למרות ניפוח חשבונות המים – ראש המועצה גמליאל מאבק למען המשך התקשרות גדרה עם תאגיד המים ת.מ.ר
אם גם אתם קיבלתם חשבון מים מנופח בחודשים האחרונים – אתם לא לבד. רבים מתושבי גדרה שוב ושוב מתלוננים על חשבונות מנופחים ההופכים להיות נטל כבד יותר ויותר ככל שמתמשך משבר הקורונה המכביד על משפחות רבות.
למרות השירות הבעייתי והחשבונות המנופחים, החליט ראש המועצה המקומית שעדיף להישאר עם התאגיד המוכר על כל תחלואיו. במליאת מועצה שהתקיימה לפני מספר חודשים הכתיב החלטה על התנגדות לכוונת המדינה להעביר את שרותי המים לתושבי גדרה לטיפול תאגיד אזורי אגן שורק.
לקח לנו שנים להתרגל (לשירות או למחיר?). אז נישאר. מתוך המכתב של המועצה המקומית אל רשות המים
5 שנות שירות בעייתי
תאגיד ת.מ.ר מנהל את משק המים של רמלה, גדרה קריית מלאכי ובני עיי”ש. מאז המעבר לתאגיד, לפני כ-5 שנים, תושבים רבים מגדרה מתלוננים כי הם משלמים הרבה יותר על צריכת המים ומקבלים שירות מתחת לכל ביקורת. לדברי התושבים הם סובלים מניתוקים רבים, מזרם חלש, מקנסות לא פרופורציונאליים על איחור בכמה ימים את התשלום החודשי ומחיובים מופרזים ולא מוסברים. כאשר התושבים פונים למוקד 106 עם בעיה בתחום המים מפנים אותם לתאגיד, ומהתאגיד הם לא מקבלים תשובות ושירות ראוי. המדינה מתכננת להתקדם, המועצה נאבקת בשינוי
בחודשים האחרונים התפרסם כי המדינה החליטה לשנות את חלוקת תאגידי המים המטפלים ברשויות השונות וכי בתוך כך הכוונה להעביר את הטיפול בשירותי המים של גדרה לתאגיד אזורי שורק, תאגיד שאמור לאגד את שירותי המים לאשדוד, בית שמש, יבנה, גן יבנה, קריית מלאכי ובני עיי”ש.
דורכים במקום
הכוונה להעביר את שירותי המים של גדרה מהטיפול של תאגיד הממוקד ברמלה לתאגיד גדול המשרת את אשדוד, יבנה ובית שמש בהכרח גורמת להשפעה של גדרה כרשות קטנה מתוך 6 הרשויות המקומיות להצטמצם. צמצום זה ככל הנראה אינו על דעתו של ראש המועצה אשר החליט להתנגד למעבר לתאגיד שורק.
במליאת המועצה האחרונה הביא ראש המועצה להצבעה את התנגדות המושבה למעבר האמור. ההצבעה עברה בהצבעת רוב תחת מחאת והתנגדות האופוזיציה אשר טוענת מזה זמן שהשירות שמקבלים תושבי גדרה מהתאגיד הנוכחי חייב בתיקון דחוף.
מכתב המועצה המקומית – בקישור