דף הבית > איכות הסביבה > מפסיקים לשלם על החשמל

מפסיקים לשלם על החשמל

 

האם גדרה תפסיק לשלם את חשבון החשמל ותעבור לייצר חשמל ירוק?

 

בתחילת השנה עלו מחירי החשמל לצריכה פרטית בכמעט 3%. תושבים רבים אשר מחפשים את הדרך להיפרד מחשבון החשמל וגם לתרום ‘על הדרך’ לאיכות הסביבה עוברים לחשוב בירוק. בנוף גגות המושבה הולכים ומתרבים הפאנלים הסולאריים, מערכות להפקת חשמל פרטיות מאנרגיית השמש. אבל האם המועצה נותרת מאחור?

10% חשמל ירוק עד סוף השנה הבאה

בהחלטת הממשלה מינואר 2009 נקבע יעד שאפתני של העברת 10% מהיקף ייצור החשמל לאנרגיות מתחדשות עד לסוף שנת 2020. בהתאם שונו תהליכי הרגולציה, הורדו מחירי המערכות הסולאריות וחברות פרטיות רבות החלו להתמחות בהתקנת פנלים סולאריים להפקת חשמל.

גם תושבי גדרה לא נותרו מאחור ורבים מתושבי המושבה התקינו מערכות להפקת חשמל סולרי על גגות ביתם. מי שמטייל בחלק ממדינות אירופה יודע להעיד שמערכות מסוג זה משולבות באופן מובנה בתרבות של חלקים רבים באירופה. ואם באירופה הסגרירית זה עובד אז וודאי שיכול לעבוד בישראל שטופת השמש. “זה פשוט, אסתטי, עוזר לסביבה ואפילו רווחי.” אומר לגדרה היום אחד התושבים שהתקין על גג ביתו מערכת מסוג זו “אמנם החזר ההשקעה מתקבל רק לאחר כ-6 שנים אבל אורך חיי המערכת הוא הרבה יותר מכך. אפילו לא צריך הון עצמי גבוה מאחר והבנקים מאפשרים הלוואה למימון ההוצאה לרכש והתקנת המערכת. לכן בבחינה כלכלית פשוטה ההחלטה להתקין מערכת סולארית היא ההחלטה הנבונה.”

אבל האם גם מועצת גדרה מתקדמת לחשיבה ירוקה ומיישמת מערכות סולאריות?

בבעלות המועצה מבני ציבור רבים, חלקם אידיאליים במובן שטח הגג ושאר התנאים הדרושים על מנת להפיק חשמל עצמאי, אך מערכות מסוג זה כמעט ואין בנמצא. מבדיקה של ‘גדרה היום’ מסתבר שמועצת גדרה עדיין רחוקה מיישום שכזה. בשנים האחרונות עלו שוב ושוב הצעות מצד גורמים שונים במועצה להתקדם ליישום מערכות כאלו אך שום דבר מעשי לא בוצע.

בהצעת תקציב לשנת 2018 אשר הוגשה במועצה שולב סעיף המבטא חיסכון של מאות אלפי ₪ בשנה אם יותקנו מערכות סולריות במבני המועצה. סעיף זה לא אושר והמועצה ממשיכה להוציא סכומים משמעותיים מכספי התושבים על חשמל יקר ומתקשה לפיכך למצוא מקורות תקציביים לצרכים חשובים לתושבים כמו שאטל לרכבת או סבסוד קייטנות.

חשבו ירוק!

זכויות יוצרים

בדוק גם...

רחוב מקרטון

רחוב חדש בגדרה

עשרות ילדים ומשפחות בנו יחד ‘רחוב’ מקרטון במסגרת פעילות החג ‘מושבה מקרטון’ רחוב מקרטון. עשרות …

שינוי גודל גופנים