דף הבית > חינוך > המאבק על זהות מערכת החינוך
בתי הספר התיכוניים

המאבק על זהות מערכת החינוך

על רקע המינוי של חבר הכנסת מעוז לאחראי על התכניות החיצוניות במערכת החינוך, ראשי רשויות רבים מבהירים “לא ניתן יד”

התכניות החיצוניות. הקואליציה הנבחרת ממשיכה המהלכים להקמת ממשלה חדשה לישראל.

בימים האחרונים סערו הרוחות לאחר שנודע כי למרות שראש הממשלה המיועד אינו זקוק לסיעת היחיד של אבי מעוז, סיעת נעם, לשם השגת הרוב הדרוש להקמת הממשלה, קיבל מעוז מנתניהו את שדרש.

על פי הפרסומים בתקשורת הארצית צפוי חבר הכנסת מעוז, אשר ידוע בעמדותיו הקיצוניות בתחומים רבים, להתמנות לאחראי על תכניות הלימוד החיצוניות במערכת החינוך.

ראשי הרשויות מתייצבים להגן על הסטטוס קוו במערכת החינוך

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, חבר כנסת מטעם הליכוד בעבר לא נותר אדיש למינוי:

“על כל שעת לימוד של ליברליות, הכלה ושוויון שהממשלה תקצץ, רמת גן תקצה שעתיים באותם הנושאים. למעט הפן הפלילי אין הבדל בין כוחות חושך, שפגעו בדגלי הקהילה או שחיללו דלתות בתי כנסת או בעסקים הפתוחים בשבת, לבין מי שישתמש ברוב לביטול תכנים ליברליים שיוויוניים במערכת החינוך”.

“עליכם לשמש כשומרי סף”

גם ראש הממשלה לפיד לא נותר אדיש למינוי ולהצהרות ח”כ מעוש שנלוו למהלך. לפיד שיגר מכתב פתוח לראשי הרשויות במדינה וקרא להם שלא לשתף פעולה עם היחידה שתהיה תחת אחריותו של חבר הכנסת אבי מעוז

“אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית.

כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת. אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז. האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף“.

רשויות מקומיות נגד תכניות הח"כ מעוז
עשרות רשויות מקומיות כבר הבהירו שלא ישתפו פעולה עם תכניות חבר הכנסת אבי מעוז. מפת הרשויות שנקטו עמדה בנושא. גדרה עדיין לא על המפה

“אין אנו יכולות להישאר אדישות”

ראש המועצה האזורית השכנה גזר, רותם ידלין, נזעקה במיוחד מהאמירות הבוטות של מעוז בגנות מהלכי השיוויון לנשים שמזמן חשבנו שהן עובדה מוגמרת ומוסכמת לחלוטין. ידלין פרסמה מכתב לנתניהו מטעם פורום ראשות הרשויות, פורום המאגד את הנשים המשמשות בתפקיד הרם.

“כנשים, אין ביכולתנו להישאר אדישות לאמירות הקשות נגד שוויון נשים בישראל ותפקידן במערכות הפוליטיות והציבוריות. אמירות אלה פוגעות במאמצים הרבים, שאנחנו חלק מהם, לאפשר לכל ילדה בישראל הזדמנות להוביל, להנהיג ולהיות כל מה שהיא בוחרת. אנו מאמינות כי חינוך ילדינו חייב להישאר מחוץ למשחק הפוליטי וכי תפקיד מערכת החינוך הוא לייצר עבור מערכת תומכת ומאפשרת, שתחשוף אותם לכל חלקי החברה הישראלית וגווניה”.

נמשיך לחנך את ילדינו לערכי שוויון וחופש הבחירה

במועצה האזורית יואב למשל הרגישו צורך להבהיר לתושבים באופן בלתי משתמע לשתי פנים:

תושבות ותושבים יקרים,
בעקבות ההחלטה של רוה״מ המיועד מר בנימין נתניהו להעביר את היחידה לתוכניות חינוך חיצוניות, האמונה על הסברה בנושא שוויון מגדרי, להט”בים, עידוד גיוס לצה”ל, ועוד ערכים שמקדמים שוויון חברתי, ממשרד החינוך לסיעת “נעם”, והעומד בראשה אבי מעוז, המועצה האזורית יואב מבהירה ומתחייבת כי נמשיך לקיים את כל התוכניות החינוכיות המתוכננות במועצה, המעודדות פלורליזם וחינוך לשוויוניות, גם אם יופסק תקצובן ע״י המדינה, זאת על פי רוח המועצה.
מערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית ביואב על כל שלוחותיה תישאר דמוקרטית, מכילה, ומקבלת ולא תיתן יד להדרה של אף מגזר ואף אדם באשר הוא.
נמשיך יחד עם צוותי החינוך הנהדרים שלנו, בכל מוסדות החינוך המועצתיים, לחנך את ילדינו לערכי שוויון וחופש הבחירה.

מכתב המנהלים

במוצאי השבת חתמו יותר מ-230 מנהלים מכל רחבי הארץ על מכתב שנשלח לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו – על רקע ההחלטה למנות את אבי מעוז לסגן שר, שאחראי על התוכניות החיצוניות של משרד החינוך. “לא ניתן לעמדות חשוכות להכתיב את סדר היום בבתי הספר שלנו – קוראים לשינוי ההחלטה מיד”, הדגישו המנהלים.
“אנחנו, מנהלות ומנהלי בתי ספר מרחבי הארץ ממגזרים ומאפיינים שונים, נתייצב ונעמוד איתן לשמירה על הדמוקרטיה שלנו ועל זכויות היסוד של אזרחיות ואזרחי המדינה בהתבסס על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו”

 האם גדרה תקבל על עצמה את שינוי תכניות הלימוד?

לראשי הערים שיצאו כנגד הכוונה של מעוז להתערב בתכניות הלימודים של תלמידיהם הצטרפו גם ראש עיריית גבעתיים קוניק, ראש עיריית רמת השרון גרובר, ראש עיריית הרצליה פדלון ועיריית תל אביב.

עד כה לא מוכרת כל התייחסות פומבית של ראש המועצה המקומית גדרה בדבר ההתערבות המתוכננת בתכניות הלימודים ולא ידוע האם המועצה המקומית גדרה תפעל במישור כלשהו כדי למנוע התערבות זו לשינוי תכניות הלימודים.

רשויות מקומיות נגד תכניות הח"כ מעוז

קול נגד השנאה. רשימת הרשויות ההביעו התנגדות לתכניות ח”ב מעוז לגבי קהילת הלהט”ב. כרזה של האגודה למען הלהט”ב

 

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

זה הזמן

כישרונות הבמה

מופע הסיום של שנת הפעילות בבית הספר ‘זמן תנועה’ של מרכז אופק כבש את הבמה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים