דף הבית > בחירות מקומיות 2023 > אחוז ההצבעה ניצח את הבחירות

אחוז ההצבעה ניצח את הבחירות

מניתוח תוצאות הבחירות עולה כי המבקשים ראש מועצה חדש התייצבו באחוזי הצבעה גבוהים משמעותית מציבור שביקש את המשך כהונתו של ראש המועצה הקודם

הבחירות לראשות המועצה המקומית גדרה הסתיימו לפני ימים אחדים והביאו תואצה מפתיעה ביחס לתחזיות כאשר אחוז התמיכה בראש המועצה היוצא צנח בתוצאה הסופית ב 5% ביחס לסקר הרשמי האחרון שניבא לו 40% תמיכה.

אחוז הצבעה גבוה בקרב תומכי פינטו

מניתוח התוצאות ניתן לראות שמעבר לאפקט הסחף שהלך בימים האחרונים של הקמפיין לכיוון פינטו באופן מובהק, גורם נוסף גרם לצניחה באחוזי התמיכה בגמליאל והוא אחוז ההצבעה.

ב-9 מתוך 33 הקלפיות בבחירות ניצח גמליאל את פינטו, אך אחוז ההצבעה בקלפיות אלו מתוך בעלי זכות הבחירה בקלפי היה נמוך מהממוצע הכלל יישובי ועמד על 61% בלבד (ללא חיילים ומעטפות כפולות) בעוד בקלפיות בהן ניצח פינטו אחוז ההצבעה היה 67%, גבוה מהממוצע.

מרוץ ראש בראש

באף אחת מ-33 הקלפיות לא נרשם ניצחון למועמדת השלישית, לנקרי, בניגוד לביטחון הגבוה שהפגינה לנקרי וסביבתה בסיכויי הניצחון רגעים ספורים לפני פתיחת הקלפיות ובמהלך יום הבחירות עצמו.

תוצאות סופיות

47% תמיכה בסהר פינטו מול ראש מועצה מכהן ומתמודדת פופולארית שלישית. תוצאות הבחירות לראשות המועצה 2024

גדרה בחרה להצביע

בניגוד לאחוזי הצבעה נמוכים שנרשמו השנה ביישובים רבים אחוז ההצבעה בגדרה חצה את 70% (כולל מעטפות כפולות, אחוז סופי יתברר לאחר התעדכנות הנתונים באתר משרד הפנים) באופן המצביע על רמת מעורבות גבוהה של התושבים בהחלטה על מי ינהל את היישוב בחמש השנים הקרובות.

עיקר הציבור שרץ לקלפיות כאמור היה הציבור שרצה בשינוי והחלפת ראש המועצה היוצא בראש מועצה חדש כאשר לא פחות מ 65% מהמצביעים בוחרים בראש מועצה חדש, פינטו או לנקרי. הצבעת אי אמון מוחלטת בגמליאל.

איבד את הציבור

אחוז ההצבעה הנמוך בקלפיות בהן ניצח גמליאל לצד עלייה באחוזי התמיכה בקלפיות בהן ביחס לבחירות האחרונות מעיד טוב יותר מכל על הצניחה בתמיכה בגמליאל גם בקרב הציבור שהעניק לו את הכהונה בסיבובים הקודמים. ראש המועצה החדש לגדרה נבחר גם בשל העובדה כי הקרדיט הציבורי לגמליאל נוכח רצף הכשלונות ואי העמידה בהבטחותיו אזל לחלוטין.

בהתאם לסקר

השינויים בין תוצאות האמת לסקר אשר חזה את התוצאות שבועות ספורים לפני הבחירות היו תחומים ל-5% צניחה לגמליאל, 4% נסיקה לפינטו ואחוז נוסף של התחזקות ללנקרי שעל פי תחזיות הסקרים עמדה על 17% וסיימה את הבחירות עם 18% מתושבי גדרה שהאמינו ביכולתה לנצח את הבחירות.

התוצאות היו שונות מאוד מ”הסקרים” שצצו בקמפייני גמליאל ולנקרי ימים ושעות אחדות לפני סגירת הקלפיות, סקרים שככל הנראה פורסמו בניסיון להטעות את הציבור אשר ברובו לא נפל להטעיות והלך ברובו עם פינטו.

תוצאות הסקר

המיקום היחסי בין המועמדים נשמר, הפער בין גמליאל לפינטו הורחב משמעותית מ3% ל 12%. סקר הבחירות הרשמי שפורסם לפני כשלושה שבועות

אחוז ההצבעה הגבוה חסם את הקטנות

בשל אחוז ההצבעה הגבוה רף הכניסה למועצה עלה לכ-800 קולות (3/4 מנדט, 5% מהקולות הכשרים), מספר קולות גבוה מאוד למתבססים על הצבעה סקטוריאלית.

בשל רף החסימה הגבוה לא הצליחו 3 רשימות להכנס למועצה, מספר שלא זכור בגדרה שנים רבות של רשימות שכניסתם נחסמת בשל חוסר תמיכה מספקת בבחירות (בבחירות הקודמות לדוגמא כל הרשימות שרצו בבחירות נכנסו).

אחוז הצבעה לפי רשימה

מאוחדים, למען גדרה ורוח חדשה מצאו עצמם בחוץ. אחוז התמיכה בכל אחת מהרשימות בבחירות המקומיות
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

קצין חיוך ראשי הוכמן

קצין חיוך ראשי

הופעתו של גיא הוכמן פתחה את אירועי הקיץ מול אולם מלא בבני נוער קצין חיוך …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים