דף הבית > פוליטיקה > השתיקה של גמליאל
שתיקת השרה

השתיקה של גמליאל

שתיקתה של חברת הכנסת גמליאל בנושאי הרפורמה המשפטית הביאה את שכניה המתנגדים לרפורמה לגנות אותה בשלטי “משת”פית של דיקטטורה”. חברת הכנסת פרסמה רשומה כנגד אלימות משני הצדדים

שתיקת השרה. שרת המודיעין גילה גמליאל, מקום 30 בליכוד ואחותו של ראש המועצה יואל גמליאל, ממעטת להתבטא בנושאי הרפורמה המשפטית.

מה עמדת השרה?

לאורך החודשים האחרונים מעטה בראיונות ובדף הפייסבוק שלה לא תמצאו התבטאויות בעד או נגד מהלכי הקואליציה המואצים לשינוי החוקים. פרסומיה הרבים בחודשים האחרונים עוסקים במגוון נושאים שעל סדר היום הציבורי ועל סדר היום שלה כשרת המודיעין אך שום פרסום אינו מתייחס לנושא שמעסיק כל ישראלי וישראלי בחודשים האחרונים. מפרסומיה לא ניתן לדעת האם חברת הכנסת גמליאל תומכת בהליכי החקיקה המואצים לשינוי החוקים או מתנגדת למרכיבים ברפורמה המואצת.

שתיקתה של השרה צורמת במיוחד לאחר שבעבר, חודשים ארוכים לפני החזרה לשלטון ולפני השקת רפורמת לוין רוטמן, הבהירה בראיון לערוץ 14 את עמדתה הנחרצת בנושא הצורך ברפורמה.

גם אחיה של השרה, ראש המועצה המקומית, ממעט להתבטא בנושא אך על רקע המחאה המקומית והבנה פוליטית לקראת הבחירות לרשות המקומית שייערכו בקרוב, התייצב לצד כ 100 מראשי הרשויות בבית הנשיא לפני מספר ימים כדי להצטרף לקריאה של ראשי הרשויות לשני הצדדים במפה הפוליטית לשבת להדברות.

שתיקתה של השרה, לצד שתיקתם של חברי כנסת אחרים, המאפשרת את הדהירת הקואליציה לקידום החקיקה הביאה חלק משכניה לצאת כנגדה בימים האחרונים בדברי ביקורת בוטים.

“משת”פית של דיקטטורה”

על קיר בשכונתה נתלו שלטים המכנים אותה “משת”פית של דיקטטורה ובערב שבת כרזו שכנים ליד ביתה קריאות על כך שהיא פאשיסטית.

גם קריאות אלו לא הביאו את גמליאל, אשר הרימה את אצבעותיה בהצבעות שהיו עד כה על פי המשמעת הקואליציונית בעד חוקי הרפורמה, להתבטא מפורשות בענייני הרפורמה. במקום פרסמה חברת הכנסת רשומה כנגד האלימות ודברי תודה לשכניה התל אביביים שכתבו ושלחו לה מכתב תמיכה המגנה את האלימות.

לא משנה לאיזה צד במפה הפוליטית אנחנו שייכים – אסור לנו לשתוק אל מול האלימות וההסתה. כתובת הנאצה נגד יריב לוין, ההתקפה נגד ניר ברקת וגם הכרזות שנתלו נגדי והקריאות ״פאשיסטית״ שנשמעו בהפגנה הבוקר מול ביתי.

זו לא הדרך. הדרך להידברות דורשת שיח מכבד, כבוד הדדי, ורצון כנה להקשיב אחד לשני.

אני מודה לתושבי תל אביב על שבחרתם שלא לעמוד מנגד אל מול הכרזות המסיתות והקריאות הנוראיות שהופנו נגדי ונגד משפחתי, והוכחתם לכולנו שאחדות החברה הישראלית היא רק בידינו.

לפוסט שפרסמה הגיבו רבים משני הצדדים כולל אזרחים רבים שמגבים את הגדרתה כ’משת”פית של דיקטטורה’ בקביעתם כי שתיקת חברי הכנסת בליכוד המתנגדים לשינוי המשטרי הוא המאפשר את המהלכים הדרמטיים והכאוס לשיטתם במתחולל במדינה.

הפוסט של גילה גמליאל

כאן גרה משת”פית. התמונות שצרפה התמונה לפוסט שלה

“תודה אבל לא תודה”

מי שאינו יושב על הגדר בענייני הרפורמה הוא חבר הכנסת הגדרתי אליהו רביבו (ליכוד), אשר מיהר לתקוף את נשיא המדינה הרצוג לאחר הצגת מתווה הפשרה, מתווה העם, שפרסם מוקדם יותר השבוע בניסיון לגשר על הפערים העצומים בין תומכי הרפורמה למתנגדי ההפיכה.

טוויט של רביבו

ההפגנות מתגברות

בתוך כך המתנגדים לא מתכוונים להוריד קצב. עם התמעטות הימים עד לפגרת האביב של הכנסת צפויים רבבות לפקוד שוב את רחוב קפלן בתל אביב הערב בהפגנות הענק השבועיות כנגד התכנית של הממשלה לשינוי שיטת המשטר בישראל. עוד קודם לכך צפוים מאות מתושבי גדרה להתייצב להפגנה השבועית במושבה בצומת הרחובות הרצל ובן גוריון.

ביום חמישי הקרוב צפוי יום השיתוק הלאומי, יום הפגנות שבו מבטיחים מובילי המחאה לשתק את המשק הישראלי באופן עוד יותר משמעותי מאשר במחאות הקודמות.

הפגנה בשבת 16:00

16:00 בצומת הכניסה לגדרה. כרזת ההפגנה שתיערך היום בגדרה
(בשער: מתוך הפוסט של חברת הכנסת גמליאל)
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

קצין חיוך ראשי הוכמן

קצין חיוך ראשי

הופעתו של גיא הוכמן פתחה את אירועי הקיץ מול אולם מלא בבני נוער קצין חיוך …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים