דף הבית > תחבורה > כל גשם הוא גשם ראשון

כל גשם הוא גשם ראשון

היקף הנפגעים בתאונות דרכים בחורף בגדרה מתפרסם

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים שבין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד משפיע על הדרכים כמו “הגשם הראשון” המאופיין בסכנת החלקה רבה יותר. טיפות של שמן ואבק יחד עם טיפות הגשם, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש. שיפור התשתית – ניקוי הכבישים, פתיחת בורות ניקוז אשר ימנעו שלוליות בכבישים היא קריטית וחשובה ביכולת של כלי הרכב לאחוז בכביש בצורה טובה אשר תמנע ממנו להחליק. תשתית טובה ותקינה יכולה לפצות על טעויות הנהג אם זה נוסע במהירות שלא תואמת את תנאי הדרך ומאפשרת לו, גם במקרה של טעות ,להינצל מתאונה קשה או קטלנית.

בכדי להקטין את הסיכוי לתאונה בכבישים רטובים, על הנהג להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת. בנוסף יש להקפיד לנסוע לאט יותר ובהילוך נמוך לפני כניסה לשלוליות כיוון שמתחת לשלולית עשויים להיות בורות בלתי צפויים.

8 נפגעים בתאונות עם מאפייני דרך חורפיים

מנתוני עמותת אור ירוק שהתפרסמו באחרונה מתברר כי בגדרה לבדה לאורך 9 השנים האחרונות 8 נפגעים בתאונות בתוך היישוב בהם תועדו תנאי דרך חורפיים (כביש רטוב או בוצי). אין בנתונים ודאות לגבי עובדת היות תנאי הדרך הסיבה לתאונות אך עם זאת ברור כי חשוב להקפיד על נסיעה בטוחה במיוחד בתנאים מגבילים שכאלה.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק:

“בשיפור התשתית בכבישים ניתן לצמצם באופן משמעותי את סכנת ההחלקה בכביש רטוב או בוצי. כאשר התשתית רעועה, נוצרות שלוליות ענק בכבישים שגורמות לאיבוד שליטה והחלקה, כך גם כאשר לא מנקים את הכבישים משאריות בוץ. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים קיצצו השנה בכסף שמופנה לאחזקת הכבישים ולטיפול בקטעי הכבישים האדומים והמסוכנים וזאת למרות שלא נרשמה ירידה משמעותית בהרוגים בתקופת הקורונה. הקיצוץ בכסף שמופנה להצלת חיי אדם עלול לעלות בחיי אדם. במשרד התחבורה צריכים לזכור שהם גם אחראים על הבטיחות בדרכים ולהחזיר את הכסף לטובת שיפור התשתית בכבישים והצלת חיי אדם”.

 


בדוק גם...

המפה מתעדכנת

מפת נקודות החשיפה לחולי קורונה ברחבי גדרה ממשיכה להעתדכן הנקודות החדשות שעלו על המפה הערב: …

שינוי גודל גופנים