דף הבית > פוליטיקה > בית המשפט פסק: תעמולה אסורה על חשבון כספי הציבור

בית המשפט פסק: תעמולה אסורה על חשבון כספי הציבור

נשיא בימ”ש המחוזי, השופט אברהם טל, הוציא צו מניעה קבוע כנגד עיתון שפרסם גמליאל, על חשבון כספי ציבור, ובו הזמנה לסוכה המפורסמת בביתו שבה מתארחים מדי שנה שרים וחברי כנסת מהליכוד, וכן למעלה מארבעים תמונות של גמליאל, ובהם תמונותיו לצד של ראש הממשלה, אחותו השרה גילה גמליאל, השר ישראל כץ, השר זאב אלקין ופוליטיקאים אחרים.

השופט טל קבע כי פרסום העיתון והתמונות מהווה תעמולה אסורה על חשבון כספי ציבור:
“בפרסום נשוא העתירה נכללו פרסומים שהם בגדר תעמולת בחירות מובהקת כגון הזמנת ראש המועצה ורעייתו את תושבי גדרה לסוכה הפרטית בביתם (בעמוד השער), ראיון אישי עם ראש המועצה שכולל תריסר מתמונותיו עם שרי הממשלה ובכירים נוספים.. ” ועוד.
השופט טל קבע:
“אין מנוס בידי להכריע שהאלמנט הדומיננטי בפרסום הוא תעמולתי ולאסור על פרסומו”.

השופט טל אף חייב את המועצה ואת גמליאל באופן אישי בהוצאות בסך מצטבר של 10,000 ש”ח. השופט הבהיר כי על גמליאל לשלם את חלקו בהוצאות בסך 2,500 ש”ח באופן אישי ולא מקופת הציבור.
כמו כן, הורה השופט טל להעביר את ההחלטה למבקר המדינה על מנת שיבדוק האם לא היה מקום שייצוגו של גמליאל בעתירה לא ייעשה על חשבון המועצה.

מועצת גדרה בתגובה: “מדובר בעיתון אינפורמטיבי מטעם המועצה שתפקידו לשקף את העשייה הרבה בגדרה. בהיותו של גמליאל ראש המועצה הופיעה תמונתו באירועים שונים”.

מגיש העתירה, עו”ד סהר פינטו, יו”ר תנועת ‘גדרתים’, מסר בתגובה: “הכסף הציבורי שייך לציבור, ויש לנהוג בו בחרדת קודש. בזבוז כספי ציבור לצורך האדרה עצמית זו דוגמה מובהקת לעצמת ועומק השחיתות שהשתלטה על חלק מהמגזר הציבורי. לא ייתכן שראש המועצה מוציא על חשבוננו עיתון ובו דברי הלל ושבח עצמי. מישהו כאן התבלבל: אנחנו צריכים לשרת את התושבים, ולא להפך. אנחנו נשנה את סדרי העדיפויות ונדאג שהכסף של הציבור ישרת את הציבור”.

עו”ד סהר פינטו, יו”ר תנועת ‘גדרתים’

 

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

כרוב לפסח

הפסח בפתח ובפרויקט כרוב נערכים לבישול של מאות מנות חג כדי להבטיח שולחן חג לכל …

שינוי גודל גופנים