דף הבית > פוליטיקה > “הם חלק מהמשחק”

“הם חלק מהמשחק”

קמפיין הדה לגיטימציה לגורמי מערכת החוק המשיך אמש בהפגנות גדולות בכיכר גורן בפתח תקווה ובתל אביב

11 ימים לתום המנדט להקמת הממשלה על ידי בני גנץ, המערכת הפוליטית מגיעה לסף רתיחה נוסף. בכיכר גורן בפתח תקווה התקיימה שוב הפגנה רחבה “נגד רדיפת נתניהו” בהשתתפותם גם של תושבים מגדרה, בדומה להפגנות דומות שנערכו בה בחודש האחרון.

בהפגנה ששודרה בשידור חי בערוץ 20 כונו ההפגנות שתוזמנו אמש הפגנות חברתיות על מנת לנסות ולהדגיש את היות ההפגנות בלתי מאורגנות פוליטית אלא ביטוי ספונטני של מחאת חוגים רחבים בעם להליך החקירה של נתניהו.

משפרים עמדות למערכת בחירות שלישית?

מנגד יוצאים יותר ויותר תושבים להגנת עקרונות מדינת החוק הנמצאת לשיטתם תחת קמפיין דה לגיטימציה שיטתי. אם לשפוט דרך חלון הרשת החברתית, המחנות השונים כמעט והשלימו עם עובדת קיומה של מערכת בחירות שלישית ומשפרים עמדות לקראתה במסרים קוטביים ההולכים ומתחדדים.

משה פייגלין שנאם אמש בעצרת, על רקע גב הבמה עליו נכתב ‘נתניהו לעולם’, יצא בחריפות כנגד עצם המושג ‘שומרי הסף’ והאשים את הגורמים השונים בצמרת המשטרה, הפרקליטות ומערכת המשפט על הטיה פוליטית לצידה השמאלי של המפה הפוליטית. לדבריו “אין ולא יכול להתקיים מושג שומרי הסף. …כולם הם חלק מהמשחק הפוליטי.”

בהפגנה נאמו לצד פייגלין גם יורם שפטל, מאי גולן ושמעון ריקלין. על מורל הקהל שהגיע להפגנה הופקדו הזמרים אתי לוי ואריאל זילבר.

המינוי במחלוקת

בתוך כך, כחלק מאותו משחק פוליטי, מונה במהלך סוף השבוע נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, תפקיד אשר אליו כיוון מזה תקופה ארוכה. לצד ביקורת נוקבת מגורמים שאין כל פלא בדברי הביקורת שלהם, נשמעה גם ביקורת פנימית בליכוד על המהלך אשר הליכוד יצא כנגדו באופן מפורש לפני תקופה קצרה ביותר. ציטוטים רשמיים של מפלגת הליכוד ושל בכירים בתנועה, אשר נאמרו על רקע דרישותיו החוזרות ונשנות של בנט במהלך השנה האחרונה להתמנות לשר ביטחון, חזרו והוצפו לריענון הזיכרון הקולקטיבי של האזרחים.

בתמונת הכתבה – משה פייגלין בנאומו אמש על במת ההפגנה.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

דור המשך יואב שריר

דור ההמשך לא מאכזב

הישגים מרשימים לספורטאים הצעירים של גדרה באליפות ישראל בטאקוונדו לקאדטים ונוער דור המשך. לא רק …

שינוי גודל גופנים