דף הבית > פלילים > אושר סופית: החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני
סרטון המעצר

אושר סופית: החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני

חוק החמרת הענישה שהוצע גם על רקע אירוע האונס המזעזע שבוצע בגדרה על ידי ברכאת אבו עסא עבר בקריאה שניה ושלישית ונכנס לספר החוקים

חוק אבו עסא. בתחילת השנה התרחש אירוע אונס מזעזע בגדרה כאשר פועל בניי צעיר התפרץ באישון לילה לבית מגורים בשכונת גולדה ואנס לעיני הילדים את אם המשפחה, אם חד הורית.

לאחר האירוע הגיע לגדרה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית ונתקל בהמון זועם על חידלון האבטחה בגדרה המתמשך נוכח חוסר ההתקדמות בהקמת תחנת משטרה ביישוב.

השבוע אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני (תיקוני חקיקה), התשפ”ג 2023 של חברות הכנסת יוליה מלינובסקי, לימור סון הר מלך, ממפלגתו של בן גביר, וקבוצת חברי כנסת. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה השלישית מול 7 שהתנגדו.

דוברות הכנסת:

מוצע להבהיר כי הוראות ההחמרה בענישה בגין מעשה טרור חלות על עבירות מין, וכן מוצע להחיל את הוראות ההחמרה בענישה בגין עבירה ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור, כמשמעותה בחוק העונשין, על עבירות הטרדה מינית. עוד מוצע לקבוע כפל הפיצוי הקבוע בחוק בגין עבירות הטרדה מינית שבוצעו ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור.

בנוסף, מוצע לקבוע חובת דיווח שנתית לוועדה לביטחון לאומי של הכנסת אודות מספר כתבי האישום שהוגשו ומספר תיקי החקירה שנפתחו בגין עבירות מין ועבירות הטרדה מינית שבוצעו ממניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור, או שהן מעשה טרור.

“מדי יום דיווחים על נשים שהוטרדו מינית על רקע זהותן הדתית”

בדברי ההסבר נכתב:

“בשנים האחרונות התעצמה תופעת הטרור הלאומני. מדי יום דיווחים על נשים שהוטרדו מינית על רקע זהותן הדתית. התעצמות התופעה הגיעה למצב שבאזורים שונים בארץ, בצפון, בדרום, ואף בעיר תל אביב, מפחדות נשים לצאת לפעילויות ספורט או לצאת לבדן בשעות הערב.”

לנוסח ההצעה במאגר החקיקה הלאומי: ממש כאן.

 

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

סערה במליאה

סערה במליאה

דיון סוער בדיון מליאת המועצה המקומית גדרה שהתקיים השבוע סערה במליאה. דיון מליאה סוער נרשם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שינוי גודל גופנים