דף הבית > חי מהשטח > הקורונה מכה ברחוב

הקורונה מכה ברחוב

המסעדות החלו להיפתח אבל יש עסקים רבים שלא הצליחו לשרוד את תקופת הקורונה. המעדנייה ‘פאפו’ ברחוב הבילויים סגרה את שעריה

זה היה צפוי.

מזה יותר מחודשיים אסורה הפעלתם של בתי עסק רבים ברחבי המדינה. חלק ניכר מבתי העסק הקטנים ובתוכם מסעדות ופאבים צפויים להיסגר, הערכת גורמי האוצר כי מדובר על עשרות אלפי בתי עסק שייאלצו להחליט על סגירה בתקופה הקרובה.

ברחוב הביל”ויים, אשר נראה לפרקים לאורך המשבר כרחוב רפאים, רואים כבר את סימני השבירה.

למרות שהשבוע, בשעה טובה, אושרה פתיחתם של המסעדות ובתי הקפה, המעדנייה ‘פאפו’, שהוקם על ידי רותם סוויסה לפני שנים אחדות סגר את שעריו בשל הקשיים הכלכליים שהנחית עליה משבר הקורונה.

למרות שבוטלו מיסי הארנונה ל-3 חודשים על ידי המדינה, בעלת המעדניה חגית יפת לא עמדה בעומס הכלכלי שהביאה ההשבתה הממושכת של העסק והחליטה השבוע לסגור את המקום.

כ’שמאמו סגרה את פאפו’. המעדנייה שנסגרה ברחוב הבילויים.המבנה להשכרה

מקום בילוי נסגר, משרד נפתח

בצירוף מקרים, שאולי מסמל על שינוי פני הרחוב, נחנך בדיוק באותו היום בו הוחלט על סגירת הפאב וממש במבנה הצמוד, משרדו של אשכול שורק דרומי. באשכול היישובים חברות 4 מועצות מקומיות ו-4 מועצות אזורית באזור גדרה. לצד גדרה שותפות באשכול גם קריית עקרון, בני עייש, באר טוביה, נחל שורק, קריית מלאכי, מועצה אזורית ברנר, מועצה אזורית חבל יבנה ומועצה אזורית יואב.

לראש האשכול מונה, מי שמכהן כיו”ר המועצה הגדולה ביותר באשכול מבחינת כמות התושבים, ראש מועצת גדרה.

משרדי אשכול במרכז המושבה. מרכזי אשכול שורק דרומי ברח’ הבילויים. (המבנה ברקע משמאל – מעניית פאפו)

האשכול אמור לסייע לרשויות להנות מיתרון הגודל שממנו נהנות עיריות גדולות מול ספקים שונים. עד כה לא ברור מהו הערך המוסף של חברות באשכול עבור המועצות השונות. ראשי המועצות השותפות באשכול הגדירו כמטרות לשנת 2020 שני תחומים עיקריים: טיפול באשפה וגזם ובמכרזי מדף משותפים לרשויות האשכול. בנתיים, לאחר שכבר החל האשכול לעבוד בשנת 2019, אישרה ועדת המכרזים בגדרה את מכרז פינוי האשפה וגזם במחיר שעוד גבוה משמעותית מהמחיר ששילמנו עד כה.

עם זאת, משרדים, ברחוב הכי יקר לשכירות בגדרה, ומנכ”לית כבר יש.

כאשר שופץ הרחוב לפני כשנתיים, לא נראה שהיה מי שחזה שברחוב יילכו וייסגרו מקומות הבילוי וילכו וייפתחו משרדי רשויות שלא נדרשות אפילו לקבלת קהל.

פאב נסגר, פותח משרד. ראש ‘אשכול שורק דרומי’ גמליאל
זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

שישו ושמחו

הקפות שניות בגדרה

למרות ואולי גם בדיוק בגלל. הקפות שניות יתקיימו במוצאי שמחת תורה בגדרה האסון הלאומי שפקד …

שינוי גודל גופנים