דף הבית > בחירות מקומיות 2023 > אני כאן בשביל הברק בעיניים של התושבים
בוחרת להתקדם

אני כאן בשביל הברק בעיניים של התושבים

מלי לוי נערכת ליום הבחירות ומשתפת מדוע העבירה תמיכתה ארוכת השנים בגמליאל לסהר פינטו ומה הביא אותה ליזום את יריד ‘שישי אומנות’

“אני כאן כדי לקחת את גדרה קדימה” כך מתמצתת לנו מלי לוי, חברת רשימת תנועת הגדרתים למועצה המקומית גדרה, “החלטתי שאני לא מוכנה יותר להתרגל לקיים או להסתפק במועט. הגיע הזמן להתקדם.”

“הצבעתי 3 קדנציות לגמליאל”

“הצבעתי 3 קדנציות לגמליאל” היא משתפת אותנו “חשבתי ואני עדיין חושבת שיואל עשה דברים מאוד יפים בגדרה כאשר גדרה עוד היתה יישוב קטן. הוא עזר ותמך בתושבים באופן ישיר.”

אבל אפילו אני מבינה כיום שזה מספיק. 3 קדנציות זה יותר מידי בטח שאין מה לדבר על קדנציה רביעית. הכי נכון זה לשרת את הציבור שתי קדנציות בלבד ולא יותר. כאשר אתה עושה שתי קדנציות אתה מביא הרבה אנרגיות וקצב לעבודה ומבין שזמנך קצוב. כל קנציה נוספת הופכת להיות יותר ויותר מובנת מאליה.

כולנו כבני אדם מתרגלים מאוד מהר לכל דבר בין אם זה טוב ובין אם זה לא טוב. קח את גן בילו למשל. לפני מספר חודשים תפסתי את עצמי וניערתי את עצמי כדי שאפסיק להתרגל להזנחה הזו. אני גרה בצמוד לגן וזוכרת אינספור פעמים שביקשתי שיטפלו בו, בקרחות הדשא, בשתילת עצים חדשים אבל שנה אחרי שנה הגן רק מתדרדר ועוד פיסות זיכרון ילדות נעלמות בו. זה לא חייב להיות ככה. לא צריך להתרגל לזה.

אני זוכרת בבחירות הקודמות שממש התקנאתי בקהילה הגדולה של הגדרתים, באנשים שליוו את פינטו במהלך הבחירו ראיתי אחווה, ראיתי כוח וראיתי אנשים שרוצים לחולל שינוי אבל לא הייתי איתם.

כתושבת מאוד פעילה בקהילת בגדרה ואחרי שהחלטתי שהגיע הזמן להפסיק להסתפק במועט, חיפשתי מישהו שאני אאמין ביכולת שלו להוביל את גדרה קדימה.

המכולה

הנבחרת שעושה את ההבדל. מלי לוי (מימין לסהר פינטו) בפרסום של רשימת שנים עשר חברי הגדרתים

“דיברתי עם שני המתמודדים. החלטתי ללכת עם מי שמגיע עם הניסיון המתאים”

חיפשתי מי הכי מתאים, דיברתי עם שני המתמודדים להחליף את גמליאל והחלטתי ללכת עם סהר פינטו בגלל הניסיון שיש לו. אני באה מתחום ניהולי בין לאומי, תחום שבו עשיתי דרך שהחלה מלמטה והמשיכה במאמץ מתמיד עד לתפקידים בכירים. אני מאמינה שכדי להטביע חותם נדרש להתאחד מאחורי מי שצמח בעבודה קשה ובהתמדה כמו סהר פינטו שהתמודד בבחירות קודמות, זכה בתמיכה רחבה של הציבור ברשימתו ובמועמדותו אך לא מספיק, התמיד בנחישות דרך עבודה קשה בעבורנו באופוזיציה האפורה חמש שנים ובמקביל למד את רזי ניהול עיר בעיריית רמת גן, צריך לתת את הכוח לפינטו.

לא הסתפקתי במפגש אחד, בדקתי לעומק האם יש לו ניסיון מוניציפלאלי וגיליתי שיש לו לא רק ניסיון אלא הבנה עמוקה בכל האתגרים שגדרה עומדת בפניהם. התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני תומכת בלי לדמיין שבחלוף כמה חודשים אשתלב בנבחרת שלנו למועצה.

לא רציתי להכנס למרוץ המוניציפאלי. בהתחלה ניסו לשכנע אותי ולא רציתי כי לא הרגשתי בשלה מספיק ולא מבינה מספיק בתחום המוניציפאלי.

הצטרפתי לחוגי הבית שסהר פינטו עשה והבנתי עד כמה שגדרה זקוקה לאנשים שאכפת להם שרוצים לעשות כנבחרי ציבור ויש הרבה מאוד מה לעשות בתחומים שמעניינים אותי באופן אישי, תרבות, תיירות, ירוק בגדרה ברחובות, ירידי אוכל ופסטיבלי אומנות. הבנתי שאני יכולה להביא ערך מוסף משמעותי בהתאם לניסיון שיש לי בקהילה בגדרה ואז הרמתי טלפון לפינטו ואמרתי לו שאשמח להצטרף ללא כל התנית מיקום בנבחרת. הבנתי אז ואני רואה את זה על הפעילים הרבים מאוד שיש לנו בתנועה גם היום שלא משנה באיזה מקום אני אהיה – אקבל את היכולת לקדם את גדרה בתחומים בהם אני מבינה ובתחומים בהם אני מנוסה.

מלי לוי והנבחרת מחלקים לחיילים

מתקדמים. מלי לוי עם חבריה לגדרתים. השבוע

נגידת רוטרי ישראל לשעבר

מלי לוי שימשה כנגידת רוטרי ישראל בין השנים 2014-2015 והיתה אחראית על 60 מועדונים מנהריה ועד אילת. לאחר סיום תפקידה בישראל עברה לתפקיד בין לאומי כמתאמת קרן רוטרי בינלאומי במזרח מרכז אירופה, תפקיד בו כיהנה כשלוש שנים ובמסגרתו היתה אחראית על פעילות המועדונים בכ-15 מדינות אירופה ועליו קיבלה את הוקרת נשיא הארגון העולמי.

כיום מכהנת לוי כשגרירה להעצמת נערות במזרח ומרכז אירופה של מועדון רוטרי הבינלאומי. תפקיד שאותו היא מבצעת בהתנדבות מלאה ובתשוקה לקידום הנערות.

בזוית המקומית מלי היא פעילה נמרצת במיוחד. כחברת רוטרי הבילויים מובילה לאורך שנים את ההכשרה שהמתנדבים במועדון נותנים לנערי והנערות המתמודדים בתחרות ה’נואם הצעיר’. אחד המיזמים שמקנים למלי את הסיפוק הרב ביותר כאשר היא מלמדת את הילדים והנערות את רזי יכולות הנאום ועמידה מול קהל.

מלי לוי ברוטרי

נגידת רוטרי ישראל לשעבר. מלי בחברה בכירה ובינלאומית

המקום שבו מלי מתחילה להתרגש הוא כאשר היא מדברת על האהבה הנוספת שלה, אהבה לאומנות ולאומנים.

לפני כעשרים שנים פתחה מלי את חצר ביתה ליריד אומנים בקונספט שמעטים כמוהו נראו לפניו באזור, הבית הפתוח.

הבית הפתוח הראשון בגדרה היה אצלי בחצר. חיותה, שוני שמאס ואני הפקנו את ‘אצל מלי בחצר’, ונדהמנו לקבל את פניהם של כאלף שוחרי אומנות שהגיעו בסוף שבוע אחד לבית שלי לראות את יצירותיהם של כשמונה אומנים שהציגו אצלי בחצר.

מאז התפתח מיזם הבתים הפתוחים, הקמנו יחד את עמותת אומנים בגדרה והפסטיבל התקיים פעמים מספר אך דעך עם השנים ובמיוחד עם כניסתה של הקורונה לחיינו.

“הברק בעיניים שווה הכל”

“כמה שבועות לתוך המלחמה הרגשתי שיש איזשהוא מקום שאנשים מחפשים משהו רגשי להתנחם בו, להנות ממנו, לצאת למקומות.

חיותה ואני נזכרנו בבתים הפתוחים והחלטנו לנסות לעשות את זה בקונספט מעט שונה, מותאם לתקופה. פתחנו 3-5 בתים בלבד בכל יום שישי כאשר כל אומן מציג את האומנות שלו בפני קהל האורחים מה שיוצר אינטראקציה מאוד מעניינת בין האומן למבקרים. כולל מהדרך שבה הוא מציג את האומנות שלו.

בשבוע הראשון הגיעו כ-300 איש לשלושה בתים למרות סוף שבוע גשום ביותר. ראינו את הצימאון של הציבור לבוא ולהנות. בשבוע שאחרי זה הגיעו אפילו מאשקלון מראשון ונס ציונה אחרי שגילו שיש כאן בתים פתוחים.

אני רוצה לספר על אומנית אחת ומיוחדת. אמנית שכבר חגגה 80 שנים, שולה רנן, אמנית ציור בטוש. השמחה של שולה בעצם הצגת האומנות שלה ובהכרה שהיא קיבלה מהמבקרים בביתה היתה שווה לי את כל המאמץ בהפקת המיזם הזה. האושר והברק שלה בעיניים היה שווה את הכל. ישבתי איתה אחרי המפגש ואמרתי לה ‘שולה, בשבילך כל המיזם הזה. החיוך שלך היה שווה הכל.’

גם בשישי הקרוב

אני קוראת לכולם להגיע לכל אחד מחמשת הבתים הפתוחים שיתקיימו ב 23/2. בין השעות 10:30 – 14:00. הכניסה חינם וללא רישום מקדים, תבואו.

קוראת לכל התושבים לממש את זכות ההצבעה

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לרשות המקומית ובין שמונה רשימות השונות המציגות את נבחרותיהם לבחירת הציבור. לוי קוראת לכולם לבוא להצביע.

“אני קוראת לכל תושב ותושבת. בואו להצביע, בואו להשפיע.

האנשים שאתם תשלחו לנהל את היישוב יקבעו את הסטנדרטים של השירותים שתקבלו מכאן חמש שנים תמימות קדימה. זה לא אחראי לזרוק את ההודעה לבוחר לפח. אני קוראת לכולם לבוא להצביע וכמובן אם אתם רוצים לראות אותי עובדת למענכם מתוך המועצה הפתקים שלכם הם הפתק הצהוב שעליו רשום ‘סהר פינטו’ והפתק הלבן שעליו כתוב ‘פ – גדרתים בראשות סהר פינטו’.”

שישי אומנות

גם בשישי הקרוב. מיזם שישי אומנות בהובלת מלי לוי וחיותה מרכוס
(בשער: מלי לוי במהלך מיזם שישי אומנות )

 

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

סערה במליאה

סערה במליאה

דיון סוער בדיון מליאת המועצה המקומית גדרה שהתקיים השבוע סערה במליאה. דיון מליאה סוער נרשם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים