דף הבית > תשתיות > איפה הדשא?
גמליאל זה לא קאנטרי

איפה הדשא?

עבודות הבניה של מתחם המסחר והספורט בכיכר גוזלן נמשכות. ראש המועצה מתמיד בניסיון למתג את המקום כקאנטרי קלאב למרות מאפייני המתחם

לא קאנטרי. עבודות הבניה במתחם הנבנה בצומת הצירים בן גוריון ובגין נמשכות במרץ כדי להספיק ולאפשר את חניכת המתחם לפני הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בסוף השנה.

ראש המועצה גמליאל הצטלם באחרונה לסרטון וידאו בו הוא נראה מהלך בתוך מתחם העבודות, חבוש קסדת בטיחות לראשו, גאה ב”קאנטרי של תושבי גדרה והסביבה”.

בסרטון מתועד גמליאל בתוך קומת הסטודיו של מתחם הספורט כשהוא מספר לצופי הסרטון

“יש לך פה סטודיו אחד, סטודיו שתיים ופה סטודיו שלוש, סטודיו מאוד מאוד גדול שיתן מענה לספורטאים ולכל מי שעושה פעילות ספורטיבית, יהיה להם מקום ויתן מענה לכל גדרה.”

בסרטון לא מזכיר גמליאל שמועדון הכושר האמור מוקם במרחק של 20 מטרים ממועדון הכושר הגרייט-שייפ שקיים במתחם המושבה ולמעשה בסך הכל יפתח לתושבים מבחר בחירה למועדון כושר נוסף שלא צפוי להיות זול יותר מקודמו.

איפה יחנו המתאמנים?

בסרטון לא מסייר ראש המועצה בקומות החניה התת קרקעית של המתחם, לא בגלל הסכנה הבטיחותית שבסיור בקומות התת קרקע אלא בשל העובדה שאין חניה שכזו בתכניות המתחם.

בשונה מכל מרכז קניות אחר שנבנה בלב שכונות המושבה הצפופות, כמו מרכז המושבה הצמוד או מרכז בליליוס המרוחק מהמקום כחצי ק”מ, המתחם בבעלותה של המועצה המקומית גדרה לא נדרש לחניה תת קרקעית. בהליכי התכנון לרישוי לא דרשה המועצה המקומית מעצמה להראות שהמתחם שהיא בונה לא מייצר עומס על מקומות החניה באזור ואושר לבניה על בסיס מקומות חניה ספורים בלבד (96 מקומות חניה למדייקים) שיסללו בצמוד לו, במקום שבו כבר כיום קיים מגרש חניה זמני, אשר עוד לפני פתיחת המתחם עמוס בחונים.

גמליאל עם קסדה בעבודות הקאנטרי

גמליאל הבנאי. כמה כסף שילמנו כדי שראש המועצה יוכל להצטלם עם קסדה במתחם העבודות בשנת הבחירות? (מתוך הסרטון הממומן בתקציב המועצה המקומית שנדחף ברשתות החברתיות לציבור הבוחרים)

לא קאנטרי. כמה זה עולה לנו?

לא פחות מ 29 מיליון ₪ נצבעו לטובת המיזם בשלב הראשון כאשר מרביתם במסגרת הלוואה שלקחה המועצה מהבנקים וחלקם ממקורות קרנות הרשות שמימומן העיקרי מאגרות הבניה שמשלמים התושבים.

בחישוב מקורב מדובר על השקעה של כ-4500 ₪ אשר משלם כל בית אב בממוצע במסגרת תשלומי הארנונה הכוללים החזרי הלוואות בסכומי עתק של מיליונים רבים בכל שנה, גם אם אין בכוונתו להשתמש בשירותי הקאנטרי קלאב בעתיד.

לא קאנטרי. איפה הדשא?

התוכניות המפורטות של המרכז המסחרי המכונה ‘קאנטרי גדרה’ כוללות תכנית שונה בתכלית מהתמונות וההדמיות של קאנטרי גדרה שפוזרו לאורך כל קמפייני הבחירות בשנים האחרונות.

למרות שמתחם המסחר והספורט לא כולל בריכה חיצונית כמקובל במועדוני קאנטרי קלאב ולא כולל מתחמי דשא חיצוניים, עדיין בחר מי שבחר לנסות ולמתג אותו לציבור התושבים שמימן את המיזם כ’קאנטרי גדרה’.

כפי שנעשה ניסיון לשווק לתושבי המושבה את האודיטוריום של בית הספר רמון כ’מרכז תרבות’ ואת שביל האופניים הקצרצר ברחוב פינס כשביל אופניים לרוכבים, כך מנסה, מי שמנסה, לשווק לתושבים בשלטים מאירי עיניים את המרכז המסחרי משולב חדר הכושר ובריכה מקורה כקאנטרי קלאב.

הבטחות לקאנטרי קלאבאיפה הדשא שהבטיחו לנו? כרזת בחירות מודל 2013

לא כולם נטולי דשא. מתוך צילומי תדמית של קאנטרי בילו (למעלה) וקאנטרי נס ציונה (למטה)

זה לא קאנטרי

מעיון לעומק בתכניות של המתחם, כפי שכבר פרסמנו כאן בעבר, גילינו כי התוכניות כוללות מבנה דו קומתי, ללא שום שטחים פתוחים או מדשאות, מבנה שיכלול:

  • בריכה מקורה באורך 25 מטר ושישה מסלולי שחייה
  • בריכת פעוטות
  • חדר כושר בגודל 800 מטר עם נוף לכיכר גוזלן
  • חדרי סטודיו בגודל 275 מטר
  • 3 חדרי טיפולים (מסאג’)
  • מלתחות ושירותים
  • מתחם מסחרי בקומת הקרקע עם פתחים לכיוון רחוב בגין ורחוב בן גוריון בגודל 570 מטרים
חדר הכושר בקאנרטרי
גדול יותר מהגרייט שייפ? חדר הכושר המתוכנן במתחם המסחר והספורט. מתוך התכניות המפורטות הנחשפות למתחם

בריכות קטנות יותר מאשר בבריכת גדרה הקיימת

מדהימות עוד יותר תוצאות ההשוואה שערכנו בין שטח הבריכות המתוכנן ב’קאנטרי קלאב גדרה’ החדיש לבין בריכת גדרה הציבורית הותיקה הניצבת בעמק הנשר. הן בריכת השחיה והן בריכת הפעוטות במתחם המסחר והספורט קטנות יותר מהבריכות הקיימות בבריכת גדרה.

אם וכאשר תושלם הבניה של המיזם לא ברור מה יעלה בגורלו של מתחם בריכת גדרה הציבורית בעמק הנשר, בריכה שסובלת בשנים האחרונות מעליות ומורדות ומתקופות ארוכות של הזנחה

האם ייפתח בשבת?

שאלה מסקרנת במיוחד היא שאלת פתיחת המקום לפעילות בסופי השבוע. 

עד כה לא הבהיר ההמועצה האם המתחם הנמצא בבעלותה יפעל בשבתות ובחגים כפי שמצפה ציבור פוטנציאלי גדול של מנויים למקום או שמא המקום יהיה סגור בשבתות כפי שיעדיף חלק גדול מציבור שומרי השבת.

זה לא קאנטרי

גם בלי הגרפיטי על הגג ברור שזה לא ממש קאנטרי. אז למה מנסים למכור לנו אותו כקאנטרי קלאב?
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

סערה במליאה

סערה במליאה

דיון סוער בדיון מליאת המועצה המקומית גדרה שהתקיים השבוע סערה במליאה. דיון מליאה סוער נרשם …

3 תגובות

  1. אנשי גולדה

    לא קאנטרי כן קאנטרי עצוב שהוא לא יפתח בשבת ועצוב שהוא במרכז העיר ולא מחוץ לה , גם את גולדה בנו ככה שאן חניה כלל וכלל הפקחים של גדרה גוזרים קופונים כל יום , ככה לא בונים חומה ואן כבר את הכוחות לתיכנון הגרוע של גדרה . לאחרונה מקימים מועצה דתית על החניה של הבנק בלב שכונה חילונית . הם ממש לא הפריעו שהיו בצפון גדרה למה הורסים את העיר שלנו

  2. שכונת גולדה

    מועצה חלשה בראשות ראש מועצה חלש שדואג רק לציבור הדתי!
    מקווים שהשנה הציבור ידע לבחור ברגליים ולהביא שינוי למושבה!

  3. יאללה, מתי יעוף כבר ראש המועצה מהמועצה??? נמאס ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים