דף הבית > תרבות > אוכל > אמהות מבשלות ביחד

אמהות מבשלות ביחד

קהילת הפייסבוק של “אמהות מבשלות ביחד”, עולה למסך הגדול. כוכבת המטבח – תושבת גדרה

ערוץ 24 אשר החליף בעלות לפני כשנה לערך, עולה החל מ 28 בפברואר בכל יום שישי בשעה 15:00 עם תוכנית בישול חדשה בהנחייתה של יערה דרור המנהלת את הקהילה מאז הקמתה.

גדרה היום יצאה ומצאה נציגה מקומית אשר תככב בפרק אחד מתוך 20 פרקי העונה הראשונה – ריקי זנדני תושבת גדרה מזה כ 8 חודשים בת 51 ואם ל 3 ילדים ואף סבתא לנכדה ראשון.

מנחת התכנית יערה דרור. קרדיט צילום- רועי ברקוביץ’

“אחת שיודעת לבשל”

היא הגיעה לגדרה ממושב ערוגות, בעברה הייתה מחנכת של כיתות א-ב בבית ספר ניצן בקיבוץ ניצנים, לאחר עשור החליטה לצאת לחל”ת וחיפשה מקצוע לנשמה ואז הגיעה ללימודי הקוסמטיקה, פתחה קליניקה בביתה וכיום היא קוסמטיקאית פרא רפואית.

אל קהילת “אמהות מבשלות ביחד” היא הגיעה דרך חברתה אורית לוי הפעילה מאוד בקהילה זו, בהכירה את ריקי כ”אחת שיודעת לבשל” ומתמחה במטבח הפרסי, הזמינה אותה לבשל יחד ארוחת ערב, והתגובות לא איחרו לבוא, אנשים החלו לשתף אותה בתוצאות ופנו אליה ברחוב “לא האמנתי כמה כוח יש לקבוצה”.

כשהחלו לגבש את הפקת תוכנית הבישול בערוץ 24 , החליטו כי כל פרק יעסוק בזווית שונה בחברה הישראלית, ושוב חברתה אורית לוי המליצה עליה כמתאימה לפרק בסדרה.

“אין לדעת לאן זה יגיע”. ריקי זנדני. (קרדיט צילומי ריקי: אורית סיני)

מדוע בחרת לעבור לגדרה?

יש לי ילדים גדולים 2 מהם כבר נשואים והקטנה חיילת, הרגשתי שזה הזמן המתאים לעבור ממושב לעיר, “חיפשנו מקום איכותי לגור בו ואני חושבת שגדרה זה מקום איכותי מכל הבחינות”

איך הגעת מחינוך לקוסמטיקאית פרא רפואית ולבישול?

אלו הם שלושה דברים שאני מאוד אוהבת וכל אחד מהם הגשמתי בשלב אחר של חיי, מאחר והתחתנתי והפכתי לאמא בגיל צעיר, חיפשתי מה ללמוד והחלטתי לשלב את אהבתי לילדים עם מקצוע מתאים לאמהות ולכן למדתי לתואר משולב של מחנכת וגננת, עסקתי בחינוך ולאחר 10 שנים כמחנכת של כיתות א -ב התעייפתי ממערכת החינוך, לקחתי חופשה ללא תשלום וחיפשתי ללמוד מקצוע לנפש כך עשיתי הסבה לקוסמטיקאית פרא רפואית פתחתי קליניקה בבית וזה בעצם עיקר עיסוקי היום, בישול היה תמיד ברקע ולאחר החוויה של “אימהות מבשלות ביחד” יתכן ובעתיד לקראת הפנסיה אגשים גם את האהבה הזו.

1 מ-20. ממטבחה של ריקי. (צילום: ריקי זנדני)

איך את מסתדרת אחרי המעבר לגדרה?

חלק מלקוחותיי הקודמים עדיין מגיעים אלי לקליניקה בגדרה, כמו כן יש לי קהל לקוחות מקומי חדש, בנוסף מידי פעם אני משמשת כמורה מחליפה או גננת מחליפה במוסדות חינוך שונים בסביבה אבל זה שואב ממני את כל אנרגיה, מבשלת כמובן ואוהבת את גדרה. חלום לגור כאן.

“אין לדעת לאן זה יגיע”

בפעם הראשונה שהשתתפתי בסרטון חי לארוחת ערב עם אורית לוי חברתי, לא האמנתי שכך יהיה, מאז גיליתי קהילה ענקית אשר משתפת סרטונים של מתכונים פשוטים וטעימים ולא מסובכים להכנה, לומדת המון ומדי פעם שואבת משם רעיונות למתכונים.

והזכות שהציעו לי להשתתף בפרק בתוכנית חוויה מדהימה גדולה ומרגשת אין לדעת לאן זה יגיע.

 

זכויות יוצרים
המספר האדום

בדוק גם...

לצידם

עומדים לצידם

גם הבוקר עמדו עשרות מתושבי ותושבות גדרה לצד החטופים עומדים לצידם. עמידה קהילתית, עם דגלים …

שינוי גודל גופנים