דף הבית > עסקים > פטור ארנונה בזמן קורונה
ארנונה בזמן קורונה

פטור ארנונה בזמן קורונה

בהתאם להחלטת משרד הפנים, בעלי העסקים בגדרה שנפגעו ממשבר הקורונה יזכו לפטור מתשלום הארנונה לחודשים מרץ, אפריל ומאי

המועצה המקומית פרסמה את החלטתה. בהתאם להחלטת שר הפנים המאפשר פטור לבעלי העסקים שנפגעו ממשבר הקורונה מתשלום הארנונה ל-3 חודשים, החליטה המועצה לאפשר את הפטור באופן מלא ולא לפרוס אותו על פני חודשי השנה.

לפטור זכאים רק בעלי העסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. לא זכאים למשל בעלי סניפי רשתות השיווק או הפארם אשר מחזור העסקים שלהם לא נפגע ואף השתפר בעת המשבר שגרם לביקושים גדולים מהרגיל ברשתות השיווק והפארם.

חוזרים לעבוד ומקבלים פטור ארנונה

את ההחלטה פרסמה המועצה בכרזה העוברת בין בעלי העסקים כבר לפני החג כדי לעמוד בזמן הקצר שהוקצב לכך על ידי משרד הפנים שחייב את המועצות המקומיות להסדיר את הנהלים בנושא מול בעלי העסקים בתוך שבוע ממועד פרסום החלטת השר בשבוע שעבר.

ההחלטה מגיעה דווקא בשבוע שבו חוזרים חלק גדול מבעלי העסקים לשגרת פעילות לאור ההקלות עליהם החליטה הממשלה, הקלות הצפוית להתרחב לאחר יום העצמאות. עדיין, לאור הפגיעה הנרחבת במחזור העסקים בחודשים האחרונים, גם הפטור מתשלום ארנונה לחודש מאי בו צפויים העסקים לחזור לשגרה מלאה לא צפוי, עבור מרבית העסקים, לאזן את הפגיעה הקשה במחזור העסקים.

מהנוסח שפרסמה המועצה “הנחה זו תחול על עסקים שהיו סגורים בתקופה זו” לא ברור האם יזכו למלוא הפטור עסקים אשר מחדשים את פעילות ופותחים שעריהם מחדש בהתאם לתקנות המדינה בסוף אפריל.

3 חודשי פטור. כרזת הפטור מארנונה לבעלי העסקים

שיפוי מלא

המועצה המקומית צפויה לקבל שיפוי מלא על פטור הארנונה לעסקים מהמדינה מאחר ואינה מוגדרת ברשימת הרשויות האיתנות הנדרשות להשתתף בהוצאה הנ”ל אלא מקבלת את מלוא ההחזר מהמדינה באופן שאינו מעמיס את ההוצאה על מיסי הארנונה של התושבים.

פטור לעסקים בלבד

אין בפטור הקיים התייחסות לארנונה לתושבים, אשר כולנו נדרשים להמשיך ולשלם כסדרה למרות הפגיעה של המשבר גם בלא מעט ממשקי הבית.

מיסי הארנונה בגדרה כזכור עלו בשיעור חד בתחילת השנה עוד קודם לפרוץ משבר הקורונה ואיתו המשבר הכלכלי שאליו נכנסו לא מעט מהמשפחות בגדרה ובכלל.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

תחרות ציורי בטיחות

מציירים בטיחות

פרויקט בטיחות בדרכים דרך האומנות לזכרו של גיא נזירי ז”ל הושלם בגדרה גיא נזירי נהרג …

שינוי גודל גופנים