארוכות הרגישו כמי שהונחו הצידה בימי הזיכרון בהם מועלים על נס זיכרונם של הנופלים וסבלם של המשפחות השכולות ללא כל מקום להזדהות חברתית עם הפצועים ובני משפחותיהם.

כראוי לתנועה שבה היוזמה החלה לפני שנים, יקיימו חניכי התנועה בסניף המקומי את הפעילות גם השנה.

גם בשנה שעברה, במתכונת מותאמת קורונה, ציינו חניכי הסניף את יום ההוקרה כאשר יצאו לצמתי הכניסה ליישוב עם שילוט המזכיר לכולנו את החוב שחבה החברה בישראל לפצועיה.

תודה לפצועים בני עקיבא 2020

לא שוכחים את הפצועים. חניכי וחניכות בני עקיבא בפעילות לרגל יום ההוקרה בשנה שעברה

יש עוד עבודה לעשות

גם שר הביטחון בני גנץ ציין את יום ההוקרה היום כאשר צעד לצד הפצועים באירוע ‘צועדים ומצדיעים’ במסגרת יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל. לאחר הצעידה פרסם:

“עבור רובנו, השירות הצבאי מתחיל בתאריך הגיוס ומסתיים בתאריך השחרור.

זה לא המצב אצל פצועי ונכי צה״ל ואצל המשפחות השכולות.
עבורם, הגם שתאריך השחרור כבר חלף, השחרור עצמו – לא קרה מעולם. והם עוד שם.

הפגיעה, הפציעה, או חלילה – האבדן, מלווים אותם למשך כל חייהם, דקה אחרי דקה. שניה אחרי שניה.

הבוקר לקחתי חלק באירוע ״צועדים ומצדיעים״, במסגרת אירועי יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה.

בחודשים האחרונים, הצלחנו להביא לשיפור משמעותי באופן הטיפול בפצועי ובנכי צה״ל, אושר תקצוב מלא לקידומה וליישומה של רפורמת ״נפש אחת״, והיא תיושם במלואה עד תום.

יש עוד עבודה לעשות וצפויים עוד קשיים בדרך, אבל מוטלת עלינו החובה המוסרית להמשיך את התמיכה בפצועי ובנכי צה״ל ובמשפחות השכולות – וכך נעשה.”

זכויות יוצרים

בדוק גם...

כרוב לפסח

הפסח בפתח ובפרויקט כרוב נערכים לבישול של מאות מנות חג כדי להבטיח שולחן חג לכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים