דף הבית > חי מהשטח > כתב אישום חמור כנגד חבר המועצה ידעי

כתב אישום חמור כנגד חבר המועצה ידעי

מועצת גדרה מזדעזעת שוב. כתב אישום באשמת סחיטה באיומים הוגש כנגד חבר המועצה ציון ידעי ומקורביו

על הפרסום מהיום ב Ynet, פרקליטות מחוז מרכז החליטה הגישה היום לבית המשפט השלום ברחובות כתב אישום חמור באשמת סחיטה באיומים כנגד חבר המועצה, חבר קואליציית גמליאל, סגן ראש המועצה לשעבר ויו”ר סיעת היחיד ‘למען גדרה’.

כזכור, לפני מספר חודשים טלטלה את המושבה פרשה במסגרתה התלונן חבר מועצת גדרה כנגד חבר המועצה ידעי ומספר אנשים נוספים המקורבים לו על סחיטה באיומים. על פי הפרסומים באתר וואלה שכינה את הפרשה ‘אחת מהפרשות המביכות בתולדות הפוליטיקה המקומית בישראל’, המאיימים צילמו את חבר מועצה בעת קיום יחסים בתוך בית כנסת בגדרה ואיימו עליו שיפרסמו את הקלטות באם לא יסיר את מועמדותו לתפקיד בכיר במועצה.

4 חשודים, ובינהם חבר המועצה ידעי, אחיו, קרוב משפחתו ומקורב נוסף נעצרו לחקירה לאחר התלונה במשטרה, חקירה שבגינה אף נעדר חבר המועצה ידעי מישיבת המועצה החגיגית לרגל השבעת המועצה החדשה שנערכה בתחילת דצמבר. היום פורסם כי בתום החקירה הוחלט להגיש כנגד ארבעתם כתבי אישום.

צילום לפני הבחירות, סחיטה רק אחרי

על פי כתב האישום, העדויות המצולמות על בסיסן ניסו לסחוט את חבר המועצה הגיעו לידי הנאשמים עוד קודם לבחירות האחרונות שנערכו בסוף אוקטובר האחרון. עם זאת הבטיחו לנסחט כי התמונות לא יופצו לפני הבחירות על מנת שלא לפגום בתוצאות הבחירות. לא ברור איזה אינטרס פוליטי עמד מאחורי ההמתנה המאופקת הזו שהביאה את הנאשמים לדרוש מהנסחט להסיר מועמדותו לתפקיד בכיר במועצה לאחר הבחירות אך הביאה אותם שלא לדרוש ממנו דבר לפני הבחירות עצמן.

ראש המועצה נחקר ושוחרר

על פרסום משטרת ישראל גם ראש המועצה עצמו נחקר במשטרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה ובחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. על פי הפרסומים בתקשורת הארצית גמליאל הכחיש את טענות המעורבים שהוא היה בסוד העניין ואף סייע לאחד מהם להשיג כרטיס סים חדש לטלפון לאחר שנפטר מהכרטיס הקודם ובו תכתובות בנושא. צו איסור פרסום הוטל על פרטי המעורבים לאורך חודשים ארוכים, צו אשר הוסר רק היום עם הגשת כתבי האישום ומאפשר לציבור לגלות את חומרת העניין.

בין הנאשמים – אמנון מלמד המעורב בפרשת הישיבה הליטאית 

בין הנאשמים בפרשה גם אמנון מלמד, אותו עובד מועצה, ראש התרבות התורנית גדרה, מקורבם של ציון ידעי ושל ראש המועצה עצמו ואשר שמו נקשר גם בפרשת הישיבה החרדית ליטאית. תמונתו של מלמד התפרסמה באתר כיכר השבת כאשר הוא מצולם בתוך המבנה ברחוב גמליאל בו פעלה הישיבה לתקופה קצרה לצד האברכים. בתו של מלמד, עו”ד הילה מלמד, מונתה על ידי גמליאל, תוך כדי התגלגלות הפרשה האמורה בחדרי החקירות, לתפקיד מרכזת סניף הליכוד בגדרה.

מלמד ונאשם נוסף נאשמים גם בהשמדת ראיה. האשמה המתייחסת לטענה לפיה השמיד והשליך מלמד טלפון נייד שבו היו סרטונים ותכתובות מפלילות.

 קואליציה על חודו של קול הנאשם

כידוע קואליציית גמליאל מונה 8 חברים מול 7 חברי האופוזיציה בגדרה. קולו של ציון ידעי, חבר הקואליציה הוא קריטי להעברת החלטות מרכזיות המתוכננות על ידי ראש המועצה. בתוך כך אישרה הקואליציה בעזרת אצבעו של הנאשם ידעי את העלאת הארנונה החריגה לשנת 2020 ביום ראשון האחרון.

האם יתפטר ידעי

החוק לא מחייב את חבר המועצה להתפטר מתפקידו בשלב זה עם הגשת כתב האישום. עם זאת, חבר המועצה ידעי אשר על פי ההסכמים הקואליציונים מיועד להתמנות לסגן ראש המועצה בשכר בחציה השני של הקדנציה במקומו של יקותיאל תנעמי, לא יוכל לעשות כן באם תקבע ועדה אשר תדון בנושא שבאישום שהוגש כנגדו כרוך קלון.

שובו של ניר בזק?

בשל הזיקה הגבוהה בין העברה האמורה בכתב האישום לבין עצם חברותו של ידעי במועצה, ייתכן וייאלץ לפרוש ממליאת המועצה למרות שהחוק לא מחייב זאת אוטומטית.

באם יתפטר ממליאת המועצה צפוי להישבע אמונים לגדרה במקומו חבר המועצה לשעבר ניר בזק. בזק, אשר היה חבר מועצה דומיננטי מטעם מפלגתו של גמליאל בקדנציה הקודמת מצא את עצמו מיועד למקום לא ראלי ברשימתו לבחירות האחרונות ובחר לעזוב בטריקת דלת ולעבור לרשימתו של ציון ידעי. את הבחירות האחרונות סיים באכזבה כאשר מצא עצמו מחוץ למועצה עת רשימתם המשותפת זכתה במנדט אחד בלבד.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

קצים עם הנופלים

רצים לזכרם

חבריו לסיירת עורב של גיא שמחי ז”ל רצו את מרוץ הלילה של תל אביב יחד …

שינוי גודל גופנים