דף הבית > חינוך > האם יחזרו ילדי הגנים לשגרה?

האם יחזרו ילדי הגנים לשגרה?

הויכוח סביב חזרתם המתוכננת של ילדי הגנים מתלהט, ההחלטה צפויה סביב שולחן הממשלה הבוקר

על פי המתווה של משרד החינוך, גני הילדים לשכבות הגיל שבין 3-6 אמורים לחזור לשגרת פעילות במגבלות הקורונה החל מיול ראשון הקרוב.

על פי השגרה המתוכננת צוות הגן מצופה לקבל לגן בכל פעם מחצית מהיקף הילדים בגן ולקיים פעיליות בשתי תתי קבוצות במקביל על ידי הגננת והסייעת, זאת במקביל לשמירה מוקפדת על סטריליות הגן על כל צעצועיו והמתקנים הסניטריים שבו.

גן ילדים ללא חיבוקים

הקושי המרכזי, כך על פי הורים וצוותי גם רבים, הוא דווקא בהנחיות הקשורות לחלק הרגשי שבגן. על פי ההנחיות אסורים החיבוקים והמגע הפיזי הקרוב בין הילדים לבינם ובין הילדים לבין הצוותים ואסור הליווי של ההורים לתוך הגן, כך שחלק מרכזי בארגז הכלים הרגשי של הגננות והסייעות נמנע מהן מבלי לתת להן כלים אלטרנטיביים.

על כל זאת התווסף אתמול דו”ח גרטנר, דו”ח אשר בישר כי ילדים, גם בגילאים המדוברים, נדבקים ומדבקים בנגיף הקורונה. על פי הדו”ח, אשר ממצאיו אינם חד משמעיים בשל הניסיון המועט עד כה בעולם עם נגיף הקורונה, הילדים אמנם מדבקים פחות ונדבקים פחות מאשר מבוגרים אך בהחלט יש ילדים שנדבקים ויש ילדים שמדבקים ובאחוזים שאינם מבוטלים כלל ועיקר.

מי יחטא את הצעצועים? גני הילדים ממתינים לחזור לפעילות

ההורים מצביעים נגד

במדינות אחרות שכבר החלו לנסות מתווים שונים לחזרה לשגרה חוו תחילתו של גל שני עם החזרה לשגרת הלימודים, עובדה אשר מעיבה מאוד על היכולת של מקבלי ההחלטות להחליט על חזרה לשגרה במתווה כלשהו בלב שלם.

בקבוצת הפייסבוק ‘נלחמים ונאבקים למען הילדים’, בה חברים יותר מ-50 אלף הורים קיימו ביממה האחרונה משאל לגבי החזרה ללימודים בגני הילדים. רוב משמעותי מקרב המשיבים למשאל השיב שלא יחזיר את הילדים לשגרת הלימודים בגנים גם את תתקבל החלטה שתאפשר זאת.

כשני שליש נגד החזרה לגן. תוצאות המשאל בו השתתפו יותר מ500 הורים בדף הפייסבוק ‘נאבקי םלמען הילדים’

ההחלטה צפויה היום בירושלים

בתוך כך, צפוי הדיון בממשלה בנושא להתחדש היום בשעה 10:00 כאשר החזרה לשגרה בגני הילדים צפויה להיות במוקד, זאת לאחר שהחזרה לשגרת לימודים בכיתות הנמוכות של בתי הספר נמצאת בסוג של קונצנזוס וצפויה לקבל תוקף בהחלטת הממשלה הבוקר ולצאת לביצוע כפי שפרסמנו כאן כבר אתמול.

ההחלטה בעניין היא קריטית לא רק להורים התלויים בשגרת הפעילות בגני על מנת לאפשר את זרתם לשגרת עבודה אלא גם לפרנסתם של עשרות רבות של סייעות בגדרה אשר הוצאו לחל”ת עם תחילת המשבר בשל עצירת הפעילות באופן מוחלט בגני הילדים. גם הן תשאנה עיניים הבוקר לקריית הממשלה כדי להבין מהן ההנחיות שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

תחרות ציורי בטיחות

מציירים בטיחות

פרויקט בטיחות בדרכים דרך האומנות לזכרו של גיא נזירי ז”ל הושלם בגדרה גיא נזירי נהרג …

שינוי גודל גופנים