דף הבית > חי מהשטח > בדיקת אור ירוק בגדרה: כמה רוכבים על אופניים בצורה מסוכנת ?

בדיקת אור ירוק בגדרה: כמה רוכבים על אופניים בצורה מסוכנת ?

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחציון הראשון של שנת 2018 נהרגו שבעה רוכבי אופניים בתאונות דרכים. בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים 289 רוכבי אופניים, מהם 12 רוכבים נהרגו ו-101 נפצעו באורח קשה.

בחודשי הקיץ כאשר שעות האור והפנאי הן מרובות ומזג האוויר מאפשר זאת, מעבירים בני נוער רבים את שעות היום ברכיבה על אופניים, אך כמו שמתברר מתצפית חדשה שביצעה עמותת אור ירוק, רובם לא מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם וכתוצאה מכך מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך.

לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים בישראל רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 125 רשויות ונצפו במהלכן כ- 3,600 רוכבים.

הפרמטרים שנבדקו: • האם הרוכבים חבשו קסדה • האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק • האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים • האם הרוכבים התעסקו בנייד בזמן הרכיבה • הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום בין המקומות בהם נעשתה התצפית גם אשדוד, גדרה, בני עי"ש, קריית מלאכי וגדרות. להלן תוצאות הבדיקה:

גדרה: • 68% מהרוכבים לא חבשו קסדה • 66% מהרוכבים רכבו על המדרכה • 8% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים • 12% מהרוכבים התעסקו בטלפון הנייד ברכיבה • בכלל התצפיות שנעשו לא נראו שבילי אופניים במקום.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחודשי הקיץ ובחופשה יותר ויותר רוכבי אופניים נמצאים בדרכים. אופניים הם כלי פופולארי, זול, ידידותי לסביבה ותורם לכושר הגופני. אך לצד כל היתרונות הרוכבים מצויים בסכנה שכן אין להם שכבת הגנה או אביזרי בטיחות כפי שיש לנהגים ברכבים ולכן כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. מדינת ישראל משלמת מחיר יקר על התעלמותה מרוכבי האופניים במשך שנים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לקדם ביחד עם הרשויות המקומיות סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".

 

 

בדוק גם...

מאבנר גדסי ועד שהרה בלאו

שבוע רווי בפעילויות נוער, תרבות וקהילה עובר על המושבה א ביום ראשון האחרון התקיימה הופעה …

שינוי גודל גופנים