דף הבית > בחירות מקומיות 2023 > הונאת הבחירות נכשלה

הונאת הבחירות נכשלה

עם התברר תוצאות האמת בבחירות לראשות המועצה המקומית גדרה, מתברר כי הסקרים לכאורה שפרסמו במטה לנקרי ובמטה גמליאל היו מוטים, שגויים ואף אסורים

הונאת הבחירות בגדרה כשלה.

הבחירות לראשות המועצה המקומית גדרה מאחורינו ותוצאותיהן, תוצאות שהצביעו על ניצחון סוחף לסהר פינטו על פני שני יריביו בבחירות, לנקרי וגמליאל, היה חד אף יותר מהתוצאות המשוערות על פי סקר העמדות שנערך בתחילת פברואר בגדרה בקרב תושבי גדרה.

התוצאות משקפות כישלון מוחלט לניסיונות של שני המטות המתחרים בפינטו להטות את דעת הקהל באופן שיסייע להם לנצח את הבחירות.

גם במטה גמליאל וגם במטה לנקרי פרסמו תוצאות סקרים לכאורה, בימים האחרונים שלפני יום הבחירות ובמהלך יום הבחירות עצמו, פרסום אסור על פי חוק שכלל נתונים רחוקים מאוד מהמציאות וכל זאת בניסיון, דומה לניסיון שצלח ב 2018, להטות את דעת הקהל לעבר מועמדת חסרת סיכוי ולנסות בכך לאפשר לגמליאל לגבור על פינטו.

קמפיין לנקרי: “יהיה סיבוב שני”

בקמפיין לנקרי פרסמו תוצאות סקר במדגם רחב לכאורה (630 איש) אשר אי אפשר ללמוד ממנו את מגמות הציבור הרחב בגדרה אך רק מי שמקפיד לקרוא את האותיות הקטנות רואה שאכן הנתונים בגרפים מרהיבי העיניים שהראו כי הבחירות צפויות להיגרר לסיבוב שני בין גמליאל ללנקרי אינם משקפים דבר.

סקר לנקרי

יתרון של לנקרי על פינטו ב 4% בניגוד ליתרון של פינטו על לנקרי במציאות של 29%. רחוק מאוד מהמציאות. התשובה למרחק מהמציאות נמצאת באותיות הקטנות (“הסקר לא התבסס על שיטות סטטיסטיות מוכרות ולפיכך אי אפשר להסיק ממנו מסקנות”)

קמפיין גמליאל: “יהיה סיבוב שני”

בקמפיין גמליאל הדהדו תוצאות סקרים שפורסמו ממקור לא ידוע, דומים בתוצאותיהן המראים כי הבחירות צפויות להיגרר לסיבוב שני וכי גמליאל צפוי להוביל על פינטו ועל לנקרי בהפרש קטן תוך הותרת ספק לקורא ה”סקר” שאף מתיימר לסכם שלושה סקרים שונים שנערכו בציבור המקומי ומצביעים על כך שלנקרי עשויה לעקוף את פינטו בדרך לסיבוב שני מול גמליאל.

שקר השקרים

 פער פינטו לנקרי קטן מ5% בניגוד ל 29% הבדל במציאות. רחוק מהמציאות. פרסום של ‘חדשות גדרה’ (עיתון קיים?)

מאגר מוחות

 פער פינטו לנקרי 6% לטובת לנקרי בניגוד ל 29% לטובת פינטו במציאות. רחוק מאוד מהמציאות. “סקר” מאגר מוחות שפרסם קמפיין גמליאל?

בקמפיין פינטו טענו כי גמליאל הרחיק לכת עוד יותר כאשר שלח בעיצומו של יום הבחירות את פקחי מועצת גדרה לתלוש מאזור הכניסה לקלפיות את הכרזות שהדפיסו בקמפיין פינטו ועליהן תוצאות הסקר האמיתי שבוצע בגדרה, על פי הטענות גם צעד זה בוצע על מנת לנסות להשלים את הונאת הציבור להאמין שמצב התמיכה בציבור שונה לחלוטין מהמצב האמיתי.

קמפיין פינטו: הכרעה בסיבוב ראשון בין גמליאל לפינטו

הסקר היחיד שפורסם ודווח לוועדת הבחירות המקומית היה דווקא סקר שפרסמה תנועתה גדרתים והראה על תוצאות דומות עד כדי 5% לתוצאות האמת הסופיות.

תוצאות הסקר

סדר התמיכה בין המועמדים נשמר בהתאם לסקר. הפערים בין גמליאל לפינטו גדלו משמעותית ביחס למצב תחילת פברואר. סקר הבחירות של מכון סמית, היחיד שניבא את נצחונות של פינטו על יריבי

עברה על חוק הבחירות?

פרסום הסקרים המוטים הוא עבירה על חוקי הבחירות אשר אוסרים במפורש לפרסם תוצאות סקרים שטרם פורסמו לפני המועד האחרון לפרסום סקרים, מועד שבמערכת הבחירות לרשויות המקומיות 2024, חלף ביום 23/2/24.

הפתק האבוד

גם הפרסום של ראש המועצה היוצא בדבר פתק מזויף לכאורה שמישהו טרח להציב בקלפיות כדי להכשילו התברר כפרסום כזב.

בתום ספירת כל הפתקים בכל הקלפיות התברר שלא היתה ולו מעטפה אחת שבה נמצא הפתק מסדרת הפתקים המזוייפת לכאורה מפניה הזהיר גמליאל את בוחריו.

פתק מזויף יואל גמלאל

“זייפו פתקים שלי”. פרסום כוזב בדף של ראש המועצה היוצא בעצמו בעיצומו של יום הבחירות לא הצליח לדרבן את בוחריו לקלפיות

ההונאה כשלה

פרסום הסקרים המוטים לא הצליח להטות את הצבעת הציבור אשר בחר בפינטו ובתנועת הגדרתים ברוב מובהק. 

תוצאות סופיות

ההונאה כשלה. התוצאות הסופיות של בחירות 2024

 

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

סערה במליאה

סערה במליאה

דיון סוער בדיון מליאת המועצה המקומית גדרה שהתקיים השבוע סערה במליאה. דיון מליאה סוער נרשם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים