דף הבית > תשתיות > מגרש הכדורגל סיים לנדוד

מגרש הכדורגל סיים לנדוד

במקום להקים מגרש נוסף, משופץ המגרש הקיים בפארק רמון

הממונה על הספורט במועצת גדרה, חבר המועצה מזגני וראש המועצה בעצמו התגאו באחרונה על תחילת העבודות להקמת מגרש כדורגל דשא סינטטי נוסף במושבה.

מעיון בעובדות עולה כי המגרש אינו מגרש נוסף אלא למעשה שיפוץ של מגרש קיים וכי התהליך התכנון וקביעת המיקום אינו מקור לגאווה כלל. ‘גדרה היום’ מביאה לכם את הפרטים.

בתחילת 2017 אישרה המועצה להסדר ההימורים בספורט סך של 600 אלף ₪ למועצת גדרה עבור הקמת מגרש כדורגל דשא סינטטי נוסף במושבה. אחרי שנים של תכנון בעייתי והחלטות על שלושה מיקומים שונים החלה באחרונה הקמת המגרש במקום מגרש קודם ליד בית הספר גוונים.

מיקום ראשון – בסמוך ל’נתיבי נועם’

בישיבת מליאת המועצה מס’ 421 אשר התקיימה ב 27/2/17 התקבלה החלטה להקים מגרש דשא סינטטי בצמוד לבית הספר ‘נתיבי נועם’, בסמיכות לשכונות הותיקות בצפון המושבה. המיקום נבחר גם על מנת לתמוך את הצורך של קבוצות בני הקהילה האתיופית המשחקות בליגה ואשר מעדיפות מגרש סמוך לשכונות שפירא וסטרומה.

מיקום שני – בפארק רבין

ב 3/10/17 הביא ראש המועצה לאשרור המליאה החלטה להעביר את המגרש לאשור פארק רבין ובדיוק מאותן הסיבות – מגרש הדשא הסינטטי לא עונה לדרישות הליגה ולכן במקומו, אישרו תב”ר חליפי בסוף נובמבר באותה השנה לפיו ייבנה מגרש משולב כדורגל וכדורסל בסטנדרט הנדרש למשחקי הליגה בבית הספר נתיבי נועם. את המגרש דשא סינטטי החליטו להעביר לאזור השכונות החדשות.

מיקום שלישי – פארק רמון

אך גם המיקום בפארק רמון נבחר ככל הנראה בחופזה. לפני מספר שבועות הביא ראש המועצה לדיון במליאה אישור שינוי מיקום בפעם השנייה. הפעם בשל מחלוקת עם חברת נתיבי הגז אשר מתנגדת להקמת המגרש בסמיכות לקו הגז העובר באזור פארק רבין. המיקום שנבחר הוא המיקום שבו כבר קיים מגרש מזה מספר שנים, במקום לשפץ את המגרש הקיים ולהקים מגרש נוסף לרווחת הילדים והתושבים הוחלט על השקעת הכסף בהקמת מגרש חדש על חורבותיו של המגרש הקודם בפארק רמון.

מגרש הכדורגל בפארק רמון כפי שצולם מספר ימים לפני הריסתו ותחילת הקמת המגרש החדש

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שבה, בשל התנהלות לא מקצועית של גורמי הנהלת היישוב, התושבים ממתינים שנים למתקנים ושירותים המגיעים באיחור רב. האודיטוריום הבית ספרי, לדוגמא, אשר נחנך בשנה האחרונה בבית הספר התיכון רמון, נחנך ב-5 שנים איחור ביחס לסיום בנייתו בשל תקלות ניהול ותכנון מערכות כיבוי האש במקום, תקלות אשר בגינן המועצה עדיין מתנהלת בבתי משפט ועלולה להידרש לשלם סכומי כסף גדולים לקבלנים אשר נפגעו כלכלית בתהליך.

את הכסף החסר נשלים מכספי הארנונה

ההתנהלות המועצה, המודה בפה מלא שחסרה בתקציב ומתכננת את צמצום הגירעון על ידי הגדלת ארנונה, תמוהה. במקום לממש במהרה את התקציבים הדלים שמגיעים לגדרה מהמועצה להסדר הימורים בספורט להרחבת תשתיות הספורט במושבה, מצליחה המועצה לממש את הכספים באיטיות מקוממת, רק לאחר שמוסיפה לכספי המועצה להסדר הימורים תקציב בסך כ-400,000 ₪ מכספי המועצה המקומית וללא הרחבת תשתיות כלל.

מגרש גדול במקום מגרש שחוק

חבר המועצה אליאב מזגני, הממונה על הספורט בגדרה מסר בתגובה כי:

  • המגרש אכן תוכנן למיקום בפארק רבין(גן 7) כמהלך למיקוד של ריכוז מתקני הספורט במקום אך חברת הגז התנגדה בשל צינור הגז המונח סמוך ולכן הועבר לבי”ס גוונים.
  • המגרש בנתיבי נועם לא קשור, מדובר בשני מגרשים ותב”רים שונים. לאחר שהוצע לנציגי קהילת יוצאי אתיופיה להחליף למגרש אספלט והם סרבו ולאחר שהתברר כי המימדים הנדרשים בליגה בה הם משחקים מתאימים הוחלט לשנות את התכנית למגרש סינטט, כאשר ברציונל המגרש עומד גם לרשות ביה”ס וגם נותן מענה להורים עם ילדים בגילאים שונים באזור.
  • המגרש המקורי בגוונים היה במצב שחוק ומוחלף במגרש גדול יותר בגודל 46*26 מ’ תוך פיזור מיקומי המגרשים ביחס לתכנית הקודמת.
זכויות יוצרים

בדוק גם...

לזכרו

משחק הפתיחה של קבוצת הנוער של בית”ר גדרה יוקדש לזכרו של גיא שמחי ז”ל לזכר …

שינוי גודל גופנים