דף הבית > פוליטיקה > “בסך הכל משהו בין שני אנשים”
יואל כמליאל

“בסך הכל משהו בין שני אנשים”

דני דורון מתייחס לגל השמועות סביב התפטרותו המפתיעה

בשבוע שעבר הניח במפתיע דני דורון, סגנו של יואל גמליאל ב-11 שנים האחרונות וממלא מקומו כראש המועצה, את מכתב ההתפטרות שלו ממועצת גדרה על שולחנו של גמליאל.

מקורבים לדורון יודעים להעיד כי כבר תקופה ארוכה שוקל דורון לעזוב את עיסוקיו הפוליטיים במושבה. דורון שהחל את דרכו הציבורית כיו”ר מכבי הביל”ויים, מועדון הכדורסל של גדרה, שימש כחבר מועצה מאז שנת 2008, עת נבחר גמליאל לראשונה לראשות המועצה. לאורך כל הדרך שימש דורון גם כסגנו וממלא מקומו של גמליאל ובשנים האחרונות, מאז הועברה לגדרה הועדה לתכנון והבנייה, שימש גם כיו”ר וועדה מרכזית זו.

נרתם לסייע לשמירה על השלטון

לאורך כל הדרך מילא דורון את תפקידו בהתנדבות ובמקביל לניהול משותף של עסק פרטי לביטוח. ערב החג פרסם דורון פוסט על רקע גל השמועות וספקולציות שגררה התפטרותו המפתיעה. בדבריו מעיד דורון שלמרות השנים הארוכות שלו בעשייה הפוליטית לא היה פשוט למשפחתו להסתגל לעניין: “תודה ענקית למשפחתי שתמכה בי לאורך כל 11 שנים של חברות במועצה ובמיוחד לאשתי שעד שהצליחה להסתגל למצב, אני פורש!”

את רצונו לעזוב הביא דורון, ככל הידוע, לראש המועצה עוד לפני הבחירות האחרונות. ראש המועצה אשר ניצב בפני מערכת בחירות קשה במיוחד, ואשר חשש מהפסד אפשרי של הראשות לעו”ד סהר פינטו, הפציר בדורון להישאר לפחות עד אחרי הבחירות. גמליאל העריך שיקשה עליו לנצח את הבחירות ללא תמיכת קהל הבוחרים שבקרבו זוכה דורון להערכה.

אחוזי תמיכה בירידה

אך תכניות לחוד ותוצאות לחוד. נראה שההערכה לה זכה דורון מראש המועצה נפגעה לאור תוצאות הבחירות האחרונות שבמהלכן נחלשה אחיזתה הפוליטית של מפלגת ‘בונים עתיד’ בראשות גמליאל  באזורי ההשפעה המסורתיים של דורון בגדרה. רחוב מגוריו רוצף במהלך הבחירות בשלטים של תנועת הגדרתים ואחוזי ההצבעה למפלגתו באזורים אלו צנחו מ 35% בבחירות 2013 ל 26% בלבד בבחירות 2018.

עם זאת, לא ברור עד הסוף מהו שורש המחלוקות בין השניים. ייתכן שהמחלוקות נסובות סביב דרישות גמליאל מסגנו לקדם מהלכים בוועדת התכנון והבנייה שבראשה ישב דורון, ועדה שגמליאל ניסה למנות עצמו כממלא מקום יושב הראש שלה, אך נבלם על ידי האופוזיציה. ייתכן שהמחלוקות נסובות סביב המענה החסר והנחלש לתנועות הנוער ותחומי הספורט במושבה עת הכתיב גמליאל תקציב שנתי המגלם קיצוץ נרחב בתמיכה בתנועות הנוער ותקציב מוגבל מאוד לתמיכה בספורט, נושאים שהיו בראש מעייניו של דורון במועצה.

שינוי משמעותי נוסף מבחינת דורון בקדנציה שהחלה באחרונה טמון בהסכמים הקואליציונים אשר הותירו אותו ללא תפקיד מעשי בתחום התרבות, הנוער והספורט. דני דורון, אשר כיהן בהתנדבות לאורך שנים ארוכות כיו”ר המתנ”ס, העביר כחלק מההסכם הקואליציוני את התפקיד לסהר רווח, יו”ר סיעת ‘גדרה מתחדשת’.

רשימת הנוטשים ארוכה

דורון אינו הראשון מקרב מפלגתו של גמליאל לנטוש אותו. למעשה כל מי שכיהן לצידו של גמליאל בשתי הקדנציות האחרונות כבר לא איתו.

בסיעתו של יואל גמליאל כראש המועצה כיהנו עד כה 7 חברי מועצה בשתי הקדנציות האחרונות. בקדנציה הראשונה כיהנו לצידו 3 חברי מועצה: דני דורון, דורית בן בוחר ורפי חנינה. בקדנציה השנייה כיהנו לצידו 4 חברי מועצה: דני דורון, ניר בזק, לילך לבבי ופרופ’ נוגה שור אשר לאחר פרישתה ב-2015 הוחלפה בחבר המועצה עמי בסון.

אף אחד מהרשימה הארוכה והמכובדת של אנשי הציבור שנבחרו לנהל את המושבה לצד גמליאל לא נותר לצידו כיום.

“הבעיה היא הגישה שלכם לגבי הבעיה”

למרות השורה הארוכה של הנוטשים את גמליאל, ההתפטרות המפתיעה ביותר היא זו האחרונה של דני דורון, שהיה איש סודו והקרוב ביותר אליו לאורך יותר מעשור.

בפוסט של דורון הבהיר כי הצעד שנקט אינו בשל תחושת מיצוי אישי מהתפקיד או בעיה אישית המונעת ממנו המשך שירות ציבורי: “צר לי על כל הספקולציות שצצו להם…אין כאן כותרות…בסה”כ משהו אישי בין שני אנשים”. דורון בחר לסיים את דברי התודות שפרסם עם פרישתו במשפט מרומז. “הבעיה היא לא הבעיה, הבעיה היא הגישה שלכם לגבי הבעיה.”

גם גמליאל לא טרח לפרש ולהסביר לתושביו או לבוחריו את סיבת ההתפטרות המפתיעה. רק בחלוף 48 שעות מהגשת מכתב ההתפטרות פרסם דברי תודה לסגנו הוותיק ורק לאחר יממה נוספת בישר לציבור על מחליפתו של דורון כחברת מועצה, גילי אפטר אילון. פרק הזמן שחלף מההתפטרות ועד הודעות אלו מעיד אולי יותר מכל כי ההתפטרות לא היתה מהלך מתואם מראש אלא החלטה של דורון שעדיין נותרה אפופת מסתורין.

אל דברי התודה שפורסמו לדורון הצטרפו גם חברי האופוזיציה ותושבים רבים אשר ביקשו להביע את הוקרתם לעשייתו הציבורית הממושכת. “תודה דני, על מה שאתה ומי שאתה- פשוט מענטש אמיתי.”

טרם פורסם מי עתיד לרשת את מקומו של דורון בתפקידיו החשובים בניהול המושבה כממלא מקום ראש המועצה וכיו”ר ועדת התכנון והבניה.

 

זכויות יוצרים

בדוק גם...

טקס יום השואה

טקס זיכרון יישובי לשואה ולגבורה יתקיים באולם הספורט רמון טקס יום השואה היישובי יתקיים ביום …

שינוי גודל גופנים