נערי גדרה וסביבותיה, דור הנהגים הבא בכבישי הארץ, נאלצים ללמוד נהיגה ולהיבחן במבחן המעשי מחוץ לגדרה.
מידי שנה נבחנים אלפי נערים מגדרה ויישובי הסביבה במבחן מעשי (טסט) בנקודות המבחן ברחובות, יבנה, קריית מלאכי או אשדוד. מורי הנהיגה המקומיים אשר מגישים את הנוער לבחינה מחוץ לגדרה נאלצים לקיים שיעורים רבים בכבישים בין עירוניים, בתנאי כביש ירודים מהתשתיות המקומיות ובעלויות גבוהות.
לימוד נהיגה מעשי בסביבה מקומית המוכרת לתלמיד, הינו חלק חשוב בחינוך לנהיגה נכונה אשר עשוי למנוע תאונות ולשמור על חיי אדם בדרכים. תנאי הכביש בגדרה טובים ומגוונים ללימוד נהיגה, מערכת הכבישים מפותחת ומאפשרת לנהגים הצעירים לתרגל מצבי נסיעה שונים, ומרחיבה בכך את ניסיונם המעשי.
נקודות היציאה למבחן המעשי נקבעו לפני שנים רבות בהתאם למספר הנבחנים השנתי בכל איזור. לפני מספר חודשים הוסר המכשול האחרון בפני הפרטת מבחני הנהיגה כחלק מרפורמה אשר יזם משרד התחבורה בה העביר את סמכויות התפעול, הביצוע והפיקוח לידי ספקים פרטיים.
במכרז שפורסם לזכיינים, מפורטים תנאי ההפעלה לנקודות המבחן החל ממפרט הציוד הנדרש וכלה במציבת כוח האדם. ברשימת היישובים כמעט ולא התבצעו שינויים למעט תוספות מינוריות והחרגות ספציפיות.
הגידול הטבעי וההתפתחות המואצת של יישובי הסביבה כיום, עתיד לפגוע באיכות השירות בתחנות היציאה בשל העומס הצפוי דבר אשר עומד בסתירה גמורה לתכלית הרפורמה.
במפרט השירותים הנספח למכרז, שמר משרד התחבורה לעצמו את הזכות לדרוש מהספקים הוספת אתרים חדשים או גריעת אתרים קיימים, או לדרוש הגדלה של אתרים קיימים באישור ועדת המכרזים.
הקמת נקודת יציאה למבחן מעשי ביישוב מרכזי כגדרה הכרחית ומתבקשת, נדרשת לשם כך בסך הכל אכפתיות של גורמי השלטון המקומי והסדרת הנושא מול משרד התחבורה.
