דף הבית > ספורט > טום פשקובסקי ואבישג סמברג יתחרו במשחקי הנוער האולימפיים

טום פשקובסקי ואבישג סמברג יתחרו במשחקי הנוער האולימפיים

הוועד האולימפי בישראל התבשר היום שדרישתו לקבלת שני כרטיסי השתתפות לספורטאי וספורטאי, לוחמי טאקוונדו למשחקי הנוער האולימפיים בבואנוס איירס, ארגנטינה באוקטובר הקרוב, נענתה.

דרישה זו עלתה משום שבחודש אפריל האחרון, נמנעה כניסתם לתוניסיה של לוחמי הטאקוונדו הצעירים של ישראל ולקחת חלק באליפות העולם לנוער שהייתה תחרות קריטריון למשחקים האולימפיים לנוער בארגנטינה.

הכרטיסים הינם אישיים וניתנו לאבישג סמברג, שזכתה במדליית ארד באליפות העולם לנוער ב-2016 ובמדליית ארד באליפות אירופה לנוער 2017 ולתום פסקוביצקי אלוף אירופה לקאדטים ב-2017 שזכה גם בחמש מדליות זהב בתחרויות דירוג לקדטים ונוער.

מאז נמנעה כניסתם של הספורטאים הישראליים לתוניסיה, פעלו הוועד האולימפי בישראל ואיגוד הטאקוונדו מתוך רצון למנוע פגיעה בספורטאים הישראלים ולהעניש את המפירים ברגל גסה את ההתחייבויות הבינלאומיות שלהם, כמארחים של אירוע ספורט בינלאומי. הוועד האולימפי הבינלאומי בראשותו של הנשיא העולמי ד”ר תומאס באך, תמך בדרישת ישראל ואף קבע סנקציות קשות נגד תוניסיה על שפגעה בשוויוניות ובעקרונות הספורט האולימפי.

יגאל כרמי יו”ר הוועד האולימפי בישראל: “פעלנו אל מול הוועד האולימפי הבינלאומי ואיגוד הטאקוונדו העולמי בנחישות מתוך מטרה שספורטאי ישראל לא יפגעו עקב התערבות פוליטית של התוניסאים. מדובר בהחלטה חסרת תקדים של הוועד האולימפי הבינלאומי ואנו שמחים על שתמך בעמדתנו לאורך כל הדרך תוך שמירה על עקרונותיו שאין לערב פוליטיקה בספורט”

זכויות יוצרים

בדוק גם...

בהנהלה חדשה

מנהל חדש לחטיבת הביניים רמון

איציק בר מימון הוא המנהל הנבחר על ידי משרד החינוך לניהול חטיבת הביניים בבית הספר …

שינוי גודל גופנים